Prof. Dr. BURCU GÜLAY


Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

Bina Bilgisi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Bilgisayar Bilimi Yapay Zeka, Mimari, Sosyal Bilimler İnterdisipliner, Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Mimarlık, Ekoloji


Yayınlardaki İsimler: B.G. TASCİ , Tasci Burcu Gulay

E-posta: burcu.gulay[at]deu.edu.tr
Cep Telefonu: +90 536 692 2906
İş Telefonu: +90 301 849 5
Web: https://avesis.deu.edu.tr/burcu.gulay
Posta Adresi: DEU Mimarlık Fakültesi Tınaztepe Yerleşkesi İzmir

Metrikler

Yayın

45

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

33

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Sobiad)

49

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

4

Proje

1

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Prof. Dr. Burcu GÜLAY 

Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir/TÜRKİYE

Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

burcu.gulay@deu.edu.tr

Lisans eğitimini 2006 yılında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamıştır. 2006-2008 yılları arasında İzmir’de çeşitli mimarlık ofislerinde tasarım ve uygulama çalışmaları yürütmüştür. 2008 yılında yüksek lisans eğitimine Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başlamış, aynı dönem eş zamanlı olarak Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğretim elemanı olarak görev almıştır. “Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı olarak ele alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini 2010 yılında tamamlamıştır. Aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başladığı doktora programına kabul edilmiş, “Çocuk-mimarlık çalışmalarının değerlendirilmesi ve ilköğretim için yapılı çevre eğitim programı önerisi (sosyal bilgiler dersi için)” başlıklı tezi yazmış ve deneysel desen oluşturduğu bu tezde çocuk-mimarlık alanında Türkiye’de ilk defa resmi müfredata uyumlu mimarlık tabanlı ders programını geliştirmiştir. Eğitim bilimleri alanında formasyonu bulunmaktadır.

2008 yılından beri, uzmanlık alanı olan çocuklar için yapılı çevre eğitimi konusunda toplamda yaklaşık 1000 çocuğa mimarlık eğitimi vermiş, atölyeler ve etkinlikler düzenlemiş,   sivil toplum kuruluşları ve milli eğitim kurumları aracılığı, izinleri ve desteği ile bu çalışmaların yürütülmesini sağlamıştır. 

2009 yılından beri sırasıyla araştırma görevlisi, yardımcı doçent ve doçent ve profesör unvanları ile çalıştığı Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde doçentlik sonrasında ve halen, çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ve çevre eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık eğitimi ve pedagojisi, toplum - mimarlık ilişkisi konularında çalışmalarını sürdürmektedir.  Makale, bildiri ve çeşitli araştırma çalışmalarının yanısıra,  2016 yılında DEGA girişimcilik eğitimi alarak girişimcilik alanında çalışmalarına başlamıştır. Fikirlerini hayata geçirmek için Tübitak’ın 1512 kodlu girişimcilik programına başvurmuş ve 2018 yılında fiilen Ankara’da Tubitak bünyesinde yapılan iki aşamalı proje elemelerinde Türkiye’de mimarlık ve toplum alanında ilk sosyal girişimi gerçekleştirmek üzere hibe ödülüne layık görülmüştür. Bu proje ile teknopark bünyesinde firma kuran girişimci, proje çıktısı olan kenti mimari odaklı olarak tanıtmayı amaçlayan aplikasyonunun satış aşaması sonrasında akademik faaliyetlerine ağırlık vermiştir.

https://avesis.deu.edu.tr/burcu.gulay

 

Çalışma alanlarıyla ilgili anahtar kelimeler

Çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ve çevre eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık eğitimi ve pedagojisi, toplum - mimarlık ilişkisi.

 

Eğitim Bilgileri

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Dr), Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Yl) (Tezli), Türkiye

2000 - 2006

2000 - 2006

Lisans

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Yüksek Lisans

Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı olarak ele alınması ve değerlendirilmesi Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Yl) (Tezli)

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2016

2016

Dokuz Eylül Girişimcilik Akademisi BİG DEGA Eğitimi

Girişimcilik

DETTO Dokuz Eylül Üniversitesi Teknoloji Transfer ofisi

2016

2016

Eğitim Bilimleri Formasyonu

Mesleki Eğitim

Dokuz Eylül Üniversitesi

2015

2015

Fen Bilimleri Alanında Proje Eğitimi

Proje Yönetimi

TUBİTAK

2014

2014

Fotoğrafçılık Eğitimi

Mesleki Kurs

İFOD İzmir Fotoğraf Sanatı Derneği

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Mimarlık

Ekoloji

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

2016 - 2017

2016 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

2009 - 2016

2009 - 2016

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

2008 - 2009

2008 - 2009

Araştırma Görevlisi

Yaşar Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Çift anadal programı bölüm koordinatörü

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Ders Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Burs Komisyonu Üyeliği

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Komisyon üyeliği

Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, Deü Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi

2021 - 2022

2021 - 2022

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü

2016 - 2017

2016 - 2017

Detto Jüri Üyeliği

Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ

Akademi Dışı Deneyim

2016 - 2017

2016 - 2017

Şirket kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı

Şirket, Architech Ltd Şti., Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Şirket kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı

2008 - 2009

2008 - 2009

Araştırma Görevlisi

Yaşar Üniversitesi, Araştırma Görevlisi

2006 - 2008

2006 - 2008

Mimar

Özgün Boyut Mimarlık Ofisi, Mimar

2006 - 2008

2006 - 2008

Mimar

Şirket, Özgün Boyut Mimarlık Şirketi, Mimari Tasarım Ofisi, Mimar

2005 - 2006

2005 - 2006

Mimar

Şirket, Apre Design Group, Mimari Tasarım Grubu, Mimar

2005 - 2006

2005 - 2006

Mimar

Apre Design Mimarlık Ofisi, Mimar

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

RESEARCH

SEMİNER

THESİS

İLERİ MİMARİ TASARIM II

İLERİ MİMARİ TASARIM I

Lisans

Lisans

MİMARİ TASARIMA GİRİŞ

MİMARLIĞA GİRİŞ II

MİMARLIK VE OYUN Sürdürülebilir Kalkınma

TEMEL TASARIM

MİMARLIK TOPLUM DİYALOĞU Sürdürülebilir Kalkınma

MİMARİ TASARIM V

MİMARİ TASARIM I

MİMARİ TASARIM III

GRAFİK İLETİŞİM I

MİMARİ TASARIM IV

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2016 - 2016

2016 - 2016

Çocuklar için mimarlık eğitimi

Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim

Gülay Taşçı B.

Eğitim Altyapısı Bilgileri

Mart 2017

Mart 2017

cityworm bina bilgisi veri tabanıSürdürülebilir Kalkınma

Atölye

Gülay Taşçı B.

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (12)

2016

2016

6. Yapay Zeka ve Mimarlık

Gülay Taşçı B., Aktaş Ö.

YAPI , sa.413, ss.130-135, 2016 (Hakemli Dergi)

2015

2015

12. Yeniden Kullanılabilir Malzeme ile Mimarlık Deneyimleri

GÜLAY TAŞÇI B., TOKUÇ A.

Ege Mimarlık , cilt.25, sa.89/90 2015 1/2, ss.24-29, 2015 (Hakemli Dergi)

2014

2014

14. Enerji Etkin Cephelerde Nanoteknoloji

Tokuç A., Gülay Taşçı B.

Yapı , sa.397, ss.146-150, 2014 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Toplum Mimarlık ilişkisi bağlamında Katılım, Fransa örneği

Gülay Taşçı B.

3. ULUSLARARASI SANAT - TASARIM KONFERANSI, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2023, ss.41-42, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

2. Tasarım eğitiminde işbirlikçi öğrenme

GÜLAY TAŞÇI B.

v. Uluslararası Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.226, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Çocuk Mimarlık Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi

GÜLAY TAŞÇI B., GÜLAY ÇİFTER B.

Ulead 2018 Annual Congress, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.10-11, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Müzik-Mimarlık İlişkisi ve Eğitim

GÜLAY TAŞÇI B., GÜLAY ÇİFTER B.

INOVED (International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.147, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Stone through life cycle

TOKUÇ A., GÜLAY TAŞÇI B.

IV. International stone congress, İzmir, Türkiye, 20 - 25 Mart 2017, ss.71-72, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Sustainability and use of stone in buildings with Aga Khan Award

GÜLAY TAŞÇI B., TOKUÇ A.

IV. International stone congress, İzmir, Türkiye, 20 - 25 Mart 2017, ss.39-40, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Keys for Ecofriendly Architecture

Gülay Taşçı B.

SBE 16 İstanbul, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.150-157, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

9. Fen ve Teknoloji Derslerine Destek Niteliğinde bir Program Tasarısı Archi Science

Gülay Taşçı B.

IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.878-879, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Mimarlık ile Yaşam Boyu Öğrenme

Gülay Taşçı B.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.288, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Yapılı Çevre Eğitimi İçin Mobil Oyun Yazılımı

Gülay Taşçı B., Aktaş Ö.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.105, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. Kentsel Dönüşümün Vaat Ettikleri Çocukların İstedikleri İzmir Alaybey Örneği

Gülay Taşçı B.

27. Uluslararası Yapı Yaşam Kongresi, Bursa, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2015, ss.344-351, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. Can a Computer Game be Accepted as a Tool for Computer Aided Design

Gülay Taşçı B.

II. Architectural Design Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Temmuz 2015, ss.367-376, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

14. Oyunun Sınırları ve Kentte Sürdürülebilirliği

Gülay Taşçı B.

9.Uluslararası Sinan Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 21 - 22 Nisan 2015, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

15. Project Based Learning from Elementary School to College, Tool: Architecture

Tasci B.

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.770-775, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2014

2014

16. "Sustainability" Education by Sustainable School Design

Tasci B.

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.868-873, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

17. İlkokulda Sanat Eğitimi ve Estetik Kavramının Yorumlanması

Gülay Taşçı B.

7. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, ss.400-406, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

18. Çocuk Mimarlık Atölyeleri

Gökmen H., Gülay Taşçı B.

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 09 Nisan 2011, ss.51, (Özet Bildiri)

2011

2011

19. Çocuk Dostu Mekanlar Oluşturma Konusuna Bir Başlangıç

Gökmen H., Gülay Taşçı B.

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2011, cilt.90, ss.433-440, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

20. Çocukların Oyun Hakkı ve Çocuğun Yaşama Ortamı Şehir

Gülay Taşçı B., Gökmen H.

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2011, cilt.90, ss.445-455, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

21. Çocuklar için Yeni Öğrenme Çevreleri Yaratmak Çocuk Mimarlık Atölyeleri İzmir

Gökmen H., Gülay Taşçı B.

International Conference on New Horizons in Education, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.158-165, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

22. Metamorfoz Mimari Tasarım Stüdyosunda Başkalaşım Teması Üzerine Bir Çalışma

Allmer A., Güner D., Güller E., Gülay Taşçı B.

22nd International Building Life Congress, Annual Theme:Architecture and Change, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mart 2010, ss.560, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

23. Mimar Sinan ın Çocukları ile Mimarlık Atölyeleri

Gökmen H., Gülay Taşçı B., Yılmaz G.

Archild Uluslararası Çocuk Mimarlık Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2009, ss.381-388, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. HARF SOYUTLAMA

GÜLAY TAŞÇI B.

NOKTADAN MEKANA 2, BURCU GÜLAY TAŞÇI, EBRU GÜLLER, ÖZLEM ARITAN, NURTEN ÖZDEMİR, Editör, YALIN YAYINCILIK, İstanbul, ss.48-51, 2018

2018

2018

2. OYUN ALANI TASARIMI

GÜLAY TAŞÇI B.

NOKTADAN MEKANA 2, BURCU GULAY TAŞÇI, EBRU GÜLLER, ÖZLEM ARITAN, NURTEN ÖZDEMİR, Editör, YALIN YAYINCILIK, İstanbul, ss.114-119, 2018

2018

2018

3. KENTLEŞME VE ÇOCUK

GÜLAY TAŞÇI B.

AİLE ARAŞTIRMALARI, ASUMAN ALTAY, Editör, EKİN YAYINEVİ, Bursa, ss.386-406, 2018

2012

2012

4. Yaşam Kapsülü

GÜLAY TAŞÇI B.

NOKTADAN MEKANA, , Editör, YALIN YAYINCILIK, İstanbul, ss.171-178, 2012

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2016

Ocak 2016

AMERICAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2016

Ocak 2016

CIVIL ENGINEERING AND ARCHITECTURE

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Ağustos 2023

Ağustos 2023

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, 2237- proje eğitimi etkinliklerini destekleme programı, Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TUBİTAK, Türkiye

Nisan 2021

Nisan 2021

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TUBITAK, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2022 - 2022

2022 - 2022

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

TÜBİTAK

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Türkiye

2020 - 2021

2020 - 2021

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

TÜBİTAK

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Türkiye

Ödüller

Mart 2016

Mart 2016

TUBİTAK BİG 1512 girişimcilik hibesiSürdürülebilir Kalkınma

Tubitak

Sanatsal Etkinlik



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 33

h-indeksi (WOS): 3