Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
SOSYO-BİLİMSEL ARGÜMANTASYON YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLGİLERİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRME DÜZEYLERİNE, GİRİŞİMCİLİKLERİNE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR FEN EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013
2013Yüksek Lisans
Probleme dayalı öğrenmenin fen öğretmen adaylarının problem çözme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2019
2011 - 2019Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2011
2011 - 2011Araştırma Görevlisi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. Major and minor salivary gland cancers: A multicenter retrospective study
Hacioglu M. B., ERDOĞAN B., Bardakcı M., Algın E., Gulbagcı B., Hacibekiroglu I., et al.
Head and Neck
, cilt.45, sa.7, ss.1643-1653, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2022
20222. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlara Yönelik Görüşleri
KAÇAR S., ORMANCI Ü., ÖZCAN E., BALIM A. G., Urhan O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.1830-1890, 2022 (TRDizin)
2021
20213. The effect of socio-scientific argumentation method on students' entrepreneurship perceptions
ÖZCAN E., BALIM A. G.
Participatory Educational Research
, cilt.8, sa.1, ss.309-321, 2021 (Scopus)
2020
20204. CONCEPT CARTOON SAMPLES INTEGRATED INTO PROBLEMBASED LEARNING IN A SCIENCE COURSE1
KAÇAR S., ORMANCI Ü., ÖZCAN E., BALIM A. G.
Journal of Inquiry Based Activities , cilt.10, sa.2, ss.127-145, 2020 (TRDizin)
2020
20205. The effect of contemporary approaches education on prospective teachers’ self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence
ORMANCI Ü., kaçar s., ÖZCAN E., BALIM A. G.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.1-28, 2020 (TRDizin)
2020
20206. The effect of the nature education science camp on the middle school students’ environmental attitudes and perceptions
kaçar s., ORMANCI Ü., ÖZCAN E., BALIM A. G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.128-144, 2020 (TRDizin)
2018
20187. Sosyo-Bilimsel Argümantasyon Yönteminin Fen BilimleriDersinde Kullanımına İlişkin Bir Etkinlik Örneği
ÖZCAN E., BALIM A. G.
Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.48-65, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. The Relationship between Elementary Students’ Problem Solving and Inquiry Learning Skills
ÖZCAN E., ORMANCI Ü., kaçar s., BALIM A. G.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.432-440, 2017 (TRDizin)
2016
20169. The Evaluation of "Technological Pedagogical Content Knowledge based Argumentation Practices" Training for Science Teachers
ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., BARAN B., Saglam M. K., ÖZCAN E., Kahyaoglu Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.188, ss.1-33, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201610. Concept Cartoons Supported Problem Based Learning Method inMiddle School Science Classrooms
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., ÖZCAN E.
Journal of Education and Learning , cilt.5, sa.2, ss.272-284, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201411. TEACHERS' VIEWS ABOUT PROBLEM-BASED LEARNING THROUGH CONCEPT CARTOONS
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., ORMANCI Ü., Kacar S., EVREKLİ E., ÖZCAN E.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.4, ss.458-468, 2014 (SSCI, Scopus)
2012
201212. Fen Ve Teknoloji Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi İçerisinde Kavram Karikatürleri Bir Etkinlik Örneği Isınan Taneciklerin Dansı
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., Sevinç K., EVREKLİ E., TÜRKOGUZ S., İNEL EKİCİ D., et al.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.68-87, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. EXPLORING CRITICAL THINKING IN DESIGN BASED PEDAGOGY: CASES FROM EUROPEAN TEACHER EDUCATION PROGRAMS
ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., KUZU DEMİR E. B., ÖZCAN E., KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ Y.
15. ESERA (Avrupa Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği) konferansı, Nevşehir, Türkiye, 14 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Tasarımın İlerlemesi ve Pedagojisi (P2D): Öğretmen Eğitimi Programlarında Tasarım Temelli Pedagojinin Kavramsallaştırılması
DEMİR K., DELEN İ., ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., ÖZÜDOĞRU F., KUZU DEMİR E. B., et al.
8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2021), Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, cilt.1, ss.139, (Özet Bildiri)
2021
20213. Orta Okul Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Deney Türleri ve Laboratuvar Güvenliği Açısından İncelenmesi
Kaçar S., Özcan E.
ERPA International Congresses on Education 2021, Sakarya, Türkiye, 3 - 05 Haziran 2021, ss.51, (Özet Bildiri)
2021
20214. Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliğine Yönelik Görüşleri
Özcan E., Kaçar S.
II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.69-70, (Özet Bildiri)
2020
20205. The Effects Of Socio-Scientific Argumentation On Students' Views Towards Sustainable Science
Özcan E., Balım A. G.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.222-223, (Özet Bildiri)
2019
20196. Fen bilimleri öğretmenlerinin sistem düşünme becerisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.
BALIM A. G., kaçar s., ORMANCI Ü., ÖZCAN E.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Doğa eğitimi bilim kampının ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve algılarına etkisi
BALIM A. G., kaçar s., ORMANCI Ü., ÖZCAN E.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Sosyo-Bilimsel Argümantasyon Yönteminin Fen Bilimleri Dersinde Kullanımına İlişkin Bir Etkinlik Örneği
Özcan E., Balım A. G.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.229-230, (Özet Bildiri)
2019
20199. School Improvement and Evaluation Reflection Tool Analysis of Project From Papyrus to Stone Paper and Beyond
Balım A. G., Ondratschek U., Özcan E.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.228-229, (Özet Bildiri)
2018
201810. Çağdaş Yaklaşımlar Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterliklerine ve TPAB Özgüvenlerine Etkisinin İncelenmesi
Ormancı Ü., Özcan E., Kaçar S., Balım A. G.
8th International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.152-153, (Özet Bildiri)
2018
201811. Fen öğretiminde çağdaş yaklaşımlar eğitiminin öğretmen adaylarının görüşlerine etkisi
kaçar s., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G., Urhan O.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. Fen bilimleri öğretmenlerine yönelik geliştirilen fen okuryazarlık kursunda öğretmenlerin yaşam temelli soru yazma becerilerinin incelenmesi
kaçar s., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G., Urhan O.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. Doktora öğrencilerinin ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarına ilişkin görüş ve anlayışları
kaçar s., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G., Urhan O.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarına Yönelik Çağdaş Yaklaşımlar Eğitiminin Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Özcan E., Ormancı Ü., Kaçar S., Balım A. G.
International Congress on Science and Education 2018, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.18-19, (Özet Bildiri)
2017
201715. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Science Ethics. 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education
ÖZCAN E., KAÇAR S., ORMANCI Ü., BALIM A. G.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.1-158, (Özet Bildiri)
2017
201716. Pre-Servıce Science Teachers’ Views towards Relating Knowledge with Daily Life
ÖZCAN E., BALIM A. G.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations on Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.17, (Özet Bildiri)
2017
201717. Determination of Science Teacher Candidates’xx Opinions about Skills Education. 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017).
ORMANCI Ü., KAÇAR S., ÖZCAN E., BALIM A. G.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017)., İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.1-158, (Özet Bildiri)
2017
201718. Determination of Science Teacher Candidates’ Opinionsabout Skills Education
ORMANCI Ü., ÖZCAN E., kaçar s., BALIM A. G.
2nd International Conference onBest Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Pre-Service Science Teachers’ Views towards Science Ethics
ÖZCAN E., kaçar s., ORMANCI Ü., BALIM A. G.
2nd International Conference on Best Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Fen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı Üzerinde Tematik İnceleme
ÖZCAN E., kaçar s., ORMANCI Ü., BALIM A. G.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Career Awareness
ÖZCAN E., ORMANCI Ü., kaçar s., BALIM A. G.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Entrepreneurship
ÖZCAN E., BALIM A. G.
9th World Conference on Educational Sciences(WCES-2017), Nice, Fransa, 1 - 03 Şubat 2017, cilt.1, ss.97, (Özet Bildiri)
2016
201623. EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA DOKTORA YAPAN AKADEMİSYENLERİN ALAN UZMANLARIYLA NİTEL TEMELLİ ARAŞTIR MALARA YOLCULUK PROJESİ NE İLİŞKİN BEKLENTİLERİ
ÇEPNİ S., ORMANCI Ü., ÖZEN UYAR R., Sevinç K., ÖZCAN E., Urhan O.
International Conference on Quality in Higher Education, 24 - 25 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE MANTIKSAL DÜŞÜNME BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
ÖZCAN E., KAÇAR S., ORMANCI Ü., BALIM A. G.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. EXAMINING PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN LEARNING AND PRACTICING INQUIRY BASED LEARNING STRATEGY
KAÇAR S., ORMANCI Ü., ÖZCAN E., BALIM A. G.
41ST ANNUAL ATEE CONFERENCE, Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, cilt.41, ss.294-295, (Özet Bildiri)
2016
201626. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yöntemine İlişkin Literatür Araştırması
Sevinç K., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G.
International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNE İLİŞKİN LİTERATÜR ARAŞTIRMASI
KAÇAR S., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.3, ss.1035-1036, (Özet Bildiri)
2016
201628. SOCIO SCIENTIFIC ARGUMENTATION
BALIM A. G., ÖZCAN E.
VI. SEMINAR SCIENCE-SOCIETY-DIDACTICS, CRACOW, Polonya, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulama Yaklaşımını Anlama ve Uygulama Durumları
ORMANCI Ü., ÖZCAN E., kaçar s., BALIM A. G.
3rd. International Confernce on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.1-91, (Özet Bildiri)
2016
201630. Pre Service Science Teachers Views Towards Socio Scientific Issues
BALIM A. G., ÖZCAN E.
New Perspectives in Science Education, Florence, İtalya, 17 - 18 Mart 2016, cilt.5, ss.705-710, (Tam Metin Bildiri)
2015
201531. Effects of Problem Based Learning on Prospective Science Teachers Problem Solving Skills
ÖZCAN E., BALIM A. G.
International Conference on Future of Education, Floransa, İtalya, 11 - 12 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. Effects of Problem Based Learnıng on Prospectıve ScıenceTeachers Problem Solvıng Skılls
ÖZCAN E., BALIM A. G.
The 5th Edition of The Future of Education, Florence, İtalya, 11 - 12 Haziran 2015, cilt.5, ss.243-247, (Tam Metin Bildiri)
2008
200833. Fen bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının bilgisayara karşı tutumları ve bilgisayar kullanma düzeyleri
AYDOĞDU B., ÖZCAN E., Ergin Ö.
8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Kongresi, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. ÇEVRE BİLİMİ
BALIM A. G., ÖZCAN E.
ÇEVRE VE TOPLUM, GÜLERSOY ALİ EKBER, KAYA GAZANFER, ŞEKER AZİZ, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.35-53, 2024
2022
20222. Sosyobilimsel Konular ve Yaratıcı Drama
Özcan E., Ormancı Ü.
Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Bahadır Namdar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-336, 2022
2021
20213. Problem çözme becerisi
Özcan E.
Kuramdan uygulamaya 21. yüzyıl becerileri ve öğretimi, Ümmühan Ormancı,Salih Çepni, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-752, 2021
2021
20214. Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi
Özcan E., Namdar B.
İlkokulda Fen Öğretimi, Doç. Dr. Burcu ŞENLER,Doç. Dr. Kader BİLİCAN, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-446, 2021
2019
20195. Fen ve Sanat Entegrasyonu
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., ÖZCAN E., DUBAN N.
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Prof.Dr.Ali Günay BALIM, Editör, Anı YAyıncılık, İzmir, ss.1-20, 2019
2019
20196. Sosyo-Bilimsel Konuların Tanıtımı ve Genel Özellikleri
ÖZCAN E., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2019
Desteklenen Projeler
2015 - 2015
2015 - 2015Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
ÖZCAN E., ERBİL D. G.
2011 - 2012
2011 - 2012“Bilimin Doğaya Yansımaları Projesi”, TÜBİTAK Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı, 111B118, Katılımcı, 15.06.2011-15.06.2012, İzmir.
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü), ÖZCAN E.