­

Doç. Dr. EZGİ KARATAŞ YÜCEL


İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: İşletme, İletişim, Sosyal Bilimler İnterdisipliner


Avesis Araştırma Alanları: Pazarlama, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi, Reklamcılık ve Tanıtım


Yayınlardaki İsimler: Ezgi Karataş

E-posta: ezgi.karatas[at]deu.edu.tr
İş Telefonu: +90 232 301 0627
Web: https://avesis.deu.edu.tr/ezgi.karatas
Ofis: Dekanlık Binası 323 Nolu Oda
Posta Adresi: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ DOKUZÇEŞMELER KAMPÜSÜ BUCA/İZMİR

Metrikler

Yayın

30

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

129

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

222

H-İndeks (Sobiad)

9

Atıf (Diğer Toplam)

89

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2017

2011 - 2017

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Yl) (Tezli), Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Dış Ticaret Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Toplumsal cinsiyet rollerinin satın alma karar tarzları üzerine etkisi: Yüksek ilgilenim ürünleri üzerine bir uygulama

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)

2011

2011

Yüksek Lisans

Hedonic consumption: Confirmation of the scale and analyzing the effects of demographic factors and an application in Izmir by using LISREL

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Pazarlama

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2009 - 2022

2009 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2011 - 2016

2011 - 2016

Farabi Programı Kurum Koordinatörü Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

2011 - 2016

2011 - 2016

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

2009 - 2013

2009 - 2013

Dergi Yayın Komisyonu Üyeliği

Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Tüketici Davranışları ve Psikolojisi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tüketici Davranışları Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Pazarlama Yönetimi

Tüketici Davranışları (İ.Ö.)

Pazarlama Yönetimi

Perakendecilik

Perakendecilik

Hizmet ve Turizm Pazarlaması

Tüketici Davranışları

İşletmeciliğe Giriş

Perakendecilik (İ.Ö.)

İşletme Bilimi II

İşletme Bilimi I

Pazarlama Araştırması

Pazarlama

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

Endüstri 4.0 ile Gelişen İş Modelleri ve Yalın Girişim

Bilgin Sarı E., Karataş Yücel E.

10th International Congress on Entrepreneurship, Manisa, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.133-143, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

Neofobi Ölçeğinin Uyarlanması Ve Demografik Faktörlerin Neofobiye Etkisinin İncelenmesi Üzerine İzmir İlinde Bir Uygulama

Karataş Yücel E.

10. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK KONGRESİ, Manisa, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

Katılımcı Pazarlamada Ajansların Rolü: Türkiye’deki Ajanslar Üzerine Bir İnceleme

Karataş Yücel E.

İzmir Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, İzmir, Türkiye, 5 - 08 Aralık 2018, ss.403-404, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

Tüketici Yenilikçiliği İle Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.

17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.1905-1909, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2012

2012

Marka Kişiliği ve Marka İmajı İlişkisi: Gençler Üzerine BirUygulama

Özgüven Tayfun N., Karataş Yücel E., Önce A. G.

17. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2024

2024

ANSOFF Matrisi Teorisi

Karataş Yücel E.

Tüketici Davranışlarında Kullanılan Teoriler (Geçmişten Günümüze Tüketici Davranışlarını Belirlemede Kullanılan Teoriler), ARMUTCU BARIŞ,TAN AHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.405-430, 2024 Creative Commons License

2023

2023

Marka Otantikliğinin Yeniliklerin Benimsenmesine Etkisi

Yücel E., Karataş Yücel E.

Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler: Cilt 2, Altıntaş Hakan,Mete Mustafa,Bolat Bozaslan Neslihan, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.141-156, 2023 Creative Commons License

2023

2023

Tüketici Ataleti Nedir? Kavramsal Bir Değerlendirme

Karataş Yücel E.

Sosyal Bilimlerde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler-II, Mehmet Serdar İpar, Editör, Özgür Publications, Gaziantep, ss.109-124, 2023 Creative Commons License

2021

2021

Referans Grupların Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi: Kişiye Özel Tüketilen ve Sosyal Olarak Tüketilen Ürünlerin Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Uygulama

Karataş Yücel E.

Pazarlama ve Organizasyon Perspektifinden Kuramlar ve Tartışmalar, Dr. Şahin Karabulut, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.163-180, 2021 Creative Commons License

2020

2020

Linear Economy to Circular Economy: Planned Obsolescence to Cradle to Cradle Product Perspective

Özkan P., Karataş Yücel E.

Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy, Neeta Baporikar, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.61-86, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

SAĞLIK BİLİNÇLİ TÜKETİM VE SAĞLIK BİLİNÇLİ TÜKETİCİ

KARATAŞ YÜCEL E.

Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II - Cilt 2, Prof. Dr. Serdar Öztürk, Editör, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, ss.277-196, 2020

2020

2020

Sosyal Pazarlamanın Küresel Sağlık Hizmetlerinde Kullanımı: Küresel Eğilimlere Yönelik Bir Değerlendirme

KARATAŞ YÜCEL E.

Contemporary Issues in Economics and Business: Global Studies Volume 7, Marcel Meciar, Hamza Şimşek, İsmail Şiriner, Editör, IJOPEC Publication Limited, Londrina, ss.159-176, 2020

2019

2019

Marka Sermayesi İnşasında Marka Unsurlarının Seçimi

KARATAŞ YÜCEL E.

Stratejik Marka Yönetimi: Marka Sermayesinin İnşası, Ölçümü ve Yönetimi, Aykan Candemir, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.113-148, 2019

2019

2019

Yeşil Tüketim ve Yeşil Tüketicilk

Karataş Yücel E.

Yeşil İşletmecilik, Çağatay ORÇUN,Oytun Boran SEZGİN, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.193-214, 2019

2018

2018

Katılımcı Pazarlamada Ajansların Rolü: Türkiye’deki Ajanslar Üzerine Bir İnceleme

KARATAŞ YÜCEL E.

İZCEAS 2018 NEW TRENDS IN ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, Kâmil TÜĞEN, Süleyman YÜKÇÜ, Ahmet ÖZEN, Selim ŞANLISOY,Ömer AYDIN, Efe SARIBAY, Nur FİDANCI, Çağatay ORÇUN,Ceyda ÜNAL, Ayşegül ÇİMEN, Mehmetcan TÜRKÖLMEZ,Gökçe Sinem ERBUĞA, Furkan KILINÇ, Burcu DURAK OLDAÇ,İlteriş ERGUN, Anıl GÖĞEBAKAN, Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.2593-2608, 2018

2017

2017

Pazarlama İletişimi Yönetimi

Karataş Yücel E., Önce A. G.

Pazarlama Yönetimi, Mehmet Marangoz, Editör, BETA, İstanbul, ss.385-428, 2017

2016

2016

Yaşam Tarzı Pazarlaması ve İletişim.

Karataş Yücel E., Yücel E.

İletişim Çalışmaları 2016, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜRProf. Dr. Aytekin İŞMAN, Editör, TOJCAM, Sakarya, ss.69-82, 2016 Creative Commons License

2013

2013

Ekonominin Temelleri

KARATAŞ YÜCEL E.

Pazarlamanın Temelleri: Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı, Asım Günal Önce, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.486-498, 2013

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2009 - 2013

2009 - 2013

Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2024

Nisan 2024

Yönetim ve Ekonomi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2023

Ekim 2023

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

International Journal of Business and Economic Studies

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

EGE ACADEMIC REVIEW

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2022

Şubat 2022

Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

International Journal of System Dynamics Applications (IJSDA)

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2020

Mayıs 2020

International Journal of Environmental Sustainability and Green Technologies (IJESGT)

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2020

Ocak 2020

Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm

Ocak 2020

Ocak 2020

Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm

Ağustos 2019

Ağustos 2019

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2019

Temmuz 2019

Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Diğer Dergiler

Ekim 2017

Ekim 2017

Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Şubat 2022

Şubat 2022

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Şubat-2024

Şubat 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ali Habibov - Prof. Dr. Nihan Özgüven Tayfun danışmanlığında - Dokuz Eylül Üniversitesi

Ocak-2024

Ocak 2024

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Murat Kuyumcu - Prof. Dr. Ayla Özhan Dedeoğlu danışmanlığında - Ege Üniversitesi

Ocak-2024

Ocak 2024

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Tural Afandiyev - Prof. Dr. Nihan Özgüven Tayfun danışmanlığında - Dokuz Eylül Üniversitesi

Ocak-2024

Ocak 2024

Doktora Yeterlik Sınavı

Murat Kuyumcu - Prof. Dr. Ayla Özhan Dedeoğlu danışmanlığında - Ege Üniversitesi