Arş. Gör. AYŞE BÜBER KILINÇ
Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
Dokuz Eylül Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Makaleler
3
Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
1.
Understanding design education with a bibliometric approach: a story of 50 years
Delen İ.
,
Özüdoğru F.
,
Demir K.
,
Buber A.
,
Erdogmus Y.
,
Demir E. B.
, et al.
Research in Engineering Design
, cilt.35, sa.1, ss.97-113, 2024 (SCI-Expanded, Scopus)
2.
From modeling to STEM: a predictor activity of volcanic eruption
BÜBER KILINÇ A.
,
ÜNAL ÇOBAN G.
SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS
, cilt.57, sa.3, ss.111-121, 2020 (ESCI)
3.
The Effects of Learning Activities Based on Argumentationon Conceptual Understanding of 7th Graders about ?Force and Motion? Unit and Establishing Thinking Friendly Classroom Environment”
BÜBER KILINÇ A.
,
ÜNAL ÇOBAN G.
European Journal of Educational Research
, cilt.6, sa.3, ss.367-384, 2017 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
7
1.
THE ROLE OF EXPERIMENT STRUCTURE TO SUPPORT SCIENTIFIC MODELS AND ARGUMENTS.
DELEN İ.
,
BÜBER KILINÇ A.
,
ÜNAL ÇOBAN G.
13th ESERA Conference, 27 - 30 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)
2.
THE EFFECTS OF ARGUMENT BASED DESIGN ACTIVITIES ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’xx PHYSICS SELF EFFICACY AND ARGUMENTATITION SKILL
BÜBER KILINÇ A.
,
ÜNAL ÇOBAN G.
13TH ESERA CONFERENCE, 26 - 30 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)
3.
Argument qualities of pre-service science teachers as indicator of their epistemological understandings
BÜBER KILINÇ A.
,
ÜNAL ÇOBAN G.
2nd REASON Interdisciplinary Spring School 2018, Munich, Almanya, 05 Mart 2018, (Özet Bildiri)
4.
THE EFFECTS OF LEARNING ACTIVITIES BASED ON ARGUMENTATION ON CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF 7TH GRADERS ABOUT “FORCE AND MOTION” UNIT AND ESTABLISHING THINKING FRIENDLY CLASSROOM ENVIRONMENT
BÜBER KILINÇ A.
ESERA Summer School 2017, Cheske-Budejovice, Çek Cumhuriyeti, 27 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
5.
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik ‘Yazılı Argüman Kalitesi Değerlendirme Rubriği’ Geliştirme Çalışması
BÜBER KILINÇ A.
,
ÜNAL ÇOBAN G.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs 2016, ss.1083-1084, (Özet Bildiri)
6.
The Effect of Gender and Socio economic Status of Students on Their Physics Conceptual Knowledge Scientific Reasoning and Nature of Science Understanding
ACAR Ö.
,
BÜBER A.
,
Tola Z.
International Conference on New Horizons in Education, INTE 2014, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2753-2756, (Tam Metin Bildiri)
7.
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Algılanan Problem Çözme Becerileri ve Zeka Türleri Arasındaki İlişki
BÜBER KILINÇ A.
,
BİLGİN A.
,
TURAN H.
,
YAĞCI Ç.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
10
Yayın (WoS)
3
Yayın (Scopus)
2
Atıf (WoS)
8
H-İndeks (WoS)
2
Atıf (Scopus)
3
H-İndeks (Scopus)
1
Atıf (Scholar)
4
H-İndeks (Scholar)
1
Atıf (TrDizin)
1
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Sobiad)
1
H-İndeks (Sobiad)
1
Atıf (Diğer Toplam)
12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları