Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü, Türkiye
1997 - 2003
1997 - 2003Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Küreselleşme bağlamında extreme metal scene: İzmir metal atmosferi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü
2007
2007Yüksek Lisans
Bülent ortaçgil müziğinde oyun teması ve simgesel anlamlar
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü
2004 - 2014
2004 - 2014Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Müzikoloji Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Bilim Felsefesi ve Etiği
Etnomüzikoloji Kuramı I
Etnomüzikolojide Yazılı Anlatım
Etnomüzikoloji Kuramı II
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Küreselleşme ve Müzik I
Küreselleşme ve Müzik II
Müziğin Kültürel Çalışmaları II
Müziğin Kültürel Çalışmaları I
Lisans
Lisans
Türk Popüler Müzik Tarihi: Başlangıçtan 1950'lere
Popüler Müzik Analizi I
Popüer Müzik Tarihi Başlangıçtan 1960'lara
Tarihsel Müzikolojiye Giriş
Popüler Müzik Tarihi 1960'lardan Günümüze
Bilim Perspektifinde Müzik
Caz Müziğinde Akımlar ve Türler
Teknolojik Değişim, Popüler Kültür ve Medya
Popüler Müzik Analizi II
Türk Popüler Müzik Tarihi: 1950'lerden Günümüze
Popüler Müzik Tarihi: 1960’xxlardan Günümüze
Türk Popüler Müzik Tarihi: Başlangıçtan 1950’xxlere
Popüler Müzik Tarihi: Başlangıçtan 1960’lara
Türk Popüler Müzik Tarihi: 1950’xxlerden Günümüze
Popüler Müzik tarihi: Başlangıçtan 1960’xxlara
Bilim Perpektifinde Müzik
Medya Yazarlığı
Türk Popüler Müizk Tarihi: 1950’xxlerden Günümüze
Popüler Müzik Analizi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Performatiflik ve müziksel temsil: Karnavalesk bir performans olarak "Huysuz Virjin"
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
H.BİÇER(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Altkültürel sermaye çerçevesinde bağımsız müzikte otantisite ve Mevzu Records örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
M.EREN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Müziksel meşruiyet ve değer: Ankara caz atmosferi
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
S.TAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yerel kimliğin müziksel temsili Türk caz musikisi örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
Z.DEMİR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Canlı sinemada eş zamanlı çoklu medya alanları
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
A.TEKGÜL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Elektronik müzikte canlı performans otantisitesi: Eren Dutlu örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
H.DÜLGE(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Düşünümsel modernite bağlamında kimlik inşası: "Minor Empire" örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
C.ÜNSÜR(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Müzik ve medya dolayımı: Kültürlerötesileşme örneği olarak "Kolbastı"
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
K.ŞAHİN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yerel müzik dernekleri repertuvarlarında süreklilik ve değişim: Trabzon örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
E.GİRAY(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Canlandırılmış nostalji bağlamında geçmişin mekânsal inşası ve müzik: 70'ler Kafe örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
A.SAĞIROĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yeni müzik medyalarında kişiye özel çalma listeleri: Sahte bireyselleşme bağlamında Deezer örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
B.ULUBİLGİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bağımsız müzikte kimlik inşası: 'Brek' örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
M.GÜÇLÜ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bir kültürel 'alan' olarak elektronik dans müziği: İzmir örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
N.EREN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Anlam üzerine girişilen bir mücadele alanı olarak songmeanings.com: "Radioactive" örnek olayı
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
S.TAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Kimlik ve cinsiyet bağlamında Türkiye'de kadın gitarcılar
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
R.TAŞALTI(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Müziğin pragmatik kullanımı bağlamında Türkiye'de seçim şarkıları: 2014 seçimleri örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B. (Danışman)
B.BORA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (7)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)
2022
20221. Borçalı Karapapak Türlerinde Bir Etno-Sembol Olarak Müziğin Varlığı
BEKTAŞ C., ÇEREZCİOĞLU A. B.
Etnomüzikoloji Dergisi , sa.2, ss.171-185, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20222. MÜZİKOLOJİK İNCELEMEDE EPİSTEMOLOJİK ÖZGÜRLÜK: OLANAKLAR VE SINIRLAR
ÖZMENTEŞ G., ÇEREZCİOĞLU A. B.
ADAMER , ss.371-400, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Music Listening Practices Directed by Algorithms: Discussing Personalized Playlists in the Context of Pseudo Individualization
Ulubilgin Çuhadar B., Çerezcioğlu A. B.
Eurasian journal of music and dance (Online)
, cilt.1, sa.17, ss.111-128, 2020 (TRDizin)
2019
20194. İzmir Rock Scene’xxde Hegemonik Mücadele: Bir Direnç Alanı Olarak ’xxApeiron Kolektif’xx
ÇEREZCİOĞLU A. B.
Etnomüzikoloji Dergisi , ss.11-26, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2016
20165. Otantisite Göstereni Olarak Canlı Performans
Çerezcioğlu A. B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.44, ss.1420-1428, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Tarihsel Müzikoloji Üzerine Yeniden Düşünmek
ÇEREZCİOĞLU A. B.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.41, ss.1444-1452, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Karnavalesk Bağlamında Muzika Retorika
Çerezcioğlu A. B.
Folklor/Edebiyat
, cilt.21, sa.81, ss.9-25, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sosyal Dışlanma ve Romanların Müzik Yoluyla Sosyal Entegrasyonu
Ulubilgin Çuhadar B., Çerezcioğlu A. B.
ICSAS 1st International Conference on Sociology , Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. Turkish Metal Scene in Glocal Context
ÇEREZCİOĞLU A. B.
Meta Studies Symposium- Fallun, Falun, İsveç, 11 Şubat 2022
2021
20213. Heterotopya Olarak Müzik Performansları: Sphongle Örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B.
11. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 03 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
20214. Toplumsal Cinsiyet ve Rock Müzik: Punk Rock’ta Kadının Konumlanışı
ÇEREZCİOĞLU A. B.
Etnomüzikoloji Derneği Kadın ve Mğüzik Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
20205. Algoritmaların Yön Verdiği Müzik Dinleme Pratikleri: Kişiye Özel Çalma Listelerini Sahte Bireyselleşme Bağlamında Tartışmak
Ulubilgin Çuhadar B., ÇEREZCİOĞLU A. B.
3. Uluslararası Etnomüzikoloji Sempozyumu: Tuna'nın Tınıları, Bursa, Türkiye, 02 Ekim 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. Algoritmaların Yön Verdiği Müzik Dinleme Pratikleri: Kişiye Özel Çalma Listelerini Sahte Bireyselleşme Bağlamında Tartışmak
ULUBİLGİN ÇUHADAR B., ÇEREZCİOĞLU A. B.
Müzik, Dans ve Kimlik: Tuna’nın Tınıları 3. Uluslararası Etnomüzikoloji Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 02 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
20197. Bağımsız Müzikte Kültürel Sermayenin Dolaşımı: Apeiron Kolektif Örneği
ÇEREZCİOĞLU A. B.
X. ULUSLARARASI HİSARLI AHMET SEMPOZYUMU, Kütahya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.45-53, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. İdeolojik Bir Temsil Olarak Kültürel Çalışmalar
ÇEREZCİOĞLU A. B.
I. Uluslararası Etnomüzikoloji Sempozyumu, Bursa, Türkiye, 22 - 24 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2013
20139. Video Oyun Sektöründe Kullanılan Ses Tasarımı Teknikleri Sanal Müzisyenlik Kavramı ve Değişen Müzisyenlik Pratikleri Rocksmith Oyunu Örneği
VERGİLİ S., ÇEREZCİOĞLU A. B.
Audio Technlogies for Music and Media, Ankara, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.95-102, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Postmodern Müzik Performansları ile İnşa Edilen Ötekilik: "Balkan Altyapılı Rock Benzeri Oyun Havaları"
ULUBİLGİN ÇUHADAR B., GENÇ B., ÇEREZCİOĞLU A. B.
Öteki'nin Müziği: 'Öteki' Perspektifinde Müzik İncelemeleri, Aykut Barış Çerezcioğlu, Editör, Doğu Kitabevi, ss.127-164, 2023
2022
20222. Ötekinin Müziği: Öteki Perspektifinde Popüler Müzik İncelemeleri
Çerezcioğlu A. B. (Editör)
Doğu Kitabevi, İstanbul, 2022
2022
20223. Yabancı’ ve ‘Şüpheli’ Olan Ötekinin İnşası: Toplumsal Ötekiler ve Müziksel Ötekileri Anlamak İçin Bir Giriş
Çerezcioğlu A. B.
Ötekinin Müziği: Öteki Perspektifinde Popüler Müzik İncelemeleri, Aykut Barış Çerezcioğlu, Editör, Doğu Kitabevi, İstanbul, ss.15-45, 2022
2022
20224. "Toplumsal Cinsiyet ve Rock Müzik: Punk Rock Örneği"
Çerezcioğlu A. B.
Kadınlar Dünyayı Çalıyor Söylüyor - Kuramsal Yaklaşımlar ve Deneyimler Üzerine, Özlem Doğuş Varlı, Editör, Doğu Kitabevi, İstanbul, ss.107-127, 2022
2018
20185. Müzik İncelemesine Eleştirel Yaklaşım
Çerezcioğlu A. B.
Eylül Sanat yayıncılık, İzmir, 2018
2018
20186. Türkiye’de Politik Pop
ÇEREZCİOĞLU A. B.
Müzik ve Politika, Fırat Kutluk, Editör, h2o, İstanbul, ss.121-156, 2018
2017
20178. Global Connectivity and the Izmir Extreme-Metal Scene
ÇEREZCİOĞLU A. B.
Made in Turkey Studies in Popular Music, Ali C. Gedik, Editör, Routledge, New York, ss.207-217, 2017
2015
20159. Gender in the Izmir Extreme Metal Scene
ÇEREZCİOĞLU A. B.
In Which Direction is Music Heading Cultural and Cognitive Studies in Turkey, Fırat Kutluk, Uğur Türkmen, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.61-74, 2015
