Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
BOŞANMA NEDENLERİ ve BOŞANMA SONRASINDA KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA: İZMIR İLİ ÖRNEĞI
TOPLUM VE SOSYAL HİZMET
, cilt.29, sa.1, ss.153-172, 2018 (Hakemli Dergi)
The analyzing of elementary school students’xxsocial skills and their social emotional learning levelsaccording to some variables
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.1, ss.39-48, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin performans puanları ile başarı ve tutum puanları arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Akademik Bakış Dergisi
, sa.58, ss.539-548, 2016 (Hakemli Dergi)
PERFORMANS GÖREVLERİNE YÖNELİK ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞ ALMA ÖLÇEKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Akademik Bakış Dergisi
, sa.48, ss.195-206, 2015 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarında Atılganlık Düzeyi ve İletişim Becerileri
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.22, ss.123-133, 2013 (Hakemli Dergi)
ROTTER İÇ- DIŞ KONTROL ODAĞI ÖLÇEĞİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARINDA GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Akademik Bakış Dergisi
, sa.35, ss.1-12, 2013 (Hakemli Dergi)
Bir Grup İlköğretim Öğrencisinin Bazı Psiko Sosyal Değişkenlere Göre Empatik Beceri Düzeyleri
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.88-100, 2011 (Hakemli Dergi)
ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.5, sa.4, ss.1534-1542, 2010 (Hakemli Dergi)
Farklı kültürde yaşamış öğretmen adaylarının insan doğasına ilişkin tutumlar
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.12, ss.210-222, 2000 (Hakemli Dergi)
PSİKOLOJİK DANIŞMADA BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.4, ss.229-244, 1993 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bir Ünite Olarak Okul İçi Etkileşimi
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, sa.8, ss.449-458, 1992 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
YAŞAMI ANLAMLI KILMA ÇABASINDA ATALAR AKTARIMLARIYLA ÇALIŞMAK
Türkçe Konuşan Psikoterapistler Birliği Kongresi, Berlin, Almanya, 3 - 05 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
Parçalanmış Aileye Sahip Üniversite Öğrencilerinin İlişkilerle ilgili Bilişsel Çarpıtmaları
20.Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
GENÇLERDE ŞİDDET ALGISINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME
3.ULUSLARARASI FARKLI ŞİDDET BOYUTLARIVE TOPLUMSAL ALGI KONGRESİ, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Nisan 2017, cilt.1, ss.469-470, (Özet Bildiri)
ERGENLER İÇİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
5th WCEIS, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
ERGENLER İÇİN DUYGUSAL ZEKA ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALŞMASI
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.98, (Özet Bildiri)
Who to inform How to manage the cancer diagnose
20TH WONCA EUROPE-İSTANBUL 2015, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

ailede yoksulluk çocuk gelişimi ve reggio emilia yaklaşımı
1. uluslararası evlilik, çift ve aile danışmanlığı kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.21, (Özet Bildiri)

Engelli özürlü çocuğun doğumunun aile sistemi üzerindeki etkisi
1. uluslararası evlilik,çift ve aile danışmanlığı kongresi, İzmir, Türkiye, 2 Nisan - 04 Haziran 2016, ss.52-75, (Tam Metin Bildiri)
Maternal knowledge of child development and mothers cognitive and socio emotional caregiving in turkey
1. uluslarası evlilik, çift ve aile danışmanlığı kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.59, (Özet Bildiri)
Turkish adaptationof the knowledge of infant development inventory
1. uluslararası evlilik, çift ve aile danışmanlığı kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.80, (Özet Bildiri)
Psikolojik Danışman ve Sınıf Öğretmen Adaylarının Empatik Eğilim Düzeyleri ile Aile İşlevleri
1. uluslararası evlilik, çift ve aile danışmanlığı kongresi, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.104, (Özet Bildiri)
Family Counselor Education and Training in Turkey
15th annual Oxford Family counseling Institution, Oxford, Birleşik Krallık, 6 - 11 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Beceri ve Sosyal Duygusal Öğrenme Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
15. International Primary Teacher Education Symposium, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ VE SOSYAL DUYGUSAL ÖĞRENME DÜZEYLERİNİNBAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
15. ULUSLARARASISINIF ÖĞRETMENLİĞİEĞİTİM SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.395, (Özet Bildiri)
who wiil care about the care giver
20th wonca europe, 22 - 25 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
The Effects of Preoperative Counseling Service on Anxiety
wonca europe conference, 22 - 25 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAZI PSİKO-SOSYAL DEĞİŞKENLERE GÖRE MATEMATİK KAYGISININ İNCELENMESİ
14.Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
Prospective of Primary Teacher’s Opinion Related to Contribution of Educational Short Movies Which They Shoot to Period of Teaching and Learning
2. World Conference on New Trends in Science Education, Cracow, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
Bazı demografik değişkenlere göre ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyum ve okula hazırbulunuşluk düzeyleri.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
Beyin uyumlu öğrenme yaklaşımının ilköğretim 5 sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarılarına yönetici işlevlerine ve akademik benlik saygılarına etkisi
2. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
Çocuklar İçin Duygusal Zekâ Ölçeğinin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinde Geçerlik ve Güvenirliği
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
Ergen Özkıyımlarının Önlenmesinde Anahtar Meslek Grubu: Psikolojik Danışmanlar
2.Ulusal Okul Sağlığı Sempozyumu, Adana, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2012, ss.113-116, (Tam Metin Bildiri)
Ebu’l-Hasan Harakani Bilgeliği: Hayatın Bilgeliği Herkesin Hakkıdır
I.Uluslararası Harakani Sempozyumu, Kars, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.236-244, (Tam Metin Bildiri)
Rotter iç dış kontrol odağı ölçeğinin öğretmen adaylarında geçerlik ve güvenirlik çalışması
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Öğretmen adaylarında atılganlık düzeyi ve iletişim becerileri
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
Bir Grup Sınıf Öğretmeni Adayında Geleceğe Dönük (Umutsuzluk) ve Empatik Eğilim Düzeyi
10.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.2, ss.812-817, (Tam Metin Bildiri)
Bir grup ilköğretim öğrencisinin bazı psiko sosyal değişkenlere göre empatik beceri düzeyleri
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
Bir grup sınıf öğretmeni adayında geleceğe dönük beklenti umutsuzluk ve empatik eğilim düzeyi
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
The Relation Between Interpersonal Emotional Quotient, and Locus of Control on a Group of Prospective Counselors and Elemantary Teachers
30th ISPA CONFERENCE, Utrecht, Hollanda, 8 Temmuz - 13 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
The Interpersonal Emotional Quotient,Psycho Social Self Imageand to Cope With Stress on a Group of Prospective Teachers
30th ISPA CONFERENCE, Utrecht, Hollanda, 8 - 13 Temmuz 2008, ss.68, (Özet Bildiri)
Öğretmen Adaylarında Duygusal Zeka, Umut ve Kontrol Odağı
IX. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2007, ss.249, (Özet Bildiri)
İzmir Sokaklarında Çalışan Okullu Çocuklar İçin Neler Yapılıyor?
5.Sokakta Çalışan ve Yaşayan Çocuklar Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
Resim İş Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Sanat Eleştirisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.651-556, (Tam Metin Bildiri)
COMMUNICATION AND HOPELESSNESS OF PROSPECTİVE TEACHERS AND SCHOOL COUNSELORS
26th Annual Internatıonal School Psychology Colloquium, Exeter, Kanada, 27 - 31 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
The Relation Between EmpathicTendency and Locus of Control in a Group of Prospective Counsellor and Teachers
25th Annual International School Psychology Colloquium, NYBORG, Danimarka, 25 - 29 Temmuz 2002, ss.66, (Özet Bildiri)
Teacher Educators’sLocus of Control and Teaching Goals in Teacher Training
25th Annual International School Psychology Colloquium, NYBORG, Danimarka, 25 - 19 Temmuz 2002, ss.67, (Özet Bildiri)
Kontrol Odağı İnancı ve Kontrol Odağı İnancını Ölçmede Kullanılan İki Ölçeğin Geçerliğine İlişkin
10. Ulusal Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Kongresi, İzmir, Türkiye, 10 - 13 Mayıs 2000, ss.55, (Özet Bildiri)
Eğitimde PDR Elemanı Yetiştirmede 1998-1999 Buca Eğitim Fakültesi Uygulama Okulları İşbirliği Programı Uygulama-Sorunlar-Öneriler
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, (Özet Bildiri)
The Effects of Teacher Locus of Control on Primary School Children’xxs Locus of Control
XXI. International School Psychology Colloquium, Jurmala, Letonya, 31 Temmuz - 04 Ağustos 1998, (Özet Bildiri)
Ergenlik Çağı ve Sorunları ile İlgili Grup Eğitiminin Çocuk Yetiştirme Tutumları Üzerine Etkileri: Ergenlik Döneminde Çocuğu Olan Anneler Örnekleminde Bir Çalışma
7. Ulusal Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Mayıs 1997, ss.20, (Özet Bildiri)

İlkokul Çağı ve Sorunları ile İlgili Grup Eğitiminin Çocuk Yetiştirme Tutumları Üzerine Etkileri
7. Ulusal Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Mayıs 1997, ss.19, (Özet Bildiri)
Ezbersiz Eğitim
Eğitim Sempozyumu 1997, İzmir, Türkiye, 10 - 12 Nisan 1997, ss.139-147, (Tam Metin Bildiri)
Psikodrama Eğitim Grubundaki Öğrencilerin Engellenmeye Dayanma Düzeyleri ve Empatik Eğilim Düzeyleri ve Empatik Eğilim Düzeylerinin Süreç Üzerine Yansımaları
II. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Eylül 1996, (Özet Bildiri)
Psikodrama Grup Terapisi Sürecinde Aleksitimik Özellikler ile Sosyometrik Test Sonuçlarının İlişkisi.
31. Ulusal Psikiyatri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 30 Eylül 1995, (Özet Bildiri)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencilerinde Psikodramanın Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Üzerine Etkisi
1. Eğitim Bilimleri Kongresi, Adana, Türkiye, 28 - 30 Nisan 1994, (Özet Bildiri)
Cinsiyet Rolü ve Okul Davranışına Etkisi
1 .Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, Adana, Türkiye, 28 - 30 Nisan 1994, (Tam Metin Bildiri)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencilerinin Benlik İmajı
II. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 29 Eylül 1993, (Özet Bildiri)
Kitaplar
Davranışların Kaynağı Olarak Kontrol Odağı
Disiplinlerarası Perspektif: Davranış Araştırmaları, Doç. Dr. Yeliz KINDAP TEPE, Editör, İKSAD Publishing House, Ankara, ss.59-96, 2020
Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi
Eğitim Psikolojisi, Prof. Dr. Binnur Yeşilyaprak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.84-121, 2018
Sınıfta Disiplin Kuralları Belirleme ve Uygulaması
Sınıf Yönetimi, Mustafa Yılman, Editör, nobel yayın dağıtım, Ankara, ss.101-132, 2006