Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1980 - 1988
1980 - 1988Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik (Dr), Türkiye
1974 - 1978
1974 - 1978Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Çalişma-Sosyal Hizmetler Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
1988
1988Doktora
Lise öğrencilerinin stres yaşantılarında kullandıkları başaçıkma stratejilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik (Dr)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2001 - Devam Ediyor
2001 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1994 - 2001
1994 - 2001Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1989 - 1994
1989 - 1994Dr. Öğr. Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1992 - 1992
1992 - 1992Yrd. Doç. Dr.
Universiteit van Tilburg
Yönetimsel Görevler
2015 - 2018
2015 - 2018Bölüm Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2006 - 2009
2006 - 2009Dekan
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
2005 - 2008
2005 - 2008Bölüm Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2002 - 2006
2002 - 2006Dekan
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
1998 - 2001
1998 - 2001Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1995 - 1998
1995 - 1998Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
3-6 yaş grubundaki çocukların gelişimleri ile annenin ebeveynlik uygulamaları arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
E.BARIŞ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Annelerin ebeveynlik stillerinin kuşaklararası aktarımının incelenmesi: Kişiliğin aracılık etkisi
AYSAN F. (Danışman)
H.SAVCI(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Evli ve çalışan bireylerin evlilik doyumu ile iş performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
E.DEMİR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların duygusal zeka düzeyleri ile anne-baba-çocuk iletişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
F.ARSLAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde algılanan ebeveyn kabul-reddi ve mükemmeliyetçilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
E.YOLDAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Evlilik uyumu ve facebook kıskançlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
S.ŞENGELDİ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ile algılanan anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
S.KALEN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Ergenlerin sosyal zekâ, sosyal kaygı, akran ilişkileri, internet bağımlılığı ve sosyal bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiler
AYSAN F. (Danışman)
M.SAVCI(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Boşanma sürecindeki kadınların bağlanma stilleri ile başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
G.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Kanser hastalarının yas tepkileri ve evlilik uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
E.ÜLGER(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Boşanma aşamasındaki bireylerin yaşam doyum düzeylerini yordayan bazı değişkenlerin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
N.İYİLİKÇİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ergenlerin öz-yeterlikleri ile mantık dışı inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
A.ALÇAY(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
G.ÇAKIR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Evli bireylerin benlik saygısı, kıskançlık düzeyi, evlilikteki çatışmalar ve evlilik doyumu arasındaki ilişkilerin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
E.ZEYTİNOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Evli çiftlerin öfke ifade tarzları ile evlilik uyumunun incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
E.TÜFEKÇİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Lise 1. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ile aile işlevleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
D.ERKİNER(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Gerçeklik kuramına dayalı psiko-eğitim programının lise öğrencilerinin denetim odağı ve yılmazlık düzeyi üzerindeki etkisinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
A.ÜNÜVAR(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerine uygulanan etkili iletişim ve empatik beceri eğitiminin öğrencilerin iletişim ve empatik becerilerine etkisinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
H.GEMCİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Boşanma sürecindeki çiftlerin otomatik düşünceleri ile aile ve evliliğe ilişkin inançlar arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
D.SÖNMEZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Zihinsel engelli çocuğu olan ebeveynlerin stresle başa çıkma düzeylerinin ve yaşam doyumlarının incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
S.SARIKAYA(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Madde kullanımı deneyimi yaşamış kişilerde benlik saygısı ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
Ç.YILMAZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ve stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişki: ODTÜ örneği
AYSAN F. (Danışman)
G.YAZICIOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleriyle çocukluktaki örselenme yaşantıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
L.ZERENOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Okul psikolojik danışmanlarının krize müdahalede kullandıkları başaçıkma stratejilerinin incelenmesi: İzmir il örneği
AYSAN F. (Danışman)
B.METE(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin algılanan anne-baba reddiyle baş etmeleri ile denetim odağı, öğrenilmiş güçlülük ve eş kabul-reddiyle ilişkisi
AYSAN F. (Danışman)
Z.GÜLTEKİN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretimdeki öğrencilerin sınıflara göre matematik beceri düzeylerinin belirlenmesi
AYSAN F. (Danışman)
Ç.ÖZKUT(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Denetim odağı eğitim programının ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin denetim odağı düzeyine etkisi
AYSAN F. (Danışman)
A.SELCEN(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Öfke yönetimi eğitiminin ergenlerde öfke ile başa çıkma ve iletişim becerilerine etkisi
AYSAN F. (Danışman)
F.SELDA(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Stresle başa çıkma yolları eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemleri ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
B.GÜMÜŞBAŞ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Öfke denetimi eğitiminin lise son sınıf öğrencilerinin öfkeyle başa çıkmaları, yaşam doyumları ve depresyon düzeylerine etkisinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
A.GEZGİN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Psikolojik danışman rehber öğretmenlerin kişilik özellikleri ile stresle başa çıkma stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
İ.SAV(Öğrenci)
2006
2006Doktora
15-17 yaş arası ergenlerde görülen problem davranışların koruyucu ve risk faktörleri açısından incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
D.MÜGE(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Lise son sınıf öğrencilerinin empatik becerileri ile aile işlevleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
B.METE(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin kullandıkları başaçıkma stratejileri ile kendini kabul düzeyi arasındaki ilişki
AYSAN F. (Danışman)
N.GÜCÜYETER(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda okuyan öğrencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
A.UZ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Duygusal istismara maruz kalan ve kalmayan ergenlerin benlik algıları ile depresyon ve kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
AYSAN F. (Danışman)
D.MÜGE(Öğrenci)
2003
2003Doktora
Arabuluculuk eğitiminin iletişim ve çatışma çözme becerisine etkisi: Bir grup üniversite öğrencisi üzerinde çalışma
AYSAN F. (Danışman)
N.ÖNER(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Bir grup lise öğrencisinin stresle başa çıkma yolları ile strese karşı dayanıklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
M.PAMIK(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Yetiştirme yurdunda yetişen çocuklar ile anne-baba yanında yetişen çocukların denetim odaklarının karşılaştırılması
AYSAN F. (Danışman)
N.SARPER(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
Yetiştirme yurdunda yetişen çocuklar ile ana-baba yanında yetişen çocukların umutsuzluk düzeyinin karşılaştırılması
AYSAN F. (Danışman)
D.GÜRVARDAR(Öğrenci)
2000
2000Doktora
Okul fobisi görülen çocukların ve annelerinin davranışsal ve ailevi işlevleri yönünden incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
N.DEMİRAL(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
Bir grup lise öğrencisinin atılganlık düzeyi ile stresle başaçıkma yolları arasındaki ilişkinin incelenmesi
AYSAN F. (Danışman)
Y.GÖRÜŞ(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
Bir grup lise öğrencilerinin kendini açma davranışı ile kendini kabul düzeyi arasındaki ilişki
AYSAN F. (Danışman)
F.SELDA(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Stresle başaçıkma stratejileri ile denetim odağı düzeyi arasındaki ilişki: Bir grup lise öğrencisi üzerinde yapılan bir araştırma
AYSAN F. (Danışman)
N.DEMİR(Öğrenci)
1998
1998Doktora
Lise öğrencilerinin okul başarısızlıklarının altında yatan, depresyonla ilişkili otomatik düşünme kalıpları
AYSAN F. (Danışman)
N.BOZKURT(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
İzmir il merkezinde dershaneye devam eden lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygılarıyla ana-baba tutumları arasındaki ilişki
AYSAN F. (Danışman)
S.SEÇKİN(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
İLkokul 5. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ile ana baba tutumları arasındaki ilişki
AYSAN F. (Danışman)
A.DURU(Öğrenci)
1994
1994Doktora
1950'den günümüze Türkiye'de rehberlik hizmetleri (yönetmelikler, kararlar, uygulamalar)
AYSAN F. (Danışman)
M.ÖK(Öğrenci)
1993
1993Doktora
Rehber öğretmenlerin empati düzeylerinin geliştirilmesine ilişkin bir model önerisi
AYSAN F. (Danışman)
N.SARGIN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (2)
Scopus (10)
TRDizin (23)
Diğer Yayınlar (20)
2022
20221. Can risky behaviors, gaming addiction, and family sense of coherence accurately classify gender among university students?
SAVCI M., ERCENGİZ M., YILDIZ B., Griffiths M. D., AYSAN F.
CURRENT PSYCHOLOGY
, cilt.41, sa.11, ss.7522-7531, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Problematic Social Media Use and Social Connectedness in Adolescence: The Mediating and Moderating Role of Family Life Satisfaction
SAVCI M., Akat M., ERCENGİZ M., Griffiths M. D., AYSAN F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MENTAL HEALTH AND ADDICTION
, cilt.20, sa.4, ss.2086-2102, 2022 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2020
20203. Üniversite Öğrencilerinin Evlilik Beklentisine Yönelik Nitel Bir Çalışma
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.241-253, 2020 (TRDizin)
2019
20194. A Hypothetical Model Proposal for Social Connectednessin Adolescents
SAVCI M., AYSAN F.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.9, sa.54, ss.589-621, 2019 (TRDizin)
2019
20195. Romantik İlişkilerde Öz Yeterlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırması Dergisi
, cilt.8, ss.1100-1110, 2019 (TRDizin)
2019
20196. İLİŞKİLERİ SÜRDÜRME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, ss.710-719, 2019 (TRDizin)
2018
20187. Kişilerarası Yetkinlik, Yalnızlık, Olumsuz Değerlendirilme Korkusu, Ödül ve Cezanın Sosyal Medya Bağımlılığını Yordama ve Sosyal Medya Kullanan- Kullanmayan Ergenleri Doğru Sınıflandırma Düzeyi
SAVCI M., AYSAN F.
Addicta: The Turkish Journal on Addictions , cilt.5, sa.3, ss.431-471, 2018 (TRDizin)
2018
20188. Turkish Adaptation of the Social Media Disorder Scale in Adolescents
SAVCI M., ERCENGİZ M., AYSAN F.
NOROPSIKIYATRI ARSIVI-ARCHIVES OF NEUROPSYCHIATRY
, cilt.55, sa.3, ss.248-255, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2018
20189. Theoretical Orientation of Mental Health Workers in Turkey
SAVCI M., DEMİR Y., KUTLU M., AYSAN F.
Theoretical Orientation of Mental Health Workers in Turkey
, cilt.7, sa.2, ss.72-79, 2018 (TRDizin)
2018
201810. Interpersonal Competence, Loneliness, Fear of NegativeEvaluation, and Reward and Punishment as Predictors ofSocial Media Addiction and Their Accuracy in ClassifyingAdolescent Social Media Users and Non-Users
SAVCI M., AYSAN F.
ADDICTA: THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS , 2018 (TRDizin)
2017
201711. The Direct and Indirect Relationships Between School Attachment, Constructive Conflict Resolution Behavior and Aggression
KORUKLU N., AYSAN F.
Journal of Education and Human Development
, cilt.6, sa.4, ss.1-15, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. Technological Addictions and Social Connectedness: Predictor Effect of Internet Addiction, Social Media Addiction, Digital Game Addiction and Smartphone Addiction on Social Connectedness
SAVCI M., AYSAN F.
DUSUNEN ADAM-JOURNAL OF PSYCHIATRY AND NEUROLOGICAL SCIENCES
, cilt.30, sa.3, ss.202-216, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201713. OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ KRİZE MÜDAHALEDE KULLANDIKLARI BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ: İZMİR İLİ ÖRNEĞİ
METE OTLU B., AYSAN F.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.2, ss.459-478, 2017 (TRDizin)
2017
201714. Social-emotional model of internet addiction
SAVCI M., AYSAN F.
PSYCHIATRY AND CLINICAL PSYCHOPHARMACOLOGY
, cilt.27, sa.4, ss.349-358, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2016
201615. Yaşam Boyu Kardeş İlişkileri Ölçeği nin Genç Yetişkinlerde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Öz Soysal F. S., Yurdabakan İ., Uz Baş A., Aysan F.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.5351-5361, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Okul Psikolojik Danışmanlarının Psikolojik Danışma Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri
Öz Soysal F. S., Uz Baş A., Aysan F.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
, cilt.6, sa.46, ss.53-69, 2016 (TRDizin)
2016
201617. The study of the reliability and validity of Lifespan Sibling Relationship Scale in young adults Yaşam Boyu Kardeş İlişkileri Ölçeğinin genç yetişkinlerde geçerlik ve güvenirlik çalışması
Öz Soysal F. S., Yurdabakan İ., Uz Baş A., Aysan F.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.5351, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Evlilik Tutumu Ölçeği nin Türkçe ye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Üniversite Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımının Psikolojik İyi oluş ve Sosyal Destek ile İlişkisi
Uz Baş A., Öz Soysal F. S., Aysan F.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.4, ss.1035-1046, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. Evlilik Beklentisi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Öz Soysal F. S., Uz Baş A., Aysan F.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.119-128, 2016 (TRDizin)
2016
201621. Relationship between Impulsivity Social Media Usage and Loneliness
SAVCI M., AYSAN F.
Educational Process: International Journal , cilt.5, sa.2, ss.106-115, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Turkish adaptation of Young's Internet Addiction Test-Short Form: a reliability and validity study on university students and adolescents
KUTLU M., SAVCI M., Demir Y., AYSAN F.
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY
, cilt.17, ss.69-76, 2016 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2016
201623. EVLİLİK TUTUMU ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE YE UYARLANMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Öz Soysal F. S., Uz Baş A., Aysan F.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.4, ss.1951-1964, 2016 (TRDizin)
2016
201624. The Role of Attachment Styles, Peer Relations, and Affections in Predicting Internet Addiction
Savci M., AYSAN F.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS
, cilt.3, sa.3, ss.416-432, 2016 (ESCI, TRDizin)
2015
201525. KRİZE MÜDAHALEDE KULLANILAN BAŞA ÇIKMASTRATEJİLERİ ENVANTERİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİKÇALIŞMASI
METE OTLU B., AYSAN F.
Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counseling , cilt.4, sa.2, ss.13-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. İzmir İline İç Göç Yoluyla Gelen AilelerinEkolojik Sistem Yaklaşımı Açısından İncelenmesi
ÖZ SOYSAL F. S., BAKALIM O., UZ BAŞ A., AYSAN F.
İlköğretim Online
, cilt.14, sa.1, ss.295-310, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. A study of domestic migrant families in Izmir in relation to ecological systems theory İzmir iline iç yoluyla gelen ailelerin ekolojik sistem yaklaşımı açısından incelenmesi
Öz F. S., Bakalım O., Baş A., Aysan F.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.1, ss.295-310, 2015 (Scopus, TRDizin)
2015
201528. Krize Müdahalede Kullanılan Başa Çıkma Stratejileri Envanteri Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
METE OTLU B., AYSAN F.
Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counseling , cilt.4, sa.2, ss.13-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201429. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE ALGILANAN STRES DÜZEYİ İLE STRESLE İLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
SAVCI M., AYSAN F.
ULUSLARARASI TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.3, ss.44-56, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201230. PSYCHIATRIC SYMPTOMS as PREDICTORS of LIFE SATISFACTION in PARENTS with HANDICAPPED CHILDREN
Kabasakal H. Z., Girli A., Totan T., Aysan F.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.8, sa.2, ss.52-69, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201231. Öfke Yönetimi Eğitiminin Okul Psikolojik DanışmanlarınınÖfkeyle Başa Çıkma ve Güvengenlik Becerilerine Etkisi
Öz F. S., Aysan F.
MEHMET AKIF ERSOY UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , cilt.4, sa.6, ss.52-69, 2012 (TRDizin)
2011
201132. Öfke Yönetimi Eğitiminin Ergenlerde Öfke ile Başa Çıkma ve İletişimBecerilerine Etkisi
Öz F. S., Aysan F.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.3, sa.1, ss.343-369, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201033. öğretmen adaylarının mizaç karakter ve kimlik özellikleri
TOTAN T., AYSAN F., BEKTAŞ M.
inönüüniversitesi eğitim fakültesi dergisi , cilt.11, sa.2, ss.19-43, 2010 (TRDizin)
2009
200934. Ergenlerde Riskli Araba Kullanma Davranışını Yordayan Psiko sosyal Değişkenlerin Değerlendirilmesi
SİYEZ D. M., AYSAN F.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, ss.1-11, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200735. Ergenlerde görülen problem davranışların psiko sosyal risk faktörleri ve koruyucu faktörler açısından yordanması
SİYEZ D. M., AYSAN F.
Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.145-171, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200736. Engelli Çocuğu Olan Anne Babaların Yaşam Kalitelerine İlişkin Değişkenlerinİncelenmesi
AYSAN F., ÖZBEN Ş.
BucaEğitim Fakültesi , sa.22, ss.1-6, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200637. Sigara Alkol Ve Uyuşturucu Madde Kullanan Ve Kullanmayan Öğrencilerin Öz Yeterlilikleri Ve Yaşam Doyumları İle Stresle Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi
SİYEZ D. M., AYSAN F.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.21, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200538. Algılanan Duygusal İstismar Düzeyi İle Ergenlerin Benlik Algıları Depresyon ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AYSAN F., SİYEZ D. M.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, ss.97-113, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200439. Huzurevinde Yaşayan Bir Grup Yaşlının Kullandığı Başaçıkma Stratejileri
AYSAN F., ÖZBEN Ş.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.1-13, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200440. İlköğretim 4 ve 5 Sınıflarda Okuyan Öğrencilerin Sosyal Becerileri ve Okul Uyumu ile Depresyon Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
AYSAN F., UZ BAŞ A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.8, ss.91-107, 2004 (TRDizin)
2002
200241. Coping resources, perceived stress, and life satisfaction among Turkish and American university students
Matheny K., Curlette W., Aysan F., Herrington A., Gfroerer C., Thompson D., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF STRESS MANAGEMENT
, cilt.9, sa.2, ss.81-97, 2002 (SSCI, Scopus)
2001
200142. Test anxiety, coping strategies, and perceived health in a group of high school students: A Turkish sample
Aysan F., Thompson D., Hamarat E.
JOURNAL OF GENETIC PSYCHOLOGY
, cilt.162, sa.4, ss.402-411, 2001 (SSCI, Scopus)
2001
200143. Perceived stress and coping resource availability as predictors of life satisfaction in young, middle-aged, and older adults
Hamarat E., Thompson D., Zabrucky K., Steele D., Matheny K., Aysan F.
EXPERIMENTAL AGING RESEARCH
, cilt.27, sa.2, ss.181-196, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200144. Başaçıkma Stratejisi Ölçeğinin Türkçe Formunun Oluşturulması
AYSAN F.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.113-120, 2001 (TRDizin)
1996
199645. Perceived Causes of Academic Failure among the Students at the Faculty of Education at Buca
AYSAN F., Tanrıöğen G., TANRIÖĞEN A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 1996 (TRDizin)
1995
199546. Psikolojik Danışmada Değerlerin Önemi
AYSAN F.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.10-18, 1995 (Hakemli Dergi)
1994
199447. Başaçıkma Stratejisi Ölçeğinin Üniversite Öğrencileri İçin Geçerliği Güvenirliği
AYSAN F.
Çukurova Üniversitesi, , sa.3, ss.1158-1168, 1994 (Hakemli Dergi)
1993
199348. Stresle Başaçıkma Stratejilerinin Değerlendirilmesi
AYSAN F.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.2, ss.185-192, 1993 (TRDizin)
1993
199349. Strese İlişkin Farklı Açıklama Modelleri
AYSAN F.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.177-184, 1993 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Fomo’nun Biyopsikososyal İlişkileri
SAVCI M., AKAT M., ERCENGİZ M., AYSAN F.
21. Uluslararası Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20182. İlişkilerde Farkındalık Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖZ SOYSAL F. S., BAKALIM O., UZ BAŞ A., AYSAN F.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Üniversite Öğrencilerinin Evlilik Beklentisine Yönelik Nitel Bir Çalışma
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
Üniversite Öğrencilerinin Evlilik Beklentisine Yönelik Nitel Bir Çalışma, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. KİŞİLERARASI YETKİNLİK, YALNIZLIK, OLUMSUZDEĞERLENDİRİLME KORKUSU, ÖDÜL VE CEZANIN SOSYALMEDYA BAĞIMLILIĞINI YORDAMA VE SOSYAL MEDYAKULLANAN-KULLANMAYAN ERGENLERİ DOĞRUSINIFLANDIRMA DÜZEYİ
SAVCI M., AYSAN F.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDEARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.106, (Özet Bildiri)
2018
20185. Romantik İlişkilerde Özyeterlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
Ulead 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Türk Okullarında Mülteci Çocukların Psikososyal Uyumu
SAVCI M., AYSAN F.
Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.108, (Özet Bildiri)
2018
20187. SOSYAL BAĞLILIK İÇİN BİR HİPOTETİK MODEL ÖNERİSİ
SAVCI M., AYSAN F.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDEARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.107, (Özet Bildiri)
2018
20188. İlişkileri Sürdürme Stratejileri Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖZ SOYSAL F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
Ulead 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Mülteci Öğrenciler ve Stereotip Tehditler
SAVCI M., AYSAN F.
Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Derneği, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.107, (Özet Bildiri)
2016
201610. ERGENLERDE AKRAN İLİŞKİLERİNİN YALNIZLIK VE YAŞAM DOYUMUNA ETKİSİ
SAVCI M., AYSAN F.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. YAKIN İLİŞKİLERDE YAŞANTILAR ÖLÇEĞİ KISA FORMU NUN TÜRKÇE UYARLAMASI GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
SAVCI M., AYSAN F.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Psikolojik Danışman ve Sınıf Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilim Düzeyleri ile Aile İşlevleri
KÜÇÜKKARAGÖZ H., AYSAN F.
1. uluslararası evlilik, çift ve aile danışmanlığı kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.104, (Özet Bildiri)
2016
201613. KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN ÖZNEL ZİNDELİK VE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞA ETKİSİ
SAVCI M., AYSAN F.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. Bağlanma Stilleri Akran İlişkileri ve Duyguların İnternet Bağımlılığını Yordamadaki Katkıları
SAVCI M., AYSAN F.
3. ULUSLARARASI TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI KONGRESİ, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201515. Üniversite Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımının Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Destek ile İlişkisi
UZ BAŞ A., AYSAN F.
Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. Yaşam Boyu Kardeş İlişkileri Ölçeği nin Yetişkinlerde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Öz F. S., Uz Baş A., Yurdabakan İ., Aysan F.
XIII. Ulusal psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201517. A Study on the High School Students Subjective Well Being Levels in Terms of Some Variables
ÇAKIR G., AYSAN F.
European Educational Research Association : Emerging Researchers’C onference ECER 2015, Budapest, Macaristan, 7 - 09 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Üniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımının Psikolojik İyi Oluş ve Sosyal Destek ile İlişkisi
UZ BAŞ A., ÖZ F. S., AYSAN F.
7. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2015
201519. Yaratıcı Dramanın Okulöncesi Çocuklarda Sosyal Benlik Algısının Gelişimine Etkisi
AYSAN F., KEBENÇÜ T.
12. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2013
201320. Okul Psikolojik Danışmanlarının Öğrenci Sorunlarına İlişkin Görüşleri Ve Uyguladıkları Psikolojik Danışma Yaklaşımları
ÖZ F. S., UZ BAŞ A., AYSAN F.
12.Ulusal PDR Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2010
201021. Early twentieth century advice to parents: The transition to psychology in America
Thompson D., AYSAN F.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1806-1808, (Tam Metin Bildiri)
2010
201022. Examining the predictors of loneliness levels of university students
Serin N. B., Aydinoglu N., AYSAN F.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. engelli çocuğa sahip ailelerde görülen ruhsal belirtiler ile yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
KABASAKAL H. Z., GİRLİ A., TOTAN T., AYSAN F.
X. Ulusal Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, cilt.1, ss.223, (Özet Bildiri)
2009
200924. Sosyo-demografik Değişkenler Açısından Lise Öğrencilerinin Aile İşlevleri
METE OTLU B., AYSAN F.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009
2009
200925. An Investigation of Adolescents’xx Empathic Skills With Respect to Some Demographic Variables
METE OTLU B., AYSAN F.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009
2009
200926. Professional child rearing advice in the early 20(th) century: american and international perspectives
AYSAN F., Thompson D.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2145-2146, (Tam Metin Bildiri)
2009
200927. Constructivist career counseling and its applicability in Turkey
AYSAN F., Totan T.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2147-2150, (Tam Metin Bildiri)
2004
200428. Çocukların Sanat Çalışmalarına Yönelik Görüşleri
YILDIZ DEMİRTAŞ V., BİLEN S., TÜRNÜKLÜ A., GÜRŞİMŞEK A. I., AYSAN F.
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200429. Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Sanat Etkinliklerine ve Kendi Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
GÜRŞİMŞEK A. I., BİLEN S., YILDIZ DEMİRTAŞ V., TÜRNÜKLÜ A., AYSAN F.
Kız Sanattan Mesleki Eğitime 70. Yıl Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2004, ss.39-59, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. Adlerci ya da Psikodinamik Yaklaşımlara Dayalı Teknikler
TAŞDELEN KARÇKAY A., ÖZ SOYSAL F. S., UYGUR S. S., AYSAN F., DUY B., TÜRKDOĞAN T., et al.
Psikolojik Danışmanların Bilmesi Gereken 40 Teknik, Aslı Uz BAş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-57, 2019
2019
20192. Gestalt ve Psikodrama İlkelerine Dayalı Teknikler
TAŞDELEN KARÇKAY A., UZ BAŞ A., ÖZ SOYSAL F. S., AYSAN F., UYGUR S. S., BAKALIM O., et al.
Psikolojik Danışmanların Bilmesi Gereken 40 Teknik, Aslı UZ BAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.57-73, 2019
1996
19963. Perceived Causes Of Academic Failure Among TheStudents At The Faculty Of Education At Buca
AYSAN F., TANRIÖĞEN G., TANRIÖĞEN A.
Teacher Training For The 21 Century İzmir BucaEğitim Fakültesi, , Editör, DEÜ, ss.73-86, 1996