Dr. Öğr. Üyesi ERKAN ÖZCAN


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

52

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

23

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

63

H-İndeks (Sobiad)

5

Atıf (Diğer Toplam)

16

Proje

3

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

SOSYO-BİLİMSEL ARGÜMANTASYON YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLGİLERİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRME DÜZEYLERİNE, GİRİŞİMCİLİKLERİNE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR FEN EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013

2013

Yüksek Lisans

Probleme dayalı öğrenmenin fen öğretmen adaylarının problem çözme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2019

2011 - 2019

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2011

2011 - 2011

Araştırma Görevlisi

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Genel Biyoloji II

Genel Biyoloji Laboratuvarı II

Genel Biyoloji Laboratuvarı I

Genel Biyoloji I

GENEL BİYOLOJİ LAB

GENEL KİMYA LAB I

GENEL FİZİK LAB I

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

OKUL DENEYİMİ

Makaleler

Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. EXPLORING CRITICAL THINKING IN DESIGN BASED PEDAGOGY: CASES FROM EUROPEAN TEACHER EDUCATION PROGRAMS

ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., KUZU DEMİR E. B., ÖZCAN E., KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ Y.

15. ESERA (Avrupa Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği) konferansı, Nevşehir, Türkiye, 14 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. Tasarımın İlerlemesi ve Pedagojisi (P2D): Öğretmen Eğitimi Programlarında Tasarım Temelli Pedagojinin Kavramsallaştırılması

DEMİR K., DELEN İ., ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., ÖZÜDOĞRU F., KUZU DEMİR E. B., et al.

8. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2021), Trabzon, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2021, cilt.1, ss.139, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Orta Okul Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Deney Türleri ve Laboratuvar Güvenliği Açısından İncelenmesi

Kaçar S., Özcan E.

ERPA International Congresses on Education 2021, Sakarya, Türkiye, 3 - 05 Haziran 2021, ss.51, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliğine Yönelik Görüşleri

Özcan E., Kaçar S.

II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.69-70, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. The Effects Of Socio-Scientific Argumentation On Students' Views Towards Sustainable Science

Özcan E., Balım A. G.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.222-223, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Fen bilimleri öğretmenlerinin sistem düşünme becerisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.

BALIM A. G., kaçar s., ORMANCI Ü., ÖZCAN E.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Doğa eğitimi bilim kampının ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve algılarına etkisi

BALIM A. G., kaçar s., ORMANCI Ü., ÖZCAN E.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Sosyo-Bilimsel Argümantasyon Yönteminin Fen Bilimleri Dersinde Kullanımına İlişkin Bir Etkinlik Örneği

Özcan E., Balım A. G.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.229-230, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. School Improvement and Evaluation Reflection Tool Analysis of Project From Papyrus to Stone Paper and Beyond

Balım A. G., Ondratschek U., Özcan E.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.228-229, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarına Yönelik Çağdaş Yaklaşımlar Eğitiminin Problem Çözme Becerilerine Etkisi

Özcan E., Ormancı Ü., Kaçar S., Balım A. G.

International Congress on Science and Education 2018, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.18-19, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Science Ethics. 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education

ÖZCAN E., KAÇAR S., ORMANCI Ü., BALIM A. G.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017), İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.1-158, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Pre-Servıce Science Teachers’ Views towards Relating Knowledge with Daily Life

ÖZCAN E., BALIM A. G.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations on Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.17, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Determination of Science Teacher Candidates’xx Opinions about Skills Education. 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017).

ORMANCI Ü., KAÇAR S., ÖZCAN E., BALIM A. G.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education (INOVED 2017)., İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, cilt.1, ss.1-158, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Determination of Science Teacher Candidates’ Opinionsabout Skills Education

ORMANCI Ü., ÖZCAN E., kaçar s., BALIM A. G.

2nd International Conference onBest Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Pre-Service Science Teachers’ Views towards Science Ethics

ÖZCAN E., kaçar s., ORMANCI Ü., BALIM A. G.

2nd International Conference on Best Practices andInnovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Fen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı Üzerinde Tematik İnceleme

ÖZCAN E., kaçar s., ORMANCI Ü., BALIM A. G.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Career Awareness

ÖZCAN E., ORMANCI Ü., kaçar s., BALIM A. G.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Pre-Service Science Teachers’ Views Towards Entrepreneurship

ÖZCAN E., BALIM A. G.

9th World Conference on Educational Sciences(WCES-2017), Nice, Fransa, 1 - 03 Şubat 2017, cilt.1, ss.97, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE MANTIKSAL DÜŞÜNME BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

ÖZCAN E., KAÇAR S., ORMANCI Ü., BALIM A. G.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. EXAMINING PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN LEARNING AND PRACTICING INQUIRY BASED LEARNING STRATEGY

KAÇAR S., ORMANCI Ü., ÖZCAN E., BALIM A. G.

41ST ANNUAL ATEE CONFERENCE, Eindhoven, Hollanda, 22 - 24 Ağustos 2016, cilt.41, ss.294-295, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yöntemine İlişkin Literatür Araştırması

Sevinç K., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G.

International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNE İLİŞKİN LİTERATÜR ARAŞTIRMASI

KAÇAR S., ÖZCAN E., ORMANCI Ü., BALIM A. G.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.3, ss.1035-1036, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. SOCIO SCIENTIFIC ARGUMENTATION

BALIM A. G., ÖZCAN E.

VI. SEMINAR SCIENCE-SOCIETY-DIDACTICS, CRACOW, Polonya, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulama Yaklaşımını Anlama ve Uygulama Durumları

ORMANCI Ü., ÖZCAN E., kaçar s., BALIM A. G.

3rd. International Confernce on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2016, cilt.1, ss.1-91, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Pre Service Science Teachers Views Towards Socio Scientific Issues

BALIM A. G., ÖZCAN E.

New Perspectives in Science Education, Florence, İtalya, 17 - 18 Mart 2016, cilt.5, ss.705-710, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

31. Effects of Problem Based Learning on Prospective Science Teachers Problem Solving Skills

ÖZCAN E., BALIM A. G.

International Conference on Future of Education, Floransa, İtalya, 11 - 12 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

32. Effects of Problem Based Learnıng on Prospectıve ScıenceTeachers Problem Solvıng Skılls

ÖZCAN E., BALIM A. G.

The 5th Edition of The Future of Education, Florence, İtalya, 11 - 12 Haziran 2015, cilt.5, ss.243-247, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

33. Fen bilgisi öğretmen ve öğretmen adaylarının bilgisayara karşı tutumları ve bilgisayar kullanma düzeyleri

AYDOĞDU B., ÖZCAN E., Ergin Ö.

8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Kongresi, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. ÇEVRE BİLİMİ

BALIM A. G., ÖZCAN E.

ÇEVRE VE TOPLUM, GÜLERSOY ALİ EKBER, KAYA GAZANFER, ŞEKER AZİZ, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.35-53, 2024

2022

2022

2. Sosyobilimsel Konular ve Yaratıcı Drama

Özcan E., Ormancı Ü.

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konuların Öğretimi, Bahadır Namdar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-336, 2022

2021

2021

3. Problem çözme becerisi

Özcan E.

Kuramdan uygulamaya 21. yüzyıl becerileri ve öğretimi, Ümmühan Ormancı,Salih Çepni, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-752, 2021

2021

2021

4. Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi

Özcan E., Namdar B.

İlkokulda Fen Öğretimi, Doç. Dr. Burcu ŞENLER,Doç. Dr. Kader BİLİCAN, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-446, 2021

2019

2019

5. Fen ve Sanat Entegrasyonu

BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., ÖZCAN E., DUBAN N.

Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Prof.Dr.Ali Günay BALIM, Editör, Anı YAyıncılık, İzmir, ss.1-20, 2019

2019

2019

6. Sosyo-Bilimsel Konuların Tanıtımı ve Genel Özellikleri

ÖZCAN E., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2019


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 20

h-indeksi (WOS): 3