Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Ve Öğretimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1981 - 1985
1981 - 1985Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi: İlköğretim 8. sınıf
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Öğretmenliği (Dr)
1998
1998Yüksek Lisans
Yükseköğretimdeki Türk dili derslerinin yaratıcı ve bilimsel düşünme açısından değerlendirilmesi (Bolu AİBÜ örneği)
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Ve Öğretimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri
İlköğretim
Öğretmen Eğitimi
Eğitimde Yaratıcı Drama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2007 - 2014
2007 - 2014Öğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1998 - 2000
1998 - 2000Öğretim Görevlisi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2016
2015 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Seminer
Tez Çalışması
Uzmanlık Alanı
Türk Dil ve Anlatımının Güncel Sorunları
Türkçe Öğretiminde Metin Kullanımı
Türkçenin Sosyal Temelleri
Dil ve Anlatımın Güncel Sorunları
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alanı
Türkçe Öğretiminde Dil Kullanımları
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Tez Çalışması
Seminer
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi
Türkçe Öğretiminde Sözlük ve Terminoloji
Lisans
Lisans
Türk Dili 1
Anlşama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi
Tiyatro ve Drama Uygulamaları
Yaratıcı Drama Etkinlikleri
Türk Dili 2
Okul Deneyimi
Anlatma Teknikleri II : Konuşma Eğitimi
Dil Eğitiminin Temel Kavramları
Tiyatro ve Drama
Öğretmenlik Uygulaması
Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi
Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi
Rehberlik
Sözlü Anlatım
Türkçe Öğretimi
Anlama Teknikleri: Dinleme Eğitimi
Türk Dil ve Anlatımının Güncel Sorunları
Türk Dilgisi IV: Cümle Bilgisi
Drama
İnsan İlişkileri Dil ve İletişim
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerisini geliştirmeye yönelik öz yeterlilik algıları
TÜRKEL A. (Danışman)
A.GÖZDE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenlerinin okuma kültürü edindirmeye yönelik öz yeterlik algıları
TÜRKEL A. (Danışman)
N.SOFUOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Zihinsel imge oluşturma uygulamalarının dinleme becerisine etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
Y.YAZAR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dil bilgisi öğretiminin anlatma becerilerine etkisi üzerine uzman görüşleri
TÜRKEL A. (Danışman)
A.CANSU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Cahit Kaya'nın eserlerinde değerler eğitimi
TÜRKEL A. (Danışman)
S.İLHAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
8. sınıf öğrencilerinin sözcük türlerine ilişkin kavram tanımları ve kavram imgeleri
TÜRKEL A. (Danışman)
B.AKÇAKAYA(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Yaratıcı okuma tekniklerinin okumayla ilgili çeşitli değişkenlere etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
E.DUNDAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sezgisel dil bilgisi uygulamalarının Türkçe ders tutumuna, dil bilgisi tutumuna ve dil bilgisi başarısına etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
T.KODALLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yaratıcı Yazma Uygulamalarının 7.Sınıf Öğrencilerinin Yazma Başarısına ve Yazma Öz Yeterlik Algısına Etkisi ve Sürece İlişkin Öğrenci Görüşleri
TÜRKEL A. (Danışman)
T.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dinleme stratejileri öğretiminin dinleme öz yeterlik algısına ve dinleme başarısına etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
M.UĞUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kitap okuma etkinliklerinin okuma alışkanlığına yönelik tutuma etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
O.FESLİKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkçe öğretmen adaylarının günümüz çocuk edebiyatı yazar ve şairlerine ilişkin farkındalıkları: 2000 ve sonrası
TÜRKEL A. (Danışman)
H.SEL(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
ELVES tekniğinin 5. sınıf öğrencilerinin dinlemeye yönelik tutumlarına ve dinleme başarılarına etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
E.DUNDAR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Drama ile yapılandırılmış sözlü anlatım derslerinin konuşmaya yönelik tutuma ve özyeterlik algısına etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
K.ÖZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Kelime ağı yönteminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin yazmaya karşı tutumlarına ve yazma özyeterlik algısına etkisi
TÜRKEL A. (Danışman)
E.BİRCAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (3)
Scopus (3)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (6)
2023
20231. INSTRUCTIONAL DESIGN OF SMART TECHNOLOGY USE IN TEACHER DIGITAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ДИЗАЙН ПРИМЕНЕНИЯ СМАРТ-ТЕХНОЛОГИЙ В ЦИФРОВОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЕ ПЕДАГОГА DISEÑO PEDAGÓGICO PARA LA APLICACIÓN DE TECNOLOGÍAS INTELIGENTES EN EL ÁMBITO EDUCATIVO DIGITAL DEL DOCENTE
Sarzhanova G., Bobesh R., Smagulova G., TÜRKEL A., Serikbayeva N.
Obrazovanie i Nauka
, cilt.25, sa.9, ss.197-230, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20222. The Types of Activities in Foreign Language Turkish Textbooks
TÜRKEL A., ÇETİNKAYA M.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.13, sa.2, ss.910-939, 2022 (TRDizin)
2022
20223. Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Okuma Becerisi Etkinliklerinin Yaratıcı Okuma Aşamaları Bağlamında Değerlendirilmesi
AHISKALI E. E., DUNDAR E., TÜRKEL A.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.17, sa.4, ss.501-516, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Is an Online Creative Drama Lesson Possible? Preschool Prospective Teachers\u2019 Opinions on the Effectiveness of Online Creative Drama Lessons
ÖZ K., AHISKALI E. E., TÜRKEL A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.10, sa.3, ss.121-128, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. A RESEARCH ON THE EFFECTIVENESS OF THE ELVES METHOD IN THE DEVELOPMENT OF LISTEN
AHISKALI E. E., TÜRKEL A., DUNDAR E.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.6, sa.16, ss.1705-1725, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Dinleme Stratejilerinin Öz Yeterlik Algısı ve Dinleme Başarısına Etkisi
UĞUR M., TÜRKEL A.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.7, ss.237-254, 2021 (TRDizin)
2021
20217. KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIĞINA YÖNELİK TUTUMA ETKİSİTHE EFFECT OF BOOK READING ACTIVITIES TO ATTITUDE OF THE READING HABIT
TÜRKEL A., FESLİKAN O.
International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE) , cilt.10, sa.4, ss.243-257, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Attitude scale towards literature for high school students: A study of validity and reliability
TÜRKEL A., AYDIN İ. S., Göksu C. T.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.16, sa.2, ss.468-486, 2021 (Scopus)
2021
20219. V. PROPP’UN MASALIN BİÇİMBİLİMİ YAKLAŞIMI BAĞLAMINDA “KARA-TAVUK” ADLI MASALIN ÇÖZÜMLENMESİ
TÜRKEL A., ÇETİNKAYA M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.59, ss.158-178, 2021 (TRDizin)
2020
202010. Türkçe Ders Kitaplarındaki Şiirlerde Karşıt Anlamlı SözcüklerinAnlambilimsel Değerlendirmesi
TÜRKEL A., ÇETİNKAYA M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.50, ss.298-313, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Türkçe Öğretmen Adaylarının Sezgisel Yolla Dil Bilgisi Öğretimine Yönelik Hazır Bulunuşlukları
TÜRKEL A., DÜNDAR E.
Yaşadıkça Eğitim DERGİSİ
, cilt.34, sa.2, ss.200-211, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Speaking self-efficacy beliefs of Turkish university students
DEMİREL M. V., TÜRKEL A., AYDIN İ. S.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.15, sa.3, ss.399-411, 2020 (Scopus)
2020
202013. THE EFFECT OF CREATIVE DRAMA ON SOME VARIABLES RELATED WITH SPEAKING
TÜRKEL A., ÖZ K.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.9, sa.1, ss.45-62, 2020 (TRDizin)
2020
202014. A Study on Developing Scale for Teacher Opinions Towards Spelling Rules
TÜRKEL A.
International Journal of Assessment Tools in Education (IJATE) , cilt.7, sa.1, ss.130-144, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202015. A Study on Developing Scale for Teacher Perceptions towards Spelling Rules
TÜRKEL A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.130-144, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202016. The Effect of Creative Writing Activities on Students’ Attitudes towards Writing and Their Success
TÜRKEL A., Çetinkaya M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.12, sa.1, ss.172-183, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Examining Reading Cultures of Pre-Service Teachers: A Case Study from an Education Faculty in Turkey
TÜRKEL A., ÖZDEMİR E. E., AKBULUT S.
International Journal of Education Literacy Studies , cilt.7, sa.2, ss.197-210, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201718. OKUMA KÜLTÜRÜ ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
TÜRKEL A., ÖZDEMİR E. E., AKBULUT S.
Turkish Studies , cilt.12, sa.14, ss.465-490, 2017 (TRDizin)
2017
201719. Türkçe Öğretmen Adaylarının Salkım Yöntemine İlişkin Görüşleri
KİTİŞ ÇINAR E., TÜRKEL A.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, sa.6, ss.565-576, 2017 (TRDizin)
2017
201720. Kelime Ağı Yönteminin İlköğretim 6.SınıfÖğrencilerinin Yazmaya Yönelik Tutumlarına Ve Yazma Özyeterlik Algısına Etkisi.
Manay Bircan E., TÜRKEL A., SAVAŞ B.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, sa.14, ss.257-284, 2017 (TRDizin)
2016
201621. Ortaokul 8 Sınıf T C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Dersinde Tarihi Filmlerin Değerler Öğretiminde Kullanımı
SAVAŞ B., Arslan Ö., TÜRKEL A.
Journal of Turkish Studies , cilt.11, ss.709, 2016 (TRDizin)
2016
201622. Araştırmacı Gazeteci Yönteminin Öğrencilerin Okuma Süreçlerine Etkisi
TÜRKEL A., Çetinkaya M.
Journal of Turkish Studies , cilt.11, ss.749, 2016 (TRDizin)
2014
201423. Anadili Türkçe ve Kürtçe Olan 4 Sınıf Öğrencilerinin Yazmaya Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması
TÜRKEL A., SAVAŞ B., Savaşçı S.
Journal of Turkish Studies , cilt.9, ss.1011, 2014 (TRDizin)
2013
201324. YARATICI DRAMANIN YARATICI YAZMA BAŞARISINA VE YAZMAYA KARŞI TUTUMA ETKİSİ (ORTAOKUL 8. SINIF ÖRNEĞİ)
TÜRKEL A.
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , sa.36, ss.1-11, 2013 (TRDizin)
2013
201325. ÖĞRETİCİ METİNLERE YÖNELİK YARATICI OKUMA UYGULAMASI ÖRNEĞİ VE SÜRECE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
TÜRKEL A., ÜNLÜCÖMERT N.
Turkish Studies , cilt.8, sa.12, ss.1345-1358, 2013 (TRDizin)
2012
201226. DİNLEME EĞİTİMİNE İLİŞKİN TEKNİKLER VE DEĞERLENDİRMELERİ
TÜRKEL A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.34, ss.128-141, 2012 (TRDizin)
2002
200227. TÜRKİYE’DE ÜNİVERSİTE GELENEĞİ VE BİLİM POLİTİKALARI
TÜRKEL A.
DİL DERGİSİ , sa.112, ss.43-54, 2002 (TRDizin)
2001
200128. YÜKSEK ÖĞRETİM TÜRK DİL DERSLERİNİN YARATICI VE BİLİMSEL DÜŞÜNMEYİ GELİŞTİRME DÜZEYİNE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME
TÜRKEL A.
DİL DERGİSİ , sa.109, ss.26-47, 2001 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİSİNE YÖNELİK TUTUM VE ÖZYETERLİKLERİ
Manay Bircan E., TÜRKEL A., SAVAŞ B.
MUNZUR 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. 8. Sınıf Öğrencilerinin Sözcük Türlerine İlişkin Kavram Tanımları ve Kavram İmgeleri
TÜRKEL A., AKÇAKAYA B.
II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.243, (Özet Bildiri)
2019
20193. Türkçe Ders Kitapalrındaki Öykü Kişilerinin İncelenmesi
TÜRKEL A., çetinkaya m.
VI. YILDIZ ULUSLARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Türkçe ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dinleme Becerisinin Öğretimine İlişkin Görüşleri
TÜRKEL A., DUNDAR E., Çetinkaya M.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.2068-2079, (Özet Bildiri)
2019
20195. Dinleme Öğretimi Uygulamalarının Yeterliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
TÜRKEL A., ÇETİNKAYA M., DUNDAR E.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.2080-2089, (Özet Bildiri)
2019
20196. Türkçe Öğretmenliği 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Sezgisel Yolla Dil bilgisi Öğretimine İlişkin Görüşleri
Dundar E., Öz K., TÜRKEL A.
VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2484-2485, (Özet Bildiri)
2019
20197. Etkili Konuşma Rubriği Geliştirme Çalışması
TÜRKEL A., Kurnaz B., Demircan U.
VIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2486-2487, (Özet Bildiri)
2019
20198. Türkçe Öğretmen Adaylarının Fiilde Çatı Konusuna İlişkin Kavram Tanımları ve Kavram İmgeleri
NARLI S., TÜRKEL A., İLHAN S.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Attitude Of High School Students Towards Environment
ÇELİK KAYAPINAR F., SAVAŞ B., TÜRKEL A.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, cilt.1, ss.51, (Özet Bildiri)
2019
201910. Learning Environments According To Imagination Of Children
SAVAŞ B., ÇELİK KAYAPINAR F., TÜRKEL A.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, cilt.1, ss.211, (Özet Bildiri)
2019
201911. ”7. SINIF TÜRKÇE ÇALIŞMA KİTABINDAKİ ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
TÜRKEL A.
TÜRKÇE EĞİTİMİ VE ÇOCUK EDEBİYATI KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Öğrencilerin Yazmaya Yönelik Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi
TÜRKEL A., çetinkaya m.
ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Radyo Tiyatrosu Tekniğinin Sesini ve Beden Dilini Etkili Kullanma Becerisine Etkisi
TÜRKEL A., Kayan A., Dönmez A.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, ss.305-321, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Elves Yöntemiyle İşlenen Dinleme Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
TÜRKEL A., DUNDAR E.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, ss.246-263, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Türkçe Öğretmen Adaylarının Drama İle Yapılandırılmış Sözlü Anlatım Derslerine İlişkin Görüşleri
Öz K., TÜRKEL A.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, ss.386-407, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ETKİLİ KONUŞMA BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ
TÜRKEL A., USLU YARDIMCI E.
XI.ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Yaratıcı Drama Yönteminin Öğretmen Adaylarının Etkili Konuşma Becerilerinin Gelişimine Etkisi
Türkel A., Uslu Yardımcı E.
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı (UTEOK 2018), Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.145, (Özet Bildiri)
2017
201718. Sınıf ve Türkçe Öğretmenlerinin Yazım Kuralları ve Öğrencilerin Yazım Yanlışları Konusundaki Görüşleri
TÜRKEL A., Aksu C., Yaman B.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Çocuk Edebiyatında Adil Dünya İnancı ve Kurbanın Değersizleştirilmesi
Türkel A., Uslu E., Sel H.
IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1866-1869, (Özet Bildiri)
2017
201720. Çocuk Edebiyatında Adil Dünya İnancı Ve Kurbanın Değersizleştirilmes
TÜRKEL A., USLU YARDIMCI E., SEL H.
IVth International EurasianEducational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Türkçe Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Okuma Tekniklerine İlişkin Görüşleri
TÜRKEL A., KİTİŞ E.
IVthInternational EurasianEducationalResearch Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201622. The Views of Teacher Candidates on theEffectiveness of Cluster Method as aWriting Instruction Method
KİTİŞ ÇINAR E., TÜRKEL A.
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON NEW TRENDS INSOCIAL AND LIBERAL SCIENCES, Milan, İtalya, 28 Nisan - 01 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2011
201123. AdımAdım Yaratıcı Okuma Tekniği ve Öğrenci Görüşleri
TÜRKEL A., ÜNLÜCÖMERT N.
ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Sakarya, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2011, ss.8, (Özet Bildiri)
2001
200124. -mE, Dİğİ, EcEğİ, YAPILI ADLAŞTIRMALARLA -Dİğİ, EcEğİ, -En SIFATLAŞTIRMALARIN BOŞNAKLARA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR-ÇÖZÜMDE İZLENEN YOLLAR
TÜRKEL A.
ULUSLARARASI DÜNYADA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU BİLDİRİLERİ, İzmir, Türkiye, 10 - 11 Ağustos 2001, ss.6-9, (Tam Metin Bildiri)
2000
200025. BOSNA-HERSEK’ TE TÜRKOLOJİ’NİN TARİHÇESİ SORUNLAR ÖNERİLER
TÜRKEL A.
ULUSLARARASI DÜNYADA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2000, ss.164-174, (Tam Metin Bildiri)
1997
199726. Bolu’da Nevruz Kültürü
TÜRKEL A.
Bolu’da Halk Kültürü ve Köroğlu Uluslararası Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 11 - 12 Ekim 1997, ss.401-406, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Çocuk Edebiyatında Yaratıcı Dramanın Yeri
TÜRKEL A., AHISKALI E. E.
Çocuk edebiyatı, Ahmet Akkaya ve Hulusi Geçgel, Editör, PARADİGMA AKADEMİ YAYINLARI, Ankara, ss.230-255, 2023
2023
20232. Çocuk Edebiyatında Güncel Yaklaşımlar
AHISKALI E. E., TÜRKEL A.
Çocuk Edebiyatı , Ed. Ahmet Akkaya ve Hulusi Geçgel, Editör, PARADİGMA AKADEMİ YAYINLARI, Ankara, ss.270-300, 2023
2023
20233. YARATICI DRAMA İLE YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ÖZ K., TÜRKEL A.
100 SORUDA YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, NEVİN AKKAYA, Editör, AKADEMİSYEN YAYINEVİ, Ankara, ss.211-231, 2023
2022
20224. YAKIN OKUMA TEKNİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
UĞUR M., TÜRKEL A.
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Doç. Dr. Ali TÜRKEL, Doç. Dr. Behsat SAVAŞ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.93-107, 2022
2022
20225. TÜRKÇE ÖĞRETIMINDE ZIHINSEL İMGELEM
TÜRKEL A., BULUT D., ÖZ K.
Eğitimde Güncel Araştırmalar, Prof. Dr. Şehriban KOCA Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Şaban AKGÜL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.513-533, 2022
2022
20226. Türkçe Eğitiminde Yaratıcı Okuma
DUNDAR E., TÜRKEL A.
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Doç. Dr. Ali TÜRKEL, Doç. Dr. Behsat SAVAŞ, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.139-157, 2022
2021
20217. DİNLEME YÖNTEM,TEKNİK VE STRATEJİLERİ
TÜRKEL A., ÖZ K.
DİNLEME VE EĞİTİMİ, NİHAT BAYAT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.185-218, 2021
2021
20218. PISA Çerçevesinde Yaratıcı Okuma ve Uygulamaları
TÜRKEL A.
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, İ.Seçkin Aydın, Ömer Yahşi, Editör, Nobel, Ankara, ss.413-445, 2021
2020
20209. YARATICI DRAMANIN YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ
TÜRKEL A., AKKAYA N.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ AKADEMİK ÇALIŞMALAR II, Doç. Dr. Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.301-318, 2020
2020
202010. KIRSAL KESİM YAŞAM BECERİLERİ ve YARATICI DRAMA
DEMİR K., SAVAŞ B., TÜRKEL A.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ AKADEMİK ÇALIŞMALAR II, Doç . Dr. Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.319-337, 2020
2020
202011. YARATICI DRAMANIN YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ
TÜRKEL A., AKKAYA N.
Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar-II, Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.309-318, 2020
2020
202012. Dil Bilgisi Öğretimi ve Oyun
TÜRKEL A., İNNALI H. Ö.
Dil Bilgisi Öğretimi, Prof.Dr. Ahmet PEHLİVAN, Doç.Dr. İbrahim Seçkin AYDIN, Editör, PEGEM AKADEM,, Ankara, ss.251-280, 2020
2020
202013. TİYATRO TÜRLERİ
TÜRKEL A., ÖZ K.
Türkçe Eğitiminde TİYATRO VE DRAMA, Dr. Erhan ŞEN, Dr. Sedat KARAGÜL, Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.33-63, 2020
2020
202014. KIRSAL KESİM YAŞAM BECERİLERİ ve YARATICI DRAMA
DEMİR K., SAVAŞ B., TÜRKEL A.
Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar, Zahal Onur, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.319-338, 2020
2020
202015. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretim Elemanları
DEMİR K., TÜRKEL A., SAVAŞ B.
Eğitim Bilimlerinde Teori ve Araştırmalar, Zahal Onur, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.577-606, 2020
2020
202016. Öğretmen Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretim Elemanları
DEMİR K., TÜRKEL A., SAVAŞ B.
Eğitim Bilimlerinde Teorive Araştırmalar, Doç. Dr. Onur Zahal, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.578-606, 2020
2020
202017. TÜRKİYE’DE ORTAÖĞRETİM PROGRAMLARINDA DİL BİLGİSİNİN YERİ
TÜRKEL A.
Dil Bilgisi Öğretimi, Prof.Dr. Ahmet PEHLİVAN, Doç.Dr. İbrahim Seçkin AYDIN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.338-353, 2020
2019
201918. Konuşma Eğitimi Yöntem Teknik ve Stratejileri
TÜRKEL A.
Konuşma ve Eğitimi, Gökhan Çetinkaya, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.137-170, 2019
2018
201819. Understanding Multicultural Education: A Phenomonological Research Study
KAYAPINAR ÇELİK F., SAVAŞ B., TÜRKEL A.
Academic Researchs in Educational Sciences, Gülcan Mıhladız, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.149-172, 2018
2018
201820. UNDERSTANDING MULTICULTURAL EDUCATION:A PHENOMENOLOGICAL RESEARCH STUDY
ÇELİK KAYAPINAR F., SAVAŞ B., TÜRKEL A.
Academic Research in Educational Sciences, Gülcan Mıhladız, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.149-172, 2018
Sanatsal Etkinlik