Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Dr), Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Ege Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Stakeholder and resource-based antecedents and export performance outcomes of green business strategy
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Dr)
2014
2014Yüksek Lisans
The interrelation between internal and external factors, adaptation strategies and export performance in international marketing: An application on clothing industry
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (3)
Scopus (11)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (4)
2022
20221. Unbundling the Effects of Internationalization on Firm Performance in Emerging Economies: The Moderating Effects of Strategic Resource Decisions
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., Morgan R. E.
JOURNAL OF INTERNATIONAL MARKETING
, cilt.30, sa.1, ss.55-74, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20222. TV series adaptations and their repercussions on consumers: insights from two complementary qualitative analyses
AYKOL B., İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N.
JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT
, cilt.38, sa.3-4, ss.183-218, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20223. Stakeholder and resource-based antecedents and performance outcomes of green export business strategy: insights from an emerging economy
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., TANYERİ M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EMERGING MARKETS
, cilt.17, sa.1, ss.1-46, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20224. The changing determinants of tourists' repurchase intention: the case of short-term rentals during the COVID-19 pandemic
Braje I. N., Pechurina A., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., Miguel C., Alonso-Almeida M. d. M., Giglio C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
, cilt.34, sa.1, ss.159-183, 2022 (SSCI, Scopus)
2020
20205. İhracat Pazar Yönelimi Boyutlarının İhracat Performansı Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., İPEK İ.
ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , cilt.15, sa.3, ss.1043-1060, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
20206. The Influence of the Dimensions of Export Market Orientation on Export Performance: A Meta-Analysis Study
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., İPEK İ.
ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
, cilt.15, sa.3, ss.1043-1060, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
20207. A network perspective of international entrepreneurship within small and medium-sized firms: A review and research agenda
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N.
Odtü Gelişme Dergisi , cilt.47, sa.2, ss.125-161, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Innovation and export performance: a meta-analytic review and theoretical integration
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., HIZARCI PAYNE A. K., ÖZGEN Ö., Madran C.
EUROPEAN JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT
, cilt.23, sa.5, ss.789-812, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20209. Export market orientation: An integrative review and directions for future research
İpek İ., Bıçakcıoğlu Peynirci N.
INTERNATIONAL BUSINESS REVIEW
, cilt.29, sa.4, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202010. EXPLORING THE COLLABORATIVE CONSUMPTION JOURNEY: THE CASE OF ACCESS-BASED CONSUMPTION
ÖZGEN Ö., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N.
ADVANCES IN HOSPITALITY AND TOURISM RESEARCH-AHTR
, cilt.8, sa.2, ss.256-287, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
202011. Export market orientation and its consequences: a meta-analytic review and assessment of contextual and measurement moderators
Bıçakcıoğlu Peynirci N., İpek İ.
JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING
, cilt.35, sa.5, ss.939-954, 2020 (SSCI, Scopus)
2019
201912. Green business strategy and export performance An examination of boundary conditions from an emerging economy
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., Theoharakis V., TANYERİ M.
INTERNATIONAL MARKETING REVIEW
, cilt.37, sa.1, ss.56-75, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201913. ”Marka Aşkı”na Giden Yol ”Marka Deneyimi”nden Geçiyor
İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N.
EGİAD Yarın , sa.61, ss.72-75, 2019 (Hakemsiz Dergi)
2019
201914. Understanding and perceptions of climate change: a perspective of university stakeholders
Demirel B., Bıçakcıoğlu Peynirci N., Duman S., Madran C., Arbak Y., Sumer B., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF GLOBAL WARMING
, cilt.18, ss.385-400, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201715. Brand jealousy and willingness to pay premium: The mediating role of materialism
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., Ogel I. Y., İLTER B.
JOURNAL OF BRAND MANAGEMENT
, cilt.24, sa.1, ss.33-48, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201616. How Brand Jealousy Influences the Relationship between Brand Attachment and Word of Mouth Communication
İLTER B., AŞKIN N., YARAN ÖGEL İ.
Acta Universitatis Danabius. Communicato , cilt.20, sa.1, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201417. The Role of Psychic Distance on Internationalization Process of SMEs in Turkey
BAKAR S., BIÇAKCIOĞLU N., ÖZGEN Ö.
STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI NEGOTIA , cilt.59, sa.1, ss.55-72, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Examining the Consumer Purchase Shares of PLBs Across Cultures: A Comparison of the U.S. and Turkish PLBs
PINAR M., GIRARD T., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., İPEK İ., GÜLSOY T. Y.
46th Annual Atlantic Marketing Association Conference, Chattanooga, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. İhracat Girişimcilik Yönelimi ve Sonuçları: Bir Meta-Analitik Derleme
HIZARCI PAYNE A. K., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., İPEK İ.
PPAD 25. Pazarlama Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Examining the Differences in the Relationships of the Private Label Brand Equity Dimensions across Brands and Cultures
GIRARD T., PINAR M., İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., GÜLSOY T. Y.
2020 American Marketing Association (AMA) Summer Virtual Academic Conference, Virtual, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Ağustos 2020, cilt.31, ss.779-782, (Özet Bildiri)
2019
20194. Empirical Research on Export Market Orientation: A Systematic Review and Future Directions
İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N.
Academy of International Business (AIB) 2019 Annual Meeting, Kopenhag, Danimarka, 24 - 27 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Antecedents and Consequences of Green Export Business Strategies: The Mediating Role of Organizational Resources and Capabilities
BIÇAKCIOĞLU N., TANYERİ M.
Academy of International Business (AIB) 2019 Annual Meeting, Kopenhag, Danimarka, 24 - 27 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Export Market Orientation and Its Consequences: A Meta-Analytic Review
BIÇAKCIOĞLU N., İPEK İ.
28. Annual CIMaR Conference Consortium for International Marketing Research, Ankara, Türkiye, 17 - 20 Haziran 2019, ss.131-153, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Export Market Orientation: An Integrative Review of the Empirical Research
İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N.
European Marketing Academy 48. Annual Conference, Hamburg, Almanya, 28 - 31 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Export venture sustainability strategies: an examination of its knowledge-based drivers, boundary conditions and performance consequences
Nwoba A. C., BIÇAKCIOĞLU N.
AMA Global Marketing SIG, Buenos Aires, Arjantin, 20 - 23 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. İhracat Pazar Yönelimi Boyutları ve İhracat Performansı: Bir Meta-Analitik Araştırma
BIÇAKCIOĞLU N., İPEK İ.
24. PPAD Pazarlama Kongresi, Aydın, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2019, ss.844-852, (Özet Bildiri)
2018
201810. Innovation and Export Performance: A Meta-Analysis of the Empirical Evidence
BIÇAKCIOĞLU N., HIZARCI A. K., ÖZGEN Ö., MADRAN C.
9th European Marketing Academy Conference (EMAC) Regional Conference, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Understanding and Perceptions of Climate Change: A Perspective of University Stakeholders
DEMİREL B., DUMAN S., BIÇAKCIOĞLU N., MADRAN C., ARBAK Y., SÜMER B., et al.
7th Global Conference on Global Warming, İzmir, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2018, ss.157-161, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. TV Series Adaptations and Their Repercussions on Consumers: A Qualitative Analysis
Aykol B., İpek İ., Bıçakcıoğlu N.
AMA Global Marketing SIG Conference (2018), Zakinthos, Yunanistan, 21 - 23 Mayıs 2018, (Yayınlanmadı)
2018
201813. Exploring Green Business Strategies within Exporting context: Drivers, Processes and Consequences
BIÇAKCIOĞLU N.
AMA Global Marketing SIG Conference (2018), Santorini, Yunanistan, 21 - 23 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. Yeşil İşletme Stratejilerine Etki Eden Faktörlerin İhracat Bağlamında İncelenmesi: Keşifsel Bir Yaklaşım
BIÇAKCIOĞLU N.
22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Measuring Consumer-Based Brand Equity for Private-Label Brands: Cross-Country Comparisons
GIRARD T., TRAPP P., İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N., PİNAR M.
2017 Summer American Marketing Association (AMA) Conference, San-Francisco, Kostarika, 4 - 06 Ağustos 2017, cilt.28, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2017
201716. Tüketici Temelli Marka Değeri: Özel Markalı Ürünler Üzerine Bir Araştırma
BIÇAKCIOĞLU N., İPEK İ., PİNAR M., TRAPP P.
16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Aydın, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.523-528, (Özet Bildiri)
2017
201717. Examining Purchase Shares of Private-Label Brands and Consumer Demographics: A Study in the United States and Turkey
PİNAR M., GIRARD T., BIÇAKCIOĞLU N., İPEK İ., TRAPP P.
Association of Marketing Theory and Practice (AMTP) 2017, South Carolina, Myrtle Beach, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. Deneyimsel Bir Ürünün Kültürel Uyarlamasi: Türkiye’xxdeki Amerikan Televizyon Dizileri Üzerine Bir Vaka Çalışması
AYKOL B., İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N.
21. Pazarlama Kongresi, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016
2016
201619. Deneyimsel Bir Ürünün Kültürel Uyarlaması Türkiye deki Amerikan Televizyon Dizileri Üzerine Bir Vaka Çalışması
Aykol B., İpek İ., Aşkın N.
21. Pazarlama Kongresi, Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.2, ss.554-557, (Özet Bildiri)
2016
201620. Deneyimsel Bir Ürünün Kültürel Uyarlamasi: Türkiye’deki Amerikan Televizyon Dizileri Üzerine Bir Vaka Çalışması
AYKOL B., İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N.
21. Pazarlama Kongresi, Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Özel Markalı Ürünlerin Tüketici Temelli Marka Değeri İki Ülkede Ampirik Bir Karşılaştırma
GIRARD T., PİNAR M., İPEK İ., AŞKIN N.
21. Pazarlama Kongresi, Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.1, ss.216-222, (Özet Bildiri)
2016
201622. Understanding Brand Love Antecedents and Consequences
AŞKIN N., İPEK İ., BAYRAKTAROĞLU A. G.
European Marketing Academy 45. Annual Conference, Oslo, Norveç, 24 - 27 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Adaptation from an advanced economy to an emerging market The case of American TV series in Turkey
Aykol B., İpek İ., Bıçakcıoğlu N.
EMAC 2016, Oslo, Norveç, 24 - 27 Mayıs 2016, ss.75, (Tam Metin Bildiri)
2015
201524. Alışveriş Değerinin Özel Markalı Ürün Kullanımı ile Mağaza Sadakati Arasındaki İlişki Üzerindeki Moderatör Etkisi
İPEK İ., AŞKIN N., İLTER B.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, ss.683-695, (Tam Metin Bildiri)
2015
201525. Alışveriş değerinin özel markalı ürün kullanımı ile mağaza sadakati arasındaki ilişki üzerine moderatör etkisi
İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N., İLTER B.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 05 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201426. Assessing Entrepreneurial Potential of Individuals Using Principal Component Analysis
ERDEM S., BIÇAKCIOĞLU N., ÇAĞLIYANGİL M.
20th Conference of the International Federation Operational Research Societies (IFORS), Barcelona, İspanya, 13 - 18 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
2014
201427. Marka Aşkının Marka Deneyimi ile Marka Sadakati Arasındaki İlişkiye Aracılık Etkisi
AŞKIN N., İPEK İ.
19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 18 - 22 Haziran 2014, ss.503-507, (Özet Bildiri)
2013
201328. The Role of Psychic Distance on Internationalization Process of SMEs in Turkey
BAKAR S., BIÇAKCIOĞLU N., ÖZGEN Ö.
6th Small and Medium Sized Enterprises in a Globalized World, Cluj-Napoca, Romanya, 25 - 28 Eylül 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Meta-Analysis: Deconstructing Marketing Knowledge
İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N.
Handbook of Research Methods for Marketing Management, Nunkoo Robin, Teeroovengadum Viraiyan, Ringle Christian M., Editör, Edward Elgar , ss.128-144, 2021