Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Hacettepe Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Dış Ticaret Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Toplumsal cinsiyet rollerinin satın alma karar tarzları üzerine etkisi: Yüksek ilgilenim ürünleri üzerine bir uygulama
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
2011
2011Yüksek Lisans
Hedonic consumption: Confirmation of the scale and analyzing the effects of demographic factors and an application in Izmir by using LISREL
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Yönetimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Pazarlama
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2009 - 2022
2009 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2011 - 2016
2011 - 2016Farabi Programı Kurum Koordinatörü Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
2011 - 2016
2011 - 2016Erasmus Programı Kurum Koordinatörü Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
2009 - 2013
2009 - 2013Dergi Yayın Komisyonu Üyeliği
Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Evaluation of Social Media Usage of Universities in Turkey: A Qualitative Application for Twitter Posts
Yücel E., Karataş Yücel E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.167-185, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Yenilik Korkusu Ölçeğinin Doğrulanması Çalışması: İzmirİlinde Bir Uygulama
Karataş Yücel E.
Bitlis Eren Üniversitesi Akademik İzdüşüm Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.163-174, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021DOĞAL REKLAMLARIN ETKİLEYİCİ PAZARLAMADA KULLANIMI: INSTAGRAM'DA EN ÇOK TAKİP EDİLEN KÜLTÜR VE SANAT İNSANLARININ PAYLAŞIMLARI AÇISINDAN BİR İNCELEME
Karataş Yücel E.
JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL RESOURCES
, cilt.6, sa.22, ss.203-215, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Distribution Network Design for E-Retailing Application: A Model Suggestion forLocal Retailer in Izmir
Karataş Yücel E., Bilgin Sarı E.
İşletme Araştırmaları Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.2205-2214, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020NEOFOBİNİN (YENİLİK KORKUSUNUN) HEDONİK TÜKETİM ÜZERİNE ETKİSİ
Karataş Yücel E.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.31-45, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Beyaz Eşya Ürünlerinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi
Karataş Yücel E.
Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.319-352, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ İLE FONKSİYONEL GIDALARA YÖNELİK TUTUM ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, cilt.17, ss.265-280, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi
Karataş Yücel E., Yücel E.
Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.154-168, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİN SATIN ALMA KARAR TARZLARI ÜZERİNE ETKİSİ:BEYAZ EŞYA ÜRÜNLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
Karataş Yücel E.
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.53-68, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Hizmet İşlemlerinin İyileştirilmesinde Müşteri Memnuniyetsizlik Geri Dönüşlerinin Kullanılması: Bir Oto-Servis İşletmesi Uygulanması
Bilgin Sarı E., Karataş Yücel E.
Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy)
, cilt.3, sa.8, ss.250-265, 2017 (Hakemli Dergi)
2010
2010GENÇ TÜKETİCİLERİN MARKA KİŞİLİĞİ ALGILAMALARININ CİNSİYETE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ:MCDONALD’S VE BURGER KING
Özgüven Tayfun N., Karataş Yücel E.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.1, sa.11, ss.139-165, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Endüstri 4.0 ile Gelişen İş Modelleri ve Yalın Girişim
Bilgin Sarı E., Karataş Yücel E.
10th International Congress on Entrepreneurship, Manisa, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, ss.133-143, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Neofobi Ölçeğinin Uyarlanması Ve Demografik Faktörlerin Neofobiye Etkisinin İncelenmesi Üzerine İzmir İlinde Bir Uygulama
Karataş Yücel E.
10. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK KONGRESİ, Manisa, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Katılımcı Pazarlamada Ajansların Rolü: Türkiye’deki Ajanslar Üzerine Bir İnceleme
Karataş Yücel E.
İzmir Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, İzmir, Türkiye, 5 - 08 Aralık 2018, ss.403-404, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Tüketici Yenilikçiliği İle Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama
Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.
17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.1905-1909, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Marka Kişiliği ve Marka İmajı İlişkisi: Gençler Üzerine BirUygulama
Özgüven Tayfun N., Karataş Yücel E., Önce A. G.
17. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024ANSOFF Matrisi Teorisi
Karataş Yücel E.
Tüketici Davranışlarında Kullanılan Teoriler (Geçmişten Günümüze Tüketici Davranışlarını Belirlemede Kullanılan Teoriler), ARMUTCU BARIŞ,TAN AHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.405-430, 2024
2023
2023Marka Otantikliğinin Yeniliklerin Benimsenmesine Etkisi
Yücel E., Karataş Yücel E.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler: Cilt 2, Altıntaş Hakan,Mete Mustafa,Bolat Bozaslan Neslihan, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.141-156, 2023
2023
2023Tüketici Ataleti Nedir? Kavramsal Bir Değerlendirme
Karataş Yücel E.
Sosyal Bilimlerde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler-II, Mehmet Serdar İpar, Editör, Özgür Publications, Gaziantep, ss.109-124, 2023
2022
2022Lüks Tüketim Eğiliminin Vitrini Çocuklar: Ebeveynler Üzerine Bir Araştırma
Karataş Yücel E.
Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, 2022
2021
2021Referans Grupların Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi: Kişiye Özel Tüketilen ve Sosyal Olarak Tüketilen Ürünlerin Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Uygulama
Karataş Yücel E.
Pazarlama ve Organizasyon Perspektifinden Kuramlar ve Tartışmalar, Dr. Şahin Karabulut, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.163-180, 2021
2020
2020Linear Economy to Circular Economy: Planned Obsolescence to Cradle to Cradle Product Perspective
Özkan P., Karataş Yücel E.
Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy, Neeta Baporikar, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.61-86, 2020
2020
2020SAĞLIK BİLİNÇLİ TÜKETİM VE SAĞLIK BİLİNÇLİ TÜKETİCİ
KARATAŞ YÜCEL E.
Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Teori ve Araştırmalar II - Cilt 2, Prof. Dr. Serdar Öztürk, Editör, Gece Kitaplığı Yayınevi, Ankara, ss.277-196, 2020
2020
2020Sosyal Pazarlamanın Küresel Sağlık Hizmetlerinde Kullanımı: Küresel Eğilimlere Yönelik Bir Değerlendirme
KARATAŞ YÜCEL E.
Contemporary Issues in Economics and Business: Global Studies Volume 7, Marcel Meciar, Hamza Şimşek, İsmail Şiriner, Editör, IJOPEC Publication Limited, Londrina, ss.159-176, 2020
2019
2019Marka Sermayesi İnşasında Marka Unsurlarının Seçimi
KARATAŞ YÜCEL E.
Stratejik Marka Yönetimi: Marka Sermayesinin İnşası, Ölçümü ve Yönetimi, Aykan Candemir, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK, Ankara, ss.113-148, 2019
2019
2019Yeşil Tüketim ve Yeşil Tüketicilk
Karataş Yücel E.
Yeşil İşletmecilik, Çağatay ORÇUN,Oytun Boran SEZGİN, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.193-214, 2019
2018
2018Katılımcı Pazarlamada Ajansların Rolü: Türkiye’deki Ajanslar Üzerine Bir İnceleme
KARATAŞ YÜCEL E.
İZCEAS 2018 NEW TRENDS IN ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, Kâmil TÜĞEN, Süleyman YÜKÇÜ, Ahmet ÖZEN, Selim ŞANLISOY,Ömer AYDIN, Efe SARIBAY, Nur FİDANCI, Çağatay ORÇUN,Ceyda ÜNAL, Ayşegül ÇİMEN, Mehmetcan TÜRKÖLMEZ,Gökçe Sinem ERBUĞA, Furkan KILINÇ, Burcu DURAK OLDAÇ,İlteriş ERGUN, Anıl GÖĞEBAKAN, Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.2593-2608, 2018
2017
2017Pazarlama İletişimi Yönetimi
Karataş Yücel E., Önce A. G.
Pazarlama Yönetimi, Mehmet Marangoz, Editör, BETA, İstanbul, ss.385-428, 2017
2016
2016Yaşam Tarzı Pazarlaması ve İletişim.
Karataş Yücel E., Yücel E.
İletişim Çalışmaları 2016, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜRProf. Dr. Aytekin İŞMAN, Editör, TOJCAM, Sakarya, ss.69-82, 2016
2013
2013Ekonominin Temelleri
KARATAŞ YÜCEL E.
Pazarlamanın Temelleri: Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı, Asım Günal Önce, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.486-498, 2013
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2009 - 2013
2009 - 2013Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2024
Nisan 2024Yönetim ve Ekonomi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023International Journal of Business and Economic Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023EGE ACADEMIC REVIEW
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021International Journal of System Dynamics Applications (IJSDA)
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020International Journal of Environmental Sustainability and Green Technologies (IJESGT)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Ocak 2020
Ocak 2020Handbook of Research on Entrepreneurship Development and Opportunities in Circular Economy
Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm
Ağustos 2019
Ağustos 2019Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer Dergiler
Ekim 2017
Ekim 2017Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Şubat 2022
Şubat 2022Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Şubat-2024
Şubat 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ali Habibov - Prof. Dr. Nihan Özgüven Tayfun danışmanlığında - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Murat Kuyumcu - Prof. Dr. Ayla Özhan Dedeoğlu danışmanlığında - Ege Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Tural Afandiyev - Prof. Dr. Nihan Özgüven Tayfun danışmanlığında - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024