Biyografi
Prof. Dr. Burcu GÜLAY
Dokuz Eylül Üniversitesi,
İzmir/TÜRKİYE
Mimarlık Fakültesi,
Mimarlık Bölümü
burcu.gulay@deu.edu.tr
Lisans eğitimini 2006 yılında İzmir Yüksek Teknoloji
Enstitüsü Mimarlık Fakültesi’nde tamamlamıştır. 2006-2008 yılları arasında
İzmir’de çeşitli mimarlık ofislerinde tasarım ve uygulama çalışmaları
yürütmüştür. 2008 yılında yüksek lisans eğitimine Dokuz Eylül Üniversitesi
Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Bina Bilgisi Anabilim Dalı’nda başlamış,
aynı dönem eş zamanlı olarak Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde öğretim
elemanı olarak görev almıştır. “Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı
olarak ele alınması ve değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini 2010
yılında tamamlamıştır. Aynı yıl Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Bina
Bilgisi Anabilim Dalı’nda başladığı doktora programına kabul edilmiş, “Çocuk-mimarlık
çalışmalarının değerlendirilmesi ve ilköğretim için yapılı çevre eğitim
programı önerisi (sosyal bilgiler dersi için)” başlıklı tezi yazmış ve deneysel
desen oluşturduğu bu tezde çocuk-mimarlık alanında Türkiye’de ilk defa resmi
müfredata uyumlu mimarlık tabanlı ders programını geliştirmiştir. Eğitim
bilimleri alanında formasyonu bulunmaktadır.
2008 yılından beri, uzmanlık alanı olan çocuklar için
yapılı çevre eğitimi konusunda toplamda yaklaşık 1000 çocuğa mimarlık eğitimi
vermiş, atölyeler ve etkinlikler düzenlemiş,
sivil toplum kuruluşları ve milli eğitim kurumları aracılığı, izinleri
ve desteği ile bu çalışmaların yürütülmesini sağlamıştır.
2009 yılından beri sırasıyla araştırma görevlisi,
yardımcı doçent ve doçent ve profesör unvanları ile çalıştığı Dokuz Eylül Üniversitesi
Mimarlık Fakültesi’nde doçentlik sonrasında ve halen, çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir
mimarlık ve çevre eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık
eğitimi ve pedagojisi, toplum - mimarlık ilişkisi konularında çalışmalarını
sürdürmektedir. Makale, bildiri ve çeşitli
araştırma çalışmalarının yanısıra, 2016
yılında DEGA girişimcilik eğitimi alarak girişimcilik alanında çalışmalarına
başlamıştır. Fikirlerini hayata geçirmek için Tübitak’ın 1512 kodlu girişimcilik
programına başvurmuş ve 2018 yılında fiilen Ankara’da Tubitak bünyesinde
yapılan iki aşamalı proje elemelerinde Türkiye’de mimarlık ve toplum alanında
ilk sosyal girişimi gerçekleştirmek üzere hibe ödülüne layık görülmüştür. Bu
proje ile teknopark bünyesinde firma kuran girişimci, proje çıktısı olan kenti
mimari odaklı olarak tanıtmayı amaçlayan aplikasyonunun satış aşaması
sonrasında akademik faaliyetlerine ağırlık vermiştir.
https://avesis.deu.edu.tr/burcu.gulay
Çalışma alanlarıyla ilgili anahtar kelimeler
Çocuk ve mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ve çevre
eğitimi, bilişim ve mimarlık, oyun ve mimarlık, mimarlık eğitimi ve pedagojisi,
toplum - mimarlık ilişkisi.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Dr), Türkiye
2008 - 2010
2008 - 2010Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2006
2000 - 2006Lisans
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Çocuk-mimarlık çalışmalarının değerlendirilmesi ve ilköğretim için yapılı çevre eğitim programı önerisi (sosyal bilgiler dersi için)
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Dr)
2010
2010Yüksek Lisans
Sokağın günümüz koşullarında çocuk oyun alanı olarak ele alınması ve değerlendirilmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bina Bilgisi (Yl) (Tezli)
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016Dokuz Eylül Girişimcilik Akademisi BİG DEGA Eğitimi
Girişimcilik
DETTO Dokuz Eylül Üniversitesi Teknoloji Transfer ofisi
2016
2016Eğitim Bilimleri Formasyonu
Mesleki Eğitim
Dokuz Eylül Üniversitesi
2015
2015Fen Bilimleri Alanında Proje Eğitimi
Proje Yönetimi
TUBİTAK
2014
2014Fotoğrafçılık Eğitimi
Mesleki Kurs
İFOD İzmir Fotoğraf Sanatı Derneği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Mimarlık
Ekoloji
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
2009 - 2016
2009 - 2016Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
2008 - 2009
2008 - 2009Araştırma Görevlisi
Yaşar Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorÇift anadal programı bölüm koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDers Programı Hazırlama Komisyonu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorBurs Komisyonu Üyeliği
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorKomisyon üyeliği
Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, Deü Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
2021 - 2022
2021 - 2022Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Detto Jüri Üyeliği
Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ
Akademi Dışı Deneyim
2016 - 2017
2016 - 2017Şirket kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı
Şirket, Architech Ltd Şti., Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Şirket kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı
2008 - 2009
2008 - 2009Araştırma Görevlisi
Yaşar Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
2006 - 2008
2006 - 2008Mimar
Özgün Boyut Mimarlık Ofisi, Mimar
2006 - 2008
2006 - 2008Mimar
Şirket, Özgün Boyut Mimarlık Şirketi, Mimari Tasarım Ofisi, Mimar
2005 - 2006
2005 - 2006Mimar
Şirket, Apre Design Group, Mimari Tasarım Grubu, Mimar
2005 - 2006
2005 - 2006Mimar
Apre Design Mimarlık Ofisi, Mimar
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Planlama ve tasarım süreçlerinde kentli katılımının kültür bağlamında incelenmesi “Fransa ve Türkiye karşılaştırması”
Gülay Taşçı B. (Danışman)
M.Miray(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Bio-fabrike malzemelerin mimari yapıların şekillenmesindeki etkisinin araştırılması
Gülay Taşçı B. (Danışman)
G.Kılıç(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Sürdürülebilirlik Kavramının Çağdaş ve Geleneksel Mimaride Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Gülay Taşçı B. (Danışman)
B.Yaş(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2016 - 2016
2016 - 2016Çocuklar için mimarlık eğitimi
Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim
Gülay Taşçı B.
Eğitim Altyapısı Bilgileri
Makaleler
2020
20201. Sürdürülebilirlik Üzerine EkoEleştiri
Güner D., Gülay Taşçı B.
Yeniden Akdeniz Bülteni
, sa.1, ss.24-25, 2020 (Hakemsiz Dergi)
2018
20182. Environment Education and Architecture
Gülay Taşçı B.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.8, sa.1, ss.80-97, 2018 (TRDizin)
2017
20173. Tasarım ve planlama süreçlerinde çocuk katılımı
GÜLAY TAŞÇI B.
XXI , 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
20174. Evaluation of The Residents' Perspective on Their Neighbourhood in the Context of Urban Transformation: The Case of Alaybey-Izmir, Turkey
Tasci B.
PLANLAMA-PLANNING
, cilt.27, sa.1, ss.94-107, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
20165. Theoretical Framework for Using Digital Games in Architecture Education
GÜLAY TAŞÇI B.
ARCHITECTURE RESEARCH , cilt.6, sa.3, ss.51-56, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Yapay Zeka ve Mimarlık
Gülay Taşçı B., Aktaş Ö.
YAPI , sa.413, ss.130-135, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Utilization of Digital Games in Built Environment Education
GÜLAY TAŞÇI B.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.4, sa.3, ss.632-637, 2016 (Scopus)
2016
20168. Children's Views about Child Friendly City: A Case Study from Izmir
Gökmen H., Tasci B.
MEGARON
, cilt.11, sa.4, ss.469-482, 2016 (ESCI, TRDizin)
2015
20159. Sürdürülebilirlik Eğitiminde Somut Materyel Olarak Mimarlık
GÜLAY TAŞÇI B.
EKO YAPI DERGİSİ
, cilt.5, sa.28, ss.40-45, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201510. Sustainability” Education by Sustainable School Design
Gülay Taşçı B.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.186, ss.868-873, 2015 (Scopus)
2015
201511. Project Based Learning from Elementary School to College, Tool: Architecture
Gülay Taşçı B.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.186, ss.770-775, 2015 (Scopus)
2015
201512. Yeniden Kullanılabilir Malzeme ile Mimarlık Deneyimleri
GÜLAY TAŞÇI B., TOKUÇ A.
Ege Mimarlık , cilt.25, sa.89/90 2015 1/2, ss.24-29, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Türkiyede Yapılan Çocuk Mimarlık Çalışmalarının Literatür Eşliğinde Değerlendirilmesi
GÜLAY TAŞÇI B., GÖKMEN H.
MİMARLIK , sa.381, ss.65-68, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201414. Enerji Etkin Cephelerde Nanoteknoloji
Tokuç A., Gülay Taşçı B.
Yapı , sa.397, ss.146-150, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. Çocuk Mimarlık Çalışmalarının Çocukların Planlama ve Tasarım Süreçlerine Katılım Hakkı Bağlamında İncelenmesi
GÜLAY TAŞÇI B.
GÜNEY MİMARLIK , sa.16, ss.44-47, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
201116. Özürlü Çocuklar İçin Oyun Alanları Tasarlamak
GÜLAY TAŞÇI B., KAYA S. İ.
MİMARİST , cilt.2, sa.40, ss.106-111, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201017. Çocuklar Adına Woonerf ve Home Zone dan Alınacak Dersler
GÖKMEN H., GÜLAY TAŞÇI B.
MİMARİST , cilt.2, sa.36, ss.72-77, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Canlanmalar Bedenle Öğrenme Deneyi
Akdemir Z., Türkseven Doğrusoy I., Özkaymakçı H., Altun T. D., Yıldırım E., Gülay Taşçı B.
Arredamento Mimarlık , sa.233, ss.120-123, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Toplum Mimarlık ilişkisi bağlamında Katılım, Fransa örneği
Gülay Taşçı B.
3. ULUSLARARASI SANAT - TASARIM KONFERANSI, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2023, ss.41-42, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Tasarım eğitiminde işbirlikçi öğrenme
GÜLAY TAŞÇI B.
v. Uluslararası Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.226, (Özet Bildiri)
2018
20183. Yetişkinlere Yönelik Sürdürülebilir Çevre Eğitiminin Gerekliliği
GÜLAY TAŞÇI B., YAVUZ İ.
ULEAD 2018, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Çocuk Mimarlık Eğitimine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi
GÜLAY TAŞÇI B., GÜLAY ÇİFTER B.
Ulead 2018 Annual Congress, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.10-11, (Özet Bildiri)
2017
20175. Müzik-Mimarlık İlişkisi ve Eğitim
GÜLAY TAŞÇI B., GÜLAY ÇİFTER B.
INOVED (International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.147, (Özet Bildiri)
2017
20176. Stone through life cycle
TOKUÇ A., GÜLAY TAŞÇI B.
IV. International stone congress, İzmir, Türkiye, 20 - 25 Mart 2017, ss.71-72, (Özet Bildiri)
2017
20177. Sustainability and use of stone in buildings with Aga Khan Award
GÜLAY TAŞÇI B., TOKUÇ A.
IV. International stone congress, İzmir, Türkiye, 20 - 25 Mart 2017, ss.39-40, (Özet Bildiri)
2016
20168. Keys for Ecofriendly Architecture
Gülay Taşçı B.
SBE 16 İstanbul, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.150-157, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Fen ve Teknoloji Derslerine Destek Niteliğinde bir Program Tasarısı Archi Science
Gülay Taşçı B.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.878-879, (Özet Bildiri)
2016
201610. Mimarlık ile Yaşam Boyu Öğrenme
Gülay Taşçı B.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.288, (Özet Bildiri)
2016
201611. Yapılı Çevre Eğitimi İçin Mobil Oyun Yazılımı
Gülay Taşçı B., Aktaş Ö.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.105, (Özet Bildiri)
2015
201512. Kentsel Dönüşümün Vaat Ettikleri Çocukların İstedikleri İzmir Alaybey Örneği
Gülay Taşçı B.
27. Uluslararası Yapı Yaşam Kongresi, Bursa, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2015, ss.344-351, (Tam Metin Bildiri)
2015
201513. Can a Computer Game be Accepted as a Tool for Computer Aided Design
Gülay Taşçı B.
II. Architectural Design Conference, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Temmuz 2015, ss.367-376, (Tam Metin Bildiri)
2015
201514. Oyunun Sınırları ve Kentte Sürdürülebilirliği
Gülay Taşçı B.
9.Uluslararası Sinan Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 21 - 22 Nisan 2015, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)
2014
201415. Project Based Learning from Elementary School to College, Tool: Architecture
Tasci B.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.770-775, (Tam Metin Bildiri)
2014
201416. "Sustainability" Education by Sustainable School Design
Tasci B.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.868-873, (Tam Metin Bildiri)
2012
201217. İlkokulda Sanat Eğitimi ve Estetik Kavramının Yorumlanması
Gülay Taşçı B.
7. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, ss.400-406, (Tam Metin Bildiri)
2011
201118. Çocuk Mimarlık Atölyeleri
Gökmen H., Gülay Taşçı B.
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 09 Nisan 2011, ss.51, (Özet Bildiri)
2011
201119. Çocuk Dostu Mekanlar Oluşturma Konusuna Bir Başlangıç
Gökmen H., Gülay Taşçı B.
1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2011, cilt.90, ss.433-440, (Tam Metin Bildiri)
2011
201120. Çocukların Oyun Hakkı ve Çocuğun Yaşama Ortamı Şehir
Gülay Taşçı B., Gökmen H.
1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2011, cilt.90, ss.445-455, (Tam Metin Bildiri)
2010
201021. Çocuklar için Yeni Öğrenme Çevreleri Yaratmak Çocuk Mimarlık Atölyeleri İzmir
Gökmen H., Gülay Taşçı B.
International Conference on New Horizons in Education, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, ss.158-165, (Tam Metin Bildiri)
2010
201022. Metamorfoz Mimari Tasarım Stüdyosunda Başkalaşım Teması Üzerine Bir Çalışma
Allmer A., Güner D., Güller E., Gülay Taşçı B.
22nd International Building Life Congress, Annual Theme:Architecture and Change, Bursa, Türkiye, 26 - 27 Mart 2010, ss.560, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. Mimar Sinan ın Çocukları ile Mimarlık Atölyeleri
Gökmen H., Gülay Taşçı B., Yılmaz G.
Archild Uluslararası Çocuk Mimarlık Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Kasım 2009, ss.381-388, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. HARF SOYUTLAMA
GÜLAY TAŞÇI B.
NOKTADAN MEKANA 2, BURCU GÜLAY TAŞÇI, EBRU GÜLLER, ÖZLEM ARITAN, NURTEN ÖZDEMİR, Editör, YALIN YAYINCILIK, İstanbul, ss.48-51, 2018
2018
20182. OYUN ALANI TASARIMI
GÜLAY TAŞÇI B.
NOKTADAN MEKANA 2, BURCU GULAY TAŞÇI, EBRU GÜLLER, ÖZLEM ARITAN, NURTEN ÖZDEMİR, Editör, YALIN YAYINCILIK, İstanbul, ss.114-119, 2018
2018
20183. KENTLEŞME VE ÇOCUK
GÜLAY TAŞÇI B.
AİLE ARAŞTIRMALARI, ASUMAN ALTAY, Editör, EKİN YAYINEVİ, Bursa, ss.386-406, 2018
2012
20124. Yaşam Kapsülü
GÜLAY TAŞÇI B.
NOKTADAN MEKANA, , Editör, YALIN YAYINCILIK, İstanbul, ss.171-178, 2012
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2016
Ocak 2016AMERICAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016CIVIL ENGINEERING AND ARCHITECTURE
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Ağustos 2023
Ağustos 2023TÜBİTAK Projesi
2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, 2237- proje eğitimi etkinliklerini destekleme programı, Türkiye
Kasım 2022
Kasım 2022TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Kasım 2022
Kasım 2022TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TUBİTAK, Türkiye
Nisan 2021
Nisan 2021TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TUBITAK, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - 2022
2022 - 2022Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
TÜBİTAK
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Türkiye
2020 - 2021
2020 - 2021Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
TÜBİTAK
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü, Türkiye