Announcements & Documents
Thesis Documents
Education Information
1999 - 2005
1999 - 2005Doctorate
Dokuz Eylul University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Turkey
1995 - 1998
1995 - 1998Postgraduate
Dokuz Eylul University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli), Turkey
1990 - 1994
1990 - 1994Undergraduate
Dokuz Eylul University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Turkey
Dissertations
2005
2005Doctorate
Türkiye’xxde ilişki pazarlaması: Büyük ölçekli işletmeler üzerinde bir uygulama
Dokuz Eylul University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
1998
1998Postgraduate
KOBİ`lerin ihracata yönelik örgütlenmesi üzerine bir model: Sektörel dış ticaret firmaları
Dokuz Eylul University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli)
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Academic Titles / Tasks
2022 - Continues
2022 - ContinuesAssociate Professor
Dokuz Eylul University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2010 - Continues
2010 - ContinuesAssistant Professor
Dokuz Eylul University, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Courses
Advising Theses
2020
2020Postgraduate
A research on determination of attitudes of consumers to halal certified products
ÖZKAN P. (Advisor)
K.ABBASOV(Student)
2019
2019Postgraduate
A study on the analysis of the effects of demographic characteristics on sustainable consumption behavior
ÖZKAN P. (Advisor)
Z.SEDA(Student)
2019
2019Postgraduate
Sustainable brand concept in the context of sustainability and brand relationship: A qualitative study on pınar brand sustainability studies
ÖZKAN P. (Advisor)
G.KİREMİTCİ(Student)
2019
2019Postgraduate
Determination of hedonic consumption behaviors in online shopping: An application in cosmetic industry
ÖZKAN P. (Advisor)
E.DEMİRCAN(Student)
2019
2019Postgraduate
The effect of social media communication on corporate reputation and brand image: A research on cosmetic products
ÖZKAN P. (Advisor)
G.SU(Student)
2019
2019Postgraduate
A research on consumers' using motivations of sharing economy in Turkey
ÖZKAN P. (Advisor)
C.TİRYAKİOĞLU(Student)
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2020
2020The effect of service quality and customer satisfaction on customer loyalty The mediation of perceived value of services, corporate image, and corporate reputation
Özkan P., Suer S., Köymen Keser İ., Deveci Kocakoç İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING , vol.38, no.2, pp.384-405, 2020 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2023
2023The relationship between role perceptions and consumption values of women
Kayabaşı A., Demirağ F., Özkan P., Özcan B. M.
Business and Management Studies: An International Journal , vol.11, no.3, pp.991-1009, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Tüketici Temelli Marka Denkliğinin Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkileri: Y Kuşağı Akıllı Cep Telefonu Tüketicileri Üzerine Bir Araştırma
ÖZKAN P.
İzmir İktisat Dergisi , vol.36, no.3, pp.629-649, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Küresel Tüketim Odaklılık, Tüketici Yenilikçiliği, Küresel Ve Yerel Marka Tutumları Açısından Kümeleme Analizi İle Pazar Bölümleme
KAYABAŞI A., ÖZKAN P.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi , vol.27, pp.159-178, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMER INNOVATIVENESS AND ATTITUDES TOWARD FUNCTIONAL FOOD: AN APPLICATION ON UNIVERSITY STUDENTS
Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi , vol.17, pp.265-280, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009FONKSİYONEL GIDA ÜRÜNLERİNE YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARINI BELİRLEME ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Özkan Özdemir P., Fettahlıoğlu H. S., Topoyan M.
EGE ACADEMIC REVIEW , vol.9, no.4, pp.1078-1100, 2009 (ESCI)
2007
2007Anahtar Müşteri Yönetimi ve Büyük Ölçekli İşletmelerin Anahtar Müşteri Seçimi Kriterleri
Özkan P.
Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi , vol.44, no.512, pp.28-40, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007İlişkisel Pazarlama Kavramı ve Büyük Ölçekli Türk İşletmelerinin İlişkisel Pazarlama Uygulamaları
Özkan P.
Pazarlama Dünyası , vol.21, no.1, pp.24-31, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2023
2023Evaluating the Impact of Instructional Content on YouTube: An In-depth Investigation
Deveci Kocakoç İ., Özkan P.
7th International Conference on Contemporary Studies in Management (CoSiM), Hannover, Germany, 24 - 27 November 2023
2021
2021A Customer Segmentation Model Proposal for Retailers: RFM-V
Özkan P., Deveci Kocakoç İ.
Global Conference on Services and Retail Management (Gloserv), Florida, United States Of America, 10 May 2021
2021
2021Bir Viral Pazarlama Örneği Olarak Clubhouse: “Yazı Kalır, Söz Uçar Mı?”
ÖZKAN P., DEVECİ KOCAKOÇ İ.
25. Ulusal Pazarlama Kongresi, Ankara, Turkey, 30 June - 02 July 2021
2019
2019Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma
KAYIŞKAN D., ÖZKAN P.
4. EMI GİRİŞİMCİLİK VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Turkey, 29 - 30 November 2019, pp.1603-1611
2019
2019A Customer Segmentation Model Proposal for Hospitals: LRFM-V
DEVECİ KOCAKOÇ İ., ÖZKAN P.
y-BIS 2019 Conference: ISBIS Young Business and Industrial Statisticians Workshop on Recent Advances in Data Science and Business Analytics, İstanbul, Turkey, 25 September 2019
2019
2019Küresel Tüketim Odaklılık, Tüketici Yenilikçiliği ve Marka Tutumlarının Analizi
Özkan P., Kayabaşı A.
24. Pazarlama Kongresi, Aydın, Turkey, 1 - 04 May 2019, pp.483-492
2019
2019Sağlık Sektöründe LRFM Analizi ile Pazar Bölümlendirme
Özkan P., Deveci Kocakoç İ.
24. Ulusal PPAD Pazarlama Kongresi, Aydın, Turkey, 1 - 04 May 2019
2018
2018Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: İzmir İli Örneği
Köymen Keser İ., Özkan P., Süral Özer P., Deveci Kocakoç İ.
19. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması ve İstatistik Sempozyumu, Antalya, Turkey, 17 - 20 October 2018, vol.3, pp.1301-1313
2018
2018THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMER INNOVATIVENESS AND ATTITUDES TOWARD FUNCTIONAL FOODS: AN APPLICATION ON UNIVERSITY STUDENTS
Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.
17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Turkey, 26 - 28 April 2018, pp.1905-1909
2018
2018TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ İLE FONKSİYONEL GIDALARA YÖNELİK TUTUM ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
KARATAŞ YÜCEL E., ÖZKAN ÖZDEMİR P., YÜCEL E.
17. ULUSLARARASI KATILIMlı İŞLETMECİLİK KONGRESİ, İzmir, Turkey, 26 - 28 April 2018, pp.1905-1909
2018
2018Perakendecilik Sektöründe RFM Analizi ile Müşteri Sınıflandırma
Deveci Kocakoç İ., Özkan P., Köymen Keser İ.
YA/EM 2018 38. Yöneylem Araştırması/Endüstri Mühendisliği Kongresi., Eskişehir, Turkey, 26 - 29 June 2018
2017
2017“Kefenin Cebi Var Mı?”: Cenaze Hizmetleri Sektörünün Hizmet Pazarlaması Perspektifi ile İncelenmesi
ÖZKAN P.
16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Turkey, 4 - 06 May 2017, pp.310-312
1998
1998Çam Reçinesi ve Yan Ürünlerinin Pazarlanması İçin Bir Yaklaşım
TEK Ö. B., ÖZKAN P.
Türkiye Çam Reçinesi Kimyasal Prosesleri ve İşletmeciliği Uluslararası Sempozyumu, İzmir, Turkey, 20 - 21 November 1998
Books & Book Chapters
2023
2023Satışın Geleceği
Özkan P.
in: Değişen Dünyada Satışta Başarı Yeni Stratejiler, İçlem Er,Fatma Demirağ, Editor, Ekin Yayınevi, Bursa, pp.26-57, 2023
2023
2023Retro Pazarlama Stratejisinin Tüketici Üzerindeki Etkisi
Özcan F. H., ÖZKAN P.
in: Sosyal Bilimlerde Güncel Tartışmalar, Bulut Meryem, Karacagil Zeynel, Editor, Bilgin Kültür Sanat YAyınları, Ankara, pp.2088-2102, 2023
2022
2022Clubhouse Experience: Sentiment Analysis of an Alternative Platform From the Eyes of Classic Social Media Users
Deveci Kocakoç İ., Özkan P.
in: Data Mining Approaches for Big Data and Sentiment Analysis in Social Media, Gupta,B.,Peraković,D.,Abd El-Latif,A.A., Editor, IGI Global, Arkansas, pp.0-1, 2022
2020
2020LRFM Analysis as a Customer Segmentation Tool in the Tourism Sector
Özkan P.
in: Industrial and Managerial Solutions for Tourism Enterprises, Atilla Akbaba,Volkan Altıntaş, Editor, IGI Global, Pennsylvania, pp.185-211, 2020
2020
2020Linear Economy to Circular Economy: Planned Obsolescence to Cradle to Cradle Product Perspective
Özkan P., Karataş Yücel E.
in: Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy, Neeta Baporikar, Editor, IGI Global, Pennsylvania, pp.61-86, 2020
2017
2017Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması
ÖZKAN P.
in: Pazarlama Yönetimi, Mehmet Marangoz, Editor, Beta Yayıevi, İstanbul, pp.45-86, 2017
2015
2015Bölüm 14: Küresel Pazarlama İletişim Kararları II: Satış Promosyonları, Kişisel Satış ve Pazarlama İletişiminin Özel Formları
ULAŞ D., CANDEMİR A., FETTAHLIOĞLU Ö. O., FETTAHLIOĞLU H. S., ÖZKAN ÖZDEMİR P., SEVİM N., et al.
in: Global Marketing Küresel Pazarlama, Rezan Tatlıdil, Editor, Pearson (Nobel Yayınevi), Ankara, pp.410-441, 2015
2015
2015Bölüm 5: Politik, Yasal ve Düzenleyici Çevre
TATLIDİL R., CANDEMİR A., ÖZMEN A., ULAŞ D., FETTAHLIOĞLU H. S., YOLAL M., et al.
in: KÜRESEL PAZARLAMA Global Marketing, Tatlıdil Rezan, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.126-159, 2015
2013
2013Bölüm 3: Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının Ölçümü
CANDAN F. B., ENGİNKAYA ERKENT E., DÖLARSLAN E. Ş., LEBLEBİCİ KOÇER L., ÇAKICI N. M., ÖZKAN ÖZDEMİR P., et al.
in: Pazarlama Yönetimi, İbrahim Kırcova, Tahir Benli, Editor, LİSANS YAYINCILIK, İstanbul, pp.63-126, 2013
2010
2010Veri Tabanı Pazarlaması
FETTAHLIOĞLU H. S., ÖZKAN P.
in: İşletmecilikte Seçme Konular, İsmail Bakan, A. Melih Eyitmiş, Editor, Gazi Kitapevi, Ankara, pp.289-307, 2010
2008
2008Hizmet Pazarlaması ve Pazarlama Karması
ÖZKAN P.
in: Hizmet Pazarlaması ve Hizmet Kalitesi, Kahraman Çatı, Abdulvahap Baydaş, Editor, Asil Yayın Dağıtım, Ankara, pp.57-77, 2008
2007
2007Hizmet Kavramı Ekonomideki Yeri Tanımı ve Özellikleri
SÜRAL ÖZER P., ÖZKAN P.
in: Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Şevkinaz Gümüşoğlu, İge Pırnar, Perran Akan, Atilla Akbaba, Editor, Detay Anatolia Akademik Yayıncılık Ltd.Şti, Ankara, Ankara, pp.2-37, 2007
Episodes in the Encyclopedia
Scientific Refereeing
June 2022
June 202226. Ulusal Pazarlama Kongresi
Conference Paper (Full Text)
June 2022
June 202226. Ulusal Pazarlama Kongresi
Conference Paper (Full Text)
May 2022
May 2022https://dergipark.org.tr/tr/pub/mevzu
National Scientific Refreed Journal
December 2021
December 2021Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi
National Scientific Refreed Journal
October 2021
October 2021Dijital Çağda İşletmecilik Dergisi
National Scientific Refreed Journal
Congress and Symposium Activities
24 November 2023 - 27 November 2023
24 November 2023 - 27 November 20237th International Conference on Contemporary Studies in Management (CoSiM)
Attendee
Hannover-Germany
Citations
Total Citations (WOS): 66
h-index (WOS): 2
Jury Memberships
August-2022
August 2022Post Graduate
Post Graduate - Dokuz Eylül Üniversitesi
August-2022
August 2022PhD Thesis Monitoring Committee Member
PhD Thesis Monitoring Committee Member - Ege Üniversitesi
July-2022
July 2022Doctoral Examination
Doctoral Examination - Dokuz Eylül Üniversitesi
June-2022
June 2022Doctoral Examination
Doctoral Examination - Ege Üniversitesi
June-2022
June 2022Post Graduate
Post Graduate - Ege Üniversitesi
February-2022
February 2022Doctoral Examination
Doctoral Examination - Dokuz Eylül Üniversitesi
January-2022
January 2022Post Graduate
Post Graduate - Dokuz Eylül Üniversitesi
September-2021
September 2021Post Graduate
Post Graduate - Dokuz Eylül Üniversitesi
September-2021
September 2021