Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1995 - 1999
1995 - 1999Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1989
1989Yüksek Lisans
Taşıma Şebekesi Probleminin Çözümünde Grafların Kullanılışı ve Uygulanması
Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
1987 - Devam Ediyor
1987 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2003 - 2004
2003 - 2004Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Artırılmış Gerçekliğin Matematik Eğitiminde Kullanımı: Bir Meta-sentez Çalışması
MORALI H. S. (Danışman)
E.KORKMAZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
9. sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilgilerinin MATH taksonomi kullanılarak incelenmesi
MORALI H. S. (Danışman)
H.KARADUMAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
21. y.y. batı sinemasında jenerik tipografisi
MORALI H. S. (Eş Danışman), ŞEKER Ç. (Eş Danışman), ENGİNOĞLU T. (Eş Danışman)
N.YILDIZ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Özel dershanelerdeki öğretmenlerin matematik ve geometri derslerinde Geogebra yazılımının kullanılabilirliğine yönelik görüşleri
MORALI H. S. (Danışman)
S.DÜZCE(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersindeki bilgilerinin MATH taksonomi çerçevesinde analizi
MORALI H. S. (Danışman)
Ş.KESGİN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Öklid geometrisi öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının 11. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkileri
MORALI H. S. (Danışman)
K.BARUTCU(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Ortaöğretim matematik programının temel ögeleri çerçevesinde öğrencilerin ispat kavramına yönelik matematiksel bilgilerini nasıl düzenlediklerinin söylem çözümlemesi ile belirlenmesi
MORALI H. S. (Danışman)
I.UĞUREL(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri
MORALI H. S. (Danışman)
I.UĞUREL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (6)
2025
20251. Mathematics teachers’ perspectives on distance education in Turkey
MORALI H. S., Filiz A., Korkmaz E.
Journal of Education and Learning
, cilt.19, sa.3, ss.1731-1742, 2025 (Scopus)
2023
20232. Investigation of Mathematics Pre-service Teachers’ Attitudes Towards Digital Technology in Terms of Demographic Variables
Filiz A., MORALI H. S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.57, ss.1906-1929, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Incorrect theorems and proofs: An analysis of pre-service mathematics teachers' proof evaluation skills
MORALI H. S., Filiz A.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.3, ss.248-262, 2023 (Scopus)
2022
20224. Matematik öğretmen adaylarının matematik ve onun doğasına ilişkin metaforik algıları ve zihinsel imgeleri
Moralı H. S., Uğurel I., Koçyiğit Ş.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.13, sa.1, ss.27-51, 2022 (TRDizin)
2022
20225. A meta-synthesis of studies on the use of augmented reality in mathematics education
korkmaz e., MORALI H. S.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.17, sa.4, 2022 (Scopus)
2020
20206. Öğrencilerin Sayı Duyusu Stratejilerinin Sınıf Düzeyi ve Sayı Duyusu Bileşenlerine Göre Analizi
Fliz A., MORALI H. S.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültei Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.39-62, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Matematik Öğretme Adaylarının Soyut Matematik Dersndeki Blgilerinin MATH Taksonomi Çerçevesinde Analizi
Koçyiğit Kesgin Ş., MORALI H. S.
Pesa Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.141-161, 2020 (Hakemli Dergi)
2016
20168. Pre-service Secondary Mathematics Teachers' Behaviors in the Proving Process
UĞUREL I., Morali S., YİĞİT KOYUNKAYA M., Karahan O.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.2, ss.203-231, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
20169. Mathematically Gifted High School Students' Approaches to Developing Visual Proofs (VP) and Preliminary Ideas about VP
Uğurel I., Moralı H. S., Karahan O., Boz B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.4, sa.3, ss.174-197, 2016 (ESCI, Scopus)
2012
201210. OKS SBS ve TIMSS matematik sorularının MATH taksonomi çerçevesinde karşılaştırmalı analizi
Uğurel I., Moralı H. S., Kesgin Ş.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.423-444, 2012 (TRDizin)
2010
201011. Ortaöğretim öğrencilerinin kümeler konusundaki öğrenmelerinin değerlendirilmesi I
Uğurel I., Moralı H. S.
Akademik Bakis , sa.22, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201012. Bir ortaöğretim matematik dersindeki ispat yapma etkinliğine yönelik sınıf içi tartışma sürecine öğrenci söylemleri çerçevesinde yakından bakış
Uğurel I., Moralı H. S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.28, ss.135-154, 2010 (TRDizin)
2010
201013. A short view on the relationship of mathematics game from literature context and concept of the educational mathematics game
Uğurel I., Moralı H. S.
World Applied Sciences Journal , cilt.9, sa.3, ss.314-321, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201014. Matematik eğitimi ve dilbilim etkileşimine dayalı bir araştırma ve metodoloji alanı söylem çözümleme
Uğurel I., Moralı H. S.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.1, ss.173-184, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200915. Matematik eğitimi literatüründen yazma aktiviteleri üzerine genel bir bakış
Uğurel I., Tekin Ç., Moralı H. S.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.2, ss.494-507, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200816. Matematik ve oyun etkileşimi
Uğurel I., Moralı H. S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.3, ss.75-98, 2008 (TRDizin)
2006
200617. Karikatürler ve matematik öğretiminde kullanımı
Uğurel I., Moralı H. S.
MILLI EGITIM
, cilt.35, sa.170, ss.32-46, 2006 (Scopus, TRDizin)
2006
200618. Matematik öğretmen adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri
Moralı H. S., Uğurel I., Türnüklü E., Yeşildere S.
Kastamonu Eğitim Dergisi,
, cilt.14, sa.1, ss.147-160, 2006 (TRDizin)
2004
200419. Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları
MORALI H. S., KÖROĞLU H., ÇELİK A.
gazi eğitim fakültesi dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.161-175, 2004 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Öğretmenlerin Çevrimiçi Ortamda Teknoloji Kabul ve Kullanımlarının İncelenmesi
Teke E., Erduran A., Moralı H. S.
6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu (6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6)), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.174-175, (Özet Bildiri)
2020
20202. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Korkmaz E., Moralı H. S.
13. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2020, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2022
20223. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Aparatlı Matematik Problemi’ Algıları
Uğurel I., Toprak Ç., Moralı H. S.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.114, (Özet Bildiri)
2022
20224. 2017-2022 Yılları Arasında Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların Betimsel Analizi
filiz a., MORALI H. S.
IX. International EJER Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20215. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Matematik Eğitiminde Kullanımına Yönelik Örnekler
Korkmaz E., Moralı H. S.
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.111-112, (Özet Bildiri)
2021
20216. Gerçekçi Matematik Eğitimi Bağlamında Öğrencilerin Matematiksel İlişkilendirme Becerilerinin İncelenmesi
Koçyiğit Ş., Moralı H. S.
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2021
20217. Covid-19 Pandemisi Srecinde Öğretmen ve Öğrencilerin Uzaktan Eğitimde Matematik Öğretimine Yönelik Görüşleri
Koçyiğit Ş., Moralı H. S.
ubest 2021, İzmir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2021, ss.159-160, (Özet Bildiri)
2021
20218. Matematik Öğretmenlerinin WEB 2.0'a Yönelik Görüşleri
Korkmaz E., Moralı H. S.
Ubest 2021, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.823-830, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Eğitimde 2011-2018 Yılları Arasında Yapılan Artırılmış Gerçeklik Çalışmalarının Eğilimlerinin İncelenmesi
korkmaz e., MORALI H. S.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.953-959, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Hatalı İspatlar Yoluyla Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İspatDeğerlendirme Becerilerinin İncelenmesi
Turhan H., MORALI H. S.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.584-586, (Özet Bildiri)
2019
201911. Ortaokul Öğrencilerinin Alan ve Çevre Konularındaki Kavram Algılarının İncelnmesi
korkmaz e., Turhan H., MORALI H. S.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.33-34, (Özet Bildiri)
2018
201812. İlköğretim ikinci kademe, ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin sayı duyusu stratejilerinin sınıf düzeyine, cinsiyete ve sayı duyusu bileşenlerine göre incelenmesi
Filiz A., Moralı H. S.
ULEAD 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.214, (Özet Bildiri)
2018
201813. Zenginleştirilmiş kitaplarla ilgili, öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi
MORALI H. S., Özcan ö.
ULEAD 2018, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.217, (Özet Bildiri)
2016
201614. PISA Sınavlarında Sorulan Soruların Math Taksonomi Çerçevesinde Analizi
MORALI H. S., KARADUMAN H.
V. ULUSAL EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ, 1 - 03 Eylül 2016, ss.181, (Özet Bildiri)
2014
201415. Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Sınavlarındaki Soruların MATH Taksonomi Çerçevesinde Analizi
MORALI H. S., KARADUMAN H., UĞUREL I.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.633-637, (Tam Metin Bildiri)
2012
201216. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretimlerinde Sıkıntı Yaşayacaklarını Düşündükleri Konular: Nedenler ve Öneriler
KULA S., Pehlivan C., MORALI H. S., ÖZALTUN A., BUKOVA GÜZEL E.
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201117. Matematikte Yetenekli Olan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sözsüz İspat Oluşturma Yaklaşımları
Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.314-315, (Özet Bildiri)
2011
201118. Matematik öğretmen adaylarının bir ispat yapma etkinliğinde sergiledikleri yaklaşımlardan izlenimler
Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Yayınlanmadı)
2010
201019. Matematik öğrenme-öğretme sürecinde, ispat kavramına yönelik öğretmen söylemlerinin bazı sosyal-göstergebilimsel karakteristikleri
Uğurel I., Moralı H. S.
X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.164-165, (Özet Bildiri)
2010
201020. Bir matematik sınıfının ispat ve ispatlamaya yönelik sözcük dağarcığı ve bu dağarcık çerçevesinde kurulan iletişimin anlambilimsel yapısı
Uğurel I., Moralı H. S.
X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.165-166, (Özet Bildiri)
2010
201021. Matematik öğretmen adaylarının ispat ve ispatlamaya yönelik bazı temel kavramlar üzerine düşünceleri
Uğurel I., Moralı H. S.
9. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Yayınlanmadı)
2010
201022. OKS, SBS ve TIMSS Matematik Sorularının 'MATH Taksonomi' Çerçevesinde Analizi
Uğurel I., Moralı H. S., Kesgin Ş.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.98, (Özet Bildiri)
2009
200923. Matematiğe ve onun doğasına ilişkin matematik öğretmen adaylarının metafofik algıları ve zihinsel imajları
Uğurel I., Kesgin Ş., Moralı H. S.
Uluslararası V. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Yayınlanmadı)
2009
200924. Metaforlar ve matematik öğretimi
Kesgin Ş., Moralı H. S., Uğurel I.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, cilt.391, ss.171-172, (Özet Bildiri)
2008
200825. Matematik eğitiminde yararlanılan yazma aktiviteleri üzerine literatürden genel bir bakış
Uğurel I., Moralı H. S.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2005
200526. Matematik öğretmen adaylarının "matematik ve oyun" dersi çalışma örneklerinin irdelenmesi
Uğurel I., Moralı H. S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Yayınlanmadı)
2005
200527. Çevrimiçi Aktif Öğrenme
Moralı H. S., Tarhan V.
XIV. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİNDE, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.11-16, (Tam Metin Bildiri)
2005
200528. Matematik ve oyun etkileşimi
Uğurel I., Moralı H. S.
Eğitimde Yeni Yönelimler II, Eğitimde Oyun Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 Mayıs 2005, ss.144-150, (Tam Metin Bildiri)
2004
200429. Turkish Primary Schools Students Difficulties in Science Topics that Involves Mathematics and Ways to Overcome Them
Moralı H. S., Balım A. G.
4th European Symposium on Conceptual Change, Athens, Yunanistan, 19 - 23 Mayıs 2004, (Yayınlanmadı)
2000
200030. Matematikte Problem Kurma ve Problem Çözme
Köroğlu H., Kaynak M., Narlı S., Moralı H. S., Sezer M.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.521-523, (Yayınlanmadı)
2000
200031. İlköğretim okulları 7. sınıflarda uygulanmakta olan fen dersi konularının öğretiminde görülen okullar arası farklılıklar
Kesercioğlu T., BALIM A. G., ERDURAN A., MORALI H. S.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.125-130, (Tam Metin Bildiri)
2000
200032. İlköğretim Birinci Kademesinde Matematik Öğretmine Uygun Materyallerin Geliştirilmesi ve Uygulanması
ERDURAN A., TÜRNÜKLÜ E., MORALI H. S.
IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.669-674, (Tam Metin Bildiri)
2000
200033. The Use of Computer Technology in Seventh Grade Science Topics Which Contain Mathematics
Köroğlu H., TARHAN L., Kesercioğlu T., ÇAVAŞ B., KEŞAN C., SERİN O., et al.
Fifth International Special Education Congress, Birleşik Krallık, 24 - 26 Temmuz 2000, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
1997
199734. Öğrenci algısına göre matematik öğretiminde yaşanan sorunlar
Köroğlu H., Moralı (Albayrakoğlu) H. S.
Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu I, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Kasım 1997, (Yayınlanmadı)
1996
199635. Matematik Öğretiminde Temel Kavramların Verilmesinde Karşılşılan Güçlükler ve Giderilme Yolları
Köroğlu H., Moralı H. S., Kayser S.
II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.1-6, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. 2017-2022 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN BETİMSEL ANALİZİ
Filiz A., Moralı H. S.
Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler I, Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.751-770, 2022
Desteklenen Projeler
2017 - 2017
2017 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yiğit Koyunkaya M., Akkoç H., Semerci İ., Şadan N., Uğurel I., Türnüklü E., et al.
2011 - 2012
2011 - 2012MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOYUT MATEMATİK DERSİNDEKİ BİLGİLERİNİN MATH TAKSONOMİ ÇERÇEVESİNDE ANALİZİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
MORALI H. S. (Yürütücü)
2011 - 2011
2011 - 2011Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersindeki Bilgilerinin MATH TAKSONOMİ Çerçevesinde Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Moralı H. S. (Yürütücü), Uğurel I., Karaduman H.
2000 - 2002
2000 - 2002İlköğretim Fen Bilgisi Derslerinde Matematik Uygulamalı Konuların Bilgisayar Destekli Eğitim İle Verilmesinin Öğrenci Başarılarına Etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Erduran A., Köroğlu H.(Yürütücü), Keşan C., Balım A. G., Moralı H. S., Boyacıoğlu Emiroğlu H.
1997 - 1998
1997 - 1998Üniversitelerdeki Bazı Diferansiyel Denklemlerin Öğretimi İçin Yöntemler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Alkan H., Moralı H. S. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2022
Eylül 2022THINKING SKILLS AND CREATIVITY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Sanatsal Etkinlik