Doç. Dr. HASİBE SEVGİ MORALI


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Morali Sevgi

Metrikler

Yayın

55

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

11

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

35

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

370

H-İndeks (Sobiad)

9

Atıf (Diğer Toplam)

44

Proje

5

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1995 - 1999

1995 - 1999

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1989

1989

Yüksek Lisans

Taşıma Şebekesi Probleminin Çözümünde Grafların Kullanılışı ve Uygulanması

Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

1987 - Devam Ediyor

1987 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2003 - 2004

2003 - 2004

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri

Matematik Eğitiminde Uygulamalı Araştırma Tasarımı ve Sunumu

Mathematical Implemantations in STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics) Education

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Matematik Eğitiminde Araştırma Alanları

Uzmanlık Alanı Dersi

Lisans

Lisans

soyut matematik I

Sayılar Teorisi

Matematik Felsefesi

Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Kültür ve Matematik

Soyut Matematik II

Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı

Sınıf Yönetimi

Öğretmenlik Uygulaması 1

Cebire Giriş

Oyunla Matematik Öğretimi

MESLEKİ İNGİLİZCE

Yönetilen Tezler

2014

2014

Yüksek Lisans

21. y.y. batı sinemasında jenerik tipografisi

MORALI H. S. (Eş Danışman), ŞEKER Ç. (Eş Danışman), ENGİNOĞLU T. (Eş Danışman)

N.YILDIZ(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Öğretmenlerin Çevrimiçi Ortamda Teknoloji Kabul ve Kullanımlarının İncelenmesi

Teke E., Erduran A., Moralı H. S.

6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu (6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6)), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, ss.174-175, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Korkmaz E., Moralı H. S.

13. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2020, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Aparatlı Matematik Problemi’ Algıları

Uğurel I., Toprak Ç., Moralı H. S.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.114, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

4. 2017-2022 Yılları Arasında Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların Betimsel Analizi

filiz a., MORALI H. S.

IX. International EJER Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Matematik Eğitiminde Kullanımına Yönelik Örnekler

Korkmaz E., Moralı H. S.

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.111-112, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Gerçekçi Matematik Eğitimi Bağlamında Öğrencilerin Matematiksel İlişkilendirme Becerilerinin İncelenmesi

Koçyiğit Ş., Moralı H. S.

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.22-23, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

8. Matematik Öğretmenlerinin WEB 2.0'a Yönelik Görüşleri

Korkmaz E., Moralı H. S.

Ubest 2021, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.823-830, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Eğitimde 2011-2018 Yılları Arasında Yapılan Artırılmış Gerçeklik Çalışmalarının Eğilimlerinin İncelenmesi

korkmaz e., MORALI H. S.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.953-959, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Hatalı İspatlar Yoluyla Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının İspatDeğerlendirme Becerilerinin İncelenmesi

Turhan H., MORALI H. S.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.584-586, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Ortaokul Öğrencilerinin Alan ve Çevre Konularındaki Kavram Algılarının İncelnmesi

korkmaz e., Turhan H., MORALI H. S.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.33-34, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. PISA Sınavlarında Sorulan Soruların Math Taksonomi Çerçevesinde Analizi

MORALI H. S., KARADUMAN H.

V. ULUSAL EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ, 1 - 03 Eylül 2016, ss.181, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Sınavlarındaki Soruların MATH Taksonomi Çerçevesinde Analizi

MORALI H. S., KARADUMAN H., UĞUREL I.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.633-637, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

17. Matematikte Yetenekli Olan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sözsüz İspat Oluşturma Yaklaşımları

Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.314-315, (Özet Bildiri)

2011

2011

18. Matematik öğretmen adaylarının bir ispat yapma etkinliğinde sergiledikleri yaklaşımlardan izlenimler

Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Yayınlanmadı)

2010

2010

19. Matematik öğrenme-öğretme sürecinde, ispat kavramına yönelik öğretmen söylemlerinin bazı sosyal-göstergebilimsel karakteristikleri

Uğurel I., Moralı H. S.

X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.164-165, (Özet Bildiri)

2010

2010

20. Bir matematik sınıfının ispat ve ispatlamaya yönelik sözcük dağarcığı ve bu dağarcık çerçevesinde kurulan iletişimin anlambilimsel yapısı

Uğurel I., Moralı H. S.

X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.165-166, (Özet Bildiri)

2010

2010

21. Matematik öğretmen adaylarının ispat ve ispatlamaya yönelik bazı temel kavramlar üzerine düşünceleri

Uğurel I., Moralı H. S.

9. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Yayınlanmadı)

2010

2010

22. OKS, SBS ve TIMSS Matematik Sorularının 'MATH Taksonomi' Çerçevesinde Analizi

Uğurel I., Moralı H. S., Kesgin Ş.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.98, (Özet Bildiri)

2009

2009

23. Matematiğe ve onun doğasına ilişkin matematik öğretmen adaylarının metafofik algıları ve zihinsel imajları

Uğurel I., Kesgin Ş., Moralı H. S.

Uluslararası V. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Yayınlanmadı)

2009

2009

24. Metaforlar ve matematik öğretimi

Kesgin Ş., Moralı H. S., Uğurel I.

I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, cilt.391, ss.171-172, (Özet Bildiri)

2008

2008

25. Matematik eğitiminde yararlanılan yazma aktiviteleri üzerine literatürden genel bir bakış

Uğurel I., Moralı H. S.

7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.56-57, (Özet Bildiri)

2005

2005

26. Matematik öğretmen adaylarının "matematik ve oyun" dersi çalışma örneklerinin irdelenmesi

Uğurel I., Moralı H. S.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Yayınlanmadı)

2005

2005

27. Çevrimiçi Aktif Öğrenme

Moralı H. S., Tarhan V.

XIV. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİNDE, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.11-16, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

28. Matematik ve oyun etkileşimi

Uğurel I., Moralı H. S.

Eğitimde Yeni Yönelimler II, Eğitimde Oyun Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 Mayıs 2005, ss.144-150, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

29. Turkish Primary Schools Students Difficulties in Science Topics that Involves Mathematics and Ways to Overcome Them

Moralı H. S., Balım A. G.

4th European Symposium on Conceptual Change, Athens, Yunanistan, 19 - 23 Mayıs 2004, (Yayınlanmadı)

2000

2000

30. Matematikte Problem Kurma ve Problem Çözme

Köroğlu H., Kaynak M., Narlı S., Moralı H. S., Sezer M.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.521-523, (Yayınlanmadı)

2000

2000

32. İlköğretim Birinci Kademesinde Matematik Öğretmine Uygun Materyallerin Geliştirilmesi ve Uygulanması

ERDURAN A., TÜRNÜKLÜ E., MORALI H. S.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.669-674, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

33. The Use of Computer Technology in Seventh Grade Science Topics Which Contain Mathematics

Köroğlu H., TARHAN L., Kesercioğlu T., ÇAVAŞ B., KEŞAN C., SERİN O., et al.

Fifth International Special Education Congress, Birleşik Krallık, 24 - 26 Temmuz 2000, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

1997

1997

34. Öğrenci algısına göre matematik öğretiminde yaşanan sorunlar

Köroğlu H., Moralı (Albayrakoğlu) H. S.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu I, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Kasım 1997, (Yayınlanmadı)

1996

1996

35. Matematik Öğretiminde Temel Kavramların Verilmesinde Karşılşılan Güçlükler ve Giderilme Yolları

Köroğlu H., Moralı H. S., Kayser S.

II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.1-6, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. 2017-2022 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN BETİMSEL ANALİZİ

Filiz A., Moralı H. S.

Eğitim Bilimleri Alanında Yeni Trendler I, Prof. Dr. Perihan ÜNÜVAR, Editör, Duvar Yayınevi, İzmir, ss.751-770, 2022

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Eylül 2022

Eylül 2022

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Sanatsal Etkinlik



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7

h-indeksi (WOS): 2