Articles Published in Other Journals
Integration of Social Studies and English: Prospective Teachers’ Views “Feeding two birds with one scone?”*
IAJES
, vol.7, no.14, pp.225-242, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Keşif Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimine İlişkin İnanç ve Deneyimleri
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, vol.6, no.2, pp.310-337, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Felsefi Bakış Açılarının Öğretmenlik Eğitimi Sürecinde İncelenmesi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, vol.19, no.1, pp.117-138, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
The Conquering or Fall of Istanbul Analyzing of the Conquering or Fall of Istanbul Topic in the Turkish and Greek History and Social Studies Textbooks
Türk Tarih Eğitimi Dergisi
, vol.3, no.1, pp.24-42, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenliğine İlişkin İnançlarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
Journal of Theory and Practice in Education (Eğitimde Kuram ve Uygulama)
, vol.9, no.3, pp.211-228, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinin Tarihsel Bilgilye Yönelik Görüşlerini Değerlendirme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.45, no.2, pp.255-274, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmeni Olarak Ben Kimim Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Mesleki Kimliklerine İlişkin Görüşlerinin Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
Journal of Turkish Studies
, vol.7, no.2, pp.821-838, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Cumhuriyetin İlanından Günümüze Saç Modası
Toplumsal Tarih
, vol.7, no.92, pp.30-38, 2001 (Non Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
"Alternatif Bir Okul Olarak Paideia Okulları ve Sosyal Bilgiler Eğitimi İle İlgili Düşündürdükleri"
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Turkey, 23 - 25 September 2022, pp.287-294
Çağdaş Müzecilikte Yeni Bir Kavram Müze Okuryazarlığı"
Müzecilikte Yeni'nin Peşinde Sempozyumu, İzmir, Turkey, 20 - 22 May 2022, pp.210
Sorgulamaya Dayalı Disiplinler arası Beceri Odaklı Tarih Okulu Köyü Modeli
IV Uluslararası Tarih Eğitimi Kongresi, 1 - 03 September 2016
Ortaokul Öğrencilerinin Bilim Tarihi Konularına İlişkin Algıları
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Kongresi, 28 - 30 April 2016
Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Sosyal Bilgiler Öğremeni Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminin Amacına İlişkin Görüşleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 April 2016
Öğrenme Güçlüğü Çeken Çocuklar İçin Müzede Hangi Öğrenme Etkinlikleri Planlanabilir
Ulusal Müzecilik Sempozyumu "Türkiye'de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar", İstanbul, Turkey, 20 - 22 May 2015
Müze eğitimi kapsamında müzede yaratıcı drama
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Turkey, 18 January 2015
BilimTeknoloji Toplum Konularının Türkiye ve Yunanistan daki Ortaokul Sosyal Bilgiler ve Tarih Ders Kitaplarında Sunumuna Dair bir İçerik Analizi
ISHE, Sakarya, Turkey, 25 - 27 June 2014
Tarih Öğretmeni Adaylarının Öğrenmeye Yönelik İnançlarını Belirlemede Kullanılabilecek Bir Yapılandırmacı Veri Toplama Tekniği Deneyimler Nehri
ISHE, Sakarya, Turkey, 24 - 26 June 2014
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Okul Öncesi Dönemde Sosyal Bilgiler Öğretimine Yönelik Görüşleri
3. Uluslararası Okul Öncesi Kongresi, Adana, Turkey, 12 - 15 September 2012
Analaysis of the Presentation of Women in World History Textbooks Sample of Turkey and Greece
ISHE International Symposium of History Education, Trabzon, Turkey, 14 - 16 June 2012
Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Tarihi Yeniden İnşası
ISHE International Symposium of History Education, Trabzon, Turkey, 14 - 16 June 2012
On the Way of Global Education Analyzing of Global Education on the Topic of First World War in the Turkish and Greece K 12 History and Social Studies Textbooks
International Symposium on Social Studies Education, İstanbul, Turkey, 20 - 22 April 2012
Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Öğretmenine İlişkin Görüşlerinin Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
V. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 13 - 15 October 2011
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Halk Kültürü Dersine İlişkin Görüşleri
V. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 13 - 15 October 2011
Subject The Conquering of Istanbul Analyzing of the Conquering of Istanbul Topic in the Turkish and Greece New and Old History Textbooks
1. ISHE International Symposium of History Education, Erzurum, Turkey, 16 - 18 June 2010
SSCB nin Ardından Türkiye deki Tarih Ders Kitaplarında Türl Dünyası Algısı
II. Uluslararası Türk DünyasI Kültür Kongresi, İzmir, Turkey, 9 - 11 April 2010
Tarihi Tarihsel Mekanlarda Öğrenme ve Tarihsel Düşünme İzmir İlinde Bir Eylem Araştırması
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 18 - 20 May 2007
Who are we Heritage Education and National Identity in Turkish Elementary Schools
4th HEIRNET Conferance "History Education, Identity and Cİtizenship in the 21th Century, İstanbul, Turkey, 20 - 22 April 2007
Ben asla tarihçi olmam İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Tarih Biliminin Doğasına Yönelik Görüşleri
XV. Ulusal Eğitimi Bilimleri Kongresi, Muğla, Turkey, 13 - 15 September 2006
Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı Müzelerin Tasarınlarına ve Müzelerdeki Eğitim Etkinliklerine Ne Getirir
Eğitimde Çağdaş Yönelimler III, Turkey, 29 April - 01 May 2006
İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Disiplinler Arası Yaklaşım Yoluyla Değişim ve Süreklilik Kavramlarının Sözlü Tarihle Yapılandırmak
Eğitimde Çağdaş Yönelimler III, Turkey, 29 April - 01 May 2006
İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Neden ve Nasıl Kültürel Miras Eğitimi
Avrupa Birliği İle Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Programları, Turkey, 15 - 17 April 2006
Yerel Tarih Çalışmalarının Sosyal Bilimlerin Disiplinler Arası Yapısına Katkıları
II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongres, Van, Turkey, 26 - 28 May 2005
Kimiz Biz Türkiye deki İlköğretim Okullarında Ulusal Kimlik ve Kültürel Miras Eğitimi
21. Yüzyılda Kimlik, Vatandaşlık ve Tarih Eğitimi, İstanbul, Turkey, 10 - 12 September 2007, pp.133-152
Books & Book Chapters
Sosyal bilgiler öğretiminde sorgulama ve keşif
in: Sosyal bilgiler öğrenme ve öğretim yaklaşımları, Prof. Dr. Elvan Yalçınkaya,Dr. Öğr. Üyesi Selda Şan, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.269-290, 2023
Sosyal Bilgilerde Kültürel Miras Eğitimi
in: Türkiye'de Sosyal Bilgiler Eğitim Araştırmaları El Kitabı, smail Hakkı Demircioğlu,Salahattin Kaymakcı,Ebru Demircioğlu, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.232-334, 2019
Tarih Ders Kitaplarında Bizans
in: Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Şimşek Ahmet, Editor, Pegem Yayınevi, Ankara, pp.77-94, 2019
Güncel Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Ders Kitaplarında Kanıt Temelli Öğrenme
in: Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Kabapınar, Yücel, Editor, Pegem Yayınevi, Ankara, pp.52-73, 2019
Tarih Öğretiminde Gerçek Nesnelerin Kullanımı
in: Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Demircioğlu İsmail Hakkı, Turan İbrahim, Editor, Pegem Yayınevi, Ankara, pp.143-158, 2019
Sosyal Bilgilerde Drama
in: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Dilek Dursun, Editor, PegemAkademi, Ankara, pp.655-676, 2016
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihi Alanlar
in: Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, ŞİMŞEK Ahmet, KAYMAKÇI Salahattin, Editor, PegemA Yayınları, pp.205-224, 2015
Sosyal Bilgilerde Disiplinler Arası Konular/İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Kültürel Miras Eğitimi
in: Sosyal Bilgiler Öğretimi, SAFRAN Mustafa, Editor, Pegem Akademi, Ankara, Ankara, pp.744-760, 2015
Prospective Teachers'Perceptions of Professional Identity: The Role of Gender and Department
in: Gender and Education from Different Angles, JARECKA-ZYLUK Malgorzata, HOLZ Oliver, Editor, LIT VERLAG, Berlin, pp.103-125, 2014
İyi Bir Tarih Öğretmeninin Nitelikleri (Öğretmen Tipolojisi)
in: Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, SAFRAN Mustafa, Editor, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, pp.431-436, 2014
Prospective Teachers' Perceptions ofProfessional Identity: The Role of Gender and Department
in: Gender and Education from Different Angles, Malgorzata Jarecka-Zyluk, Oliver Holz, , Editor, Lit Verlag, Berlin, pp.103-125, 2014