Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Müzikli dramatizasyonun ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin empatik eğilimleri üzerindeki etkisi
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1998 - 2002
1998 - 2002Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Ekonomisi Ve Planlaması (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1995
1993 - 1995Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr), Türkiye
1987 - 1988
1987 - 1988Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
1974 - 1977
1974 - 1977Lisans
Tc Milli Eğitim Bakanlığı İzmir, Eğitim Enstitüsü, Müzik Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
1995
1995Doktora
İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Dr)
1985
1985Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitiminin ana dil eğitimine etkisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Ekonomisi Ve Planlaması (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
1992 - 1996
1992 - 1996Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
1982 - 1983
1982 - 1983Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
1978 - 1982
1978 - 1982Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi
2008 - 2008
2008 - 2008Enstitü Müdür Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2005 - 2008
2005 - 2008Enstitü Müdür Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2002 - 2005
2002 - 2005Enstitü Müdür Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Müzik öğretmeni adaylarının yaratıcı kişilik özellikleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişlki: Ege Bölgesi örneği
BİLEN S. (Danışman)
A.AYKAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Hareket temelli keman öğretimi ve müzikal ifade gelişimine yönelik başlangıç metodu
BİLEN S. (Danışman)
E.ÇAĞDAŞ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Eğitim müziği dağarı oluşturmada klasik müzik eserlerinin armonik çözümlemeleri ve eşlik modelleri
BİLEN S. (Danışman)
P.RANA(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Müzik öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme beceri düzeylerinin enstrümanları ile doğaçlama becerilerine yansımaları: Dokuz Eylül Üniversitesi örneği
BİLEN S. (Danışman)
A.KAYA(Öğrenci)
2011
2011Doktora
9-11 yaş grubu çocuklarda Orff Schulwerk destekli keman eğitiminin keman dersine ilişkin tutum,öz yeterlik, öz güven ve keman çalma becerisi üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
S.SERKAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretimde müzikli dramatizasyon destekli viyolonsel eğitimine yönelik bir model önerisi
BİLEN S. (Danışman)
E.ERDEN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Müzikli dramatizasyonun ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin empatik eğilimleri üzerindeki etkisi
BİLEN S. (Danışman)
S.KORTAN(Öğrenci)
2010
2010Doktora
İlköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisi
BİLEN S. (Danışman)
D.ERGEN(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Aktif öğrenmenin müzik tarihi dersine ilişkin başarı, tutum ve özyeterlik üzerindeki etkisi
BİLEN S. (Danışman)
C.SAYGI(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Kodaly yönteminin ilköğretim öğrencilerinin keman çalma becerisi,özyeterlik algısı ve keman çalmaya ilişkin tutumları üzerindeki etkisi
BİLEN S. (Danışman)
K.YILDIRIM(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
B.ÖZEVİN(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Müzik öğretmeni yetiştirmede, bireysel ses eğitimi dersine yönelik bir program geliştirme çalışması
BİLEN S. (Danışman)
T.EKİCİ(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Aktif öğrenmenin müzik teorisi dersine ilişkin akademik başarı, tutum, özyeterlik algısı ve yüklemeler üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
E.UÇAL(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Orff-schulwerk ve kodály yönteminin vokal doğaçlama, müziksel işitme ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
E.TEKİN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
7-11 yaş grubunda orff öğretisi destekli keman eğitiminde başlangıç metodu oluşturulmasına ilişkin bir çalışma
BİLEN S. (Danışman)
S.SERKAN(Öğrenci)
2005
2005Doktora
Dalcroze Eurhytmics öğretiminin müziksel beceriler, müzik dersine ilişkin tutumlar ve müzik yeteneğine ilişkin özgüven üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
G.ÖZMENTAŞ(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Müzik alan derslerinin müzik öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
E.TEKİN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Okul öncesi müzik eğitiminde Orff öğretisinin müziksel beceriler üzerindeki etkileri
BİLEN S. (Danışman)
E.UÇAL(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Barok Dönemindeki türler ve biçimlerin biçim bilgisi içindeki yeri ve biçim bilgisi dersinin gerekliliği
BİLEN S. (Danışman)
B.ERDAL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (13)
Diğer Yayınlar (7)
2021
20211. Speaking as a musical expression tool according to teachers’ views
BİLEN S.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.16, sa.2, ss.869-887, 2021 (Scopus)
2020
20202. Müzik Öğretmeni Adaylarına Yönelik Müzikal İlgi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
BİLEN S.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.460-472, 2020 (TRDizin)
2019
20193. Çağdaş Türk Müziği Temalarından Okul Şarkısı Oluşturma
Şimşek P. R., Bilen S.
Journal Of Human Sciences
, cilt.16, sa.2, ss.648-657, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi
BİLEN S., ÜN AÇIKGÖZ K.
Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.803-817, 2019 (TRDizin)
2017
20175. ”Thinking Creatively with Sounds and Words: Sounds and Images IIA” validity study in the Turkish language
KAYA A., BİLEN S.
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.4, ss.3956-3967, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Etkili müzikal okuryazarlığa ulaşmak: Kodaly yöntemi
Şimşek P. R., Bilen S.
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.4, ss.4308-4319, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Aktif Öğrenmenin Müzik Tarihi Dersine İlişkin Başarı, Tutum ve Özyeterlik Üzerindeki Etkisi
SAYGI GERÇEKER C., BİLEN S.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.23, ss.723-755, 2016 (TRDizin)
2016
20168. Assessment of creativity based learning environment for major instrument courses: A case study of Buca Faculty of Education, Department of Music Education
KAYA A., BİLEN S.
Journal of Human Sciences , cilt.13, sa.2, ss.3102, 2016 (Hakemli Dergi)
2013
20139. The Effect of Creative Dancing The Epathetic Tendency of Prospect Music Teacher
BİLEN S.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, sa.4, ss.795-804, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201110. THE EFFECTS OF CREATIVE DANCING ACTIVITIES ON MOTIVATION, SELF-ESTEEM, SELF-EFFICACY AND DANCING PERFORMANCE
Tokinan B. O., BİLEN S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.40, ss.363-374, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201011. Beden Dili ve Dansa İlişkin Özyeterlik Değerlendirme Formu Geliştirme Çalışması
ÖZEVİN TOKİNAN B., BİLEN S.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.43, sa.2, ss.75-88, 2010 (ESCI, TRDizin)
2010
201012. ilköğretim Düzeyinde Eşlikli Çalmaya Dayalı Keman Eğitiminin Entonasyon, Özgüven ve Tutum Üzerindeki Etkisi
Ergen D., BİLEN S.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.22-32, 2010 (TRDizin)
2010
201013. 9-11 Yaş Grubu Çocuklarında Orff-Schulwerk Destekli Keman Eğitiminin Keman Çalmaya Yönelik Özyeterlik Algıları Üzerindeki Etkisi
ŞEKER S. S., BİLEN S.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.112-124, 2010 (TRDizin)
2008
200814. Active Learning and Self-Efficacy Beliefs
UÇAL CANAKAY E., BİLEN S.
Turkish Journal of Music Education , cilt.1, sa.1, ss.46-54, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200715. Okulöncesi Eğitimi ve Yaratıcı Dans
ÖZEVİN TOKİNAN B., BİLEN S.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.69-85, 2007 (TRDizin)
2006
200616. Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri
UÇAL CANAKAY E., BİLEN S.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.6, sa.22, ss.48-60, 2006 (TRDizin)
2005
200517. Müzik alan derslerinin müzik öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkileri
TEKİN GÜRGEN E., BİLEN S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.3, ss.325-338, 2005 (TRDizin)
2005
200518. Dakroze Eurhythmics Öğretiminin Müziksel Beceriler, Müzik Dersine İlişkin Tutumlar ve Müzik Yeteneğine İlişkin Özgüven Üzerindeki Etkileri
ÖZMENTEŞ G., BİLEN S.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.10, ss.87-102, 2005 (TRDizin)
2005
200519. Lisansüstü Müzik Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması
BİLEN S.
DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.17, ss.257-263, 2005 (TRDizin)
2004
200420. Müzik Eğitimcisi Yetiştirmede Aktif Eğitimini Yeri ve Önemi
BİLEN S., UÇAL CANAKAY E., ÖZEVİN TOKİNAN B.
INFO , sa.5, ss.16-18, 2004 (Hakemsiz Dergi)
1994
199421. MÜZİK EĞİTİMİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİN ÖNEMİ
BİLEN S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.345-351, 1994 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Klasik Batı Müziğinden Çocuk Şarkılarına
ŞİMŞEK P. R., BİLEN S.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.207, (Özet Bildiri)
2019
20192. Sanatsal İlginin Öğretmenlik Mesleğine Etkilerine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Buca Eğitim Fakültesi Örneği
KAYA A., BİLEN S.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2015
20153. The effects of the creative dance on the analysis of fugue
Simsek P. R., BİLEN S.
ERPA International Congresses on Education (ERPA), Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, cilt.26, (Tam Metin Bildiri)
2014
20144. Oyun,Dans ve Müzik Dersine İlişkin Yaratıcılığı Destekleyen Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geliştirme
KAYA A., BİLEN S.
MÜZED Bölge Konferansı İpek Yolu’nda Müzik Kültürü ve Eğitimi, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2014, ss.45, (Özet Bildiri)
2015
20155. Assessment of Creativity Supported Learning Environment for Major Instrument Lesson: A Case Study of Buca Faculty of Education Department of Music Education
KAYA A., BİLEN S.
ERPA International Congresses on Education, Atina, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, ss.209, (Özet Bildiri)
2015
20156. YARATICI DANS VE FÜG ANALİZİCreative Dance and Analysis of Fugue
ŞİMŞEK P. R., BİLEN S.
1 . U l u s l a r a r a s ı M ü z i k v e D a n s K o n g r e s i, Diyarbakır, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. Yaratıcı Dans ve Füg Analizi
ŞİMŞEK P. R., BİLEN S.
Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. Developing Creativity Supported Learning Environment Assessment Scale forHarmonies-Counterpoint-Accompanied Lesson
KAYA A., BİLEN S.
ERPA International COngresses on Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, ss.141, (Tam Metin Bildiri)
2010
20109. Bireysel Ses Eğitimi Dersine Yönelik Değerlendirme Formunun Önemi
EKİCİ T., BİLEN S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi 9. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2010, ss.899-905, (Tam Metin Bildiri)
2010
201010. Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Bireysel Ses Eğitimi Dersine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
EKİCİ T., BİLEN S.
Dünya Eğitim Bilimleri Konferansı, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4878-4886, (Tam Metin Bildiri)
2009
200911. Kültür-Sanat Çalışmaları İçinde Müzik Etkinliklerinde Kadın: İzmir Örneği
SAYGI GERÇEKER C., BİLEN S.
Adnan Menderes Üniversitesi 2. Uluslararası Bir Bilim Kategorisi Olarak Kadın, Edebiyat, Dil ve Kültür Çalışmalarında Kadın Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2009, cilt.2, ss.404-412, (Tam Metin Bildiri)
2010
201012. Self-esteem assesment form development study
Özevin Tokinan B., Bilen S.
World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4366-4369, (Tam Metin Bildiri)
2010
201013. Attitude scale development study in relation to music history
Saygi C., BİLEN S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4996-5000, (Tam Metin Bildiri)
2010
201014. The effect of cooperative learning on the ability of prospect of music teachers to apply Orff-Schulwerk activities
BİLEN S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4872-4877, (Tam Metin Bildiri)
2010
201015. A study of need analysis on individual voice education course for music teacher training
EKİCİ T., BİLEN S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4878-4886, (Tam Metin Bildiri)
2010
201016. Self-esteem assessment form development study
Tokinan B. O., BİLEN S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4366-4369, (Tam Metin Bildiri)
2005
200517. Türkiye’de Müzik Öğretmenliği Lisansüstü Programları Tezlerinin Bilimsel Kriterlere Uygunluk, Özgünlük ve Alana Katkısı Yönlerinden İncelenmesi
Bilen S., Uçal Canakay E., Ekici T.
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, ss.147-160, (Tam Metin Bildiri)
2008
200818. Intra Personal Emoitonal Quantied, Adaptative and Psycosocial Self-Image and Hopelesness on a Group of Prospective Teachers
BİLEN S., EKİCİ T., Küçükkaragöz N. S., Ergen D.
30th ISPA Conference School Psychology in a Changing Society, Utrecht, Hollanda, 8 - 13 Temmuz 2008, ss.48, (Özet Bildiri)
2008
200819. Intra Personal Emotional Quotient Adaptative and Psycho Social Self-image and Hopelessness on a Group of Prospective Teachers
BİLEN S., EKİCİ T., ERGEN D., KÜÇÜKKARAGÖZ S.
30 th ISPA Conference, Utrecht, Hollanda, 8 - 13 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2008
200820. The Intra Emotional Quotient of Prospective Teachers
BİLEN S.
30. ISPA CONFERENCE, Utrecht, Hollanda, 8 - 13 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
2005
200521. Türkiye’de Müzik Öğretmenliği Lisansüstü Programları Tezlerinin Bilimsel Kriterlere Uygunluk, Özgünlük ve Alana Katkısı Yönlerinden incelenmesi
Bilen S., Uçal Canakay E., Ekici T.
II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, ss.147-160, (Tam Metin Bildiri)
2005
200522. Türkiye’de Müzik Öğretmenliği Lisansüstü Programları Tezlerinin Bilimsel Kriterlere Uygunluk, Özgünlük ve Alana Katkısı Yönlerinden İncelenmesi
BİLEN S., UÇAL CANAKAY E., EKİCİ T.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2005, ss.147-160, (Tam Metin Bildiri)
2007
200723. Lisansüstü Eğitimde Bilimsel Düşünme Sürecinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Başer N., BİLEN S.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2007, ss.80-89, (Tam Metin Bildiri)
2007
200724. The Effects of Active Learning on Prospective Music Teachers Attitudes Toward Music Theory Course
Uçal Canakay E., Bilen S.
29th ISPA Meeting Individual and Comminity Needs, Tampere, Finlandiya, 24 - 28 Temmuz 2007, ss.51, (Özet Bildiri)
2007
200725. The Effects of Active Learning on Prospective Music Teacher’s Attitudes Toward Music Theory Course
UÇAL CANAKAY E., BİLEN S.
29. ISPA Colloquium, 24 - 28 Temmuz 2007
2007
200726. The Developement of the Evaluation Scala on the Scientific Thinking Processin the Post Graduate Education With Regard To The Opinions of the Post Graduate Student
BİLEN S.
29th ISPA Meeting Individual and Community Needs, Tampere, Finlandiya, 24 - 28 Temmuz 2007, ss.40, (Özet Bildiri)
2006
200627. The Effects Of Orff-Schulwerk on Music Education and Motivational Processes in Primary School Music Lesson
BİLEN S., UÇAL CANAKAY E., ÖZEVİN TOKİNAN B.
International Orff-Schulwerk Symposium, Avusturya, 6 - 09 Temmuz 2006
2006
200628. THE EFFECTS OF ORF-SCHULWERK ON MUSİC EDUCATİON AND MOTİVATİONAL PROCESSES İN PRİMARY EDUCATİON MUSİC LESSON
BİLEN S., ÖZEVİN TOKİNAN B., UÇAL CANAKAY E.
İNTERNATİONAL SYPOSIUM ORFF-SCHULWER ELEMENTEAL MUSİZ AND DANS EDUCATİON İN İNTERDİSCİPLİNARY CONTEXTS, Salzburg, Avusturya, 6 - 09 Temmuz 2006, (Tam Metin Bildiri)
2005
200529. ”Orff Eğitiminin Türk Eğitim Sistemine Yansımaları” konulu panelde konuşmacı
BİLEN S.
2. Uluslararası Orff Schulwerk Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2005
2005
200530. Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırma Çerçevesinde Müzik Eğitimi Anabalim Dalları Programlarının Değerlendirilmesi
BİLEN S.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2005, ss.497-501, (Tam Metin Bildiri)
2004
200431. Okulöncesi Müzik Eğitiminde Orff Öğretisinin Müziksel Beceriler Üzerindeki Etkileri
UÇAL CANAKAY E., BİLEN S.
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2004, ss.147-157, (Tam Metin Bildiri)
2004
200432. Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Sanat Etkinliklerine ve Kendi Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
GÜRŞİMŞEK A. I., BİLEN S., YILDIZ DEMİRTAŞ V., TÜRNÜKLÜ A., AYSAN F.
Kız Sanattan Mesleki Eğitime 70. Yıl Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2004, ss.39-59, (Tam Metin Bildiri)
2004
200433. Çocukların Sanat Çalışmalarına Yönelik Görüşleri
YILDIZ DEMİRTAŞ V., BİLEN S., TÜRNÜKLÜ A., GÜRŞİMŞEK A. I., AYSAN F.
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)
2003
200334. Müzik Eğitimcisi Yetiştirmede Aktif Eğitimin Yeri ve Önemi
BİLEN S., UÇAL CANAKAY E., ÖZEVİN TOKİNAN B.
Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2003, ss.93-101, (Tam Metin Bildiri)
2003
200335. LİSANSÜSTÜ MÜZİK EĞİTMENLİĞİ PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
BİLEN S.
EĞİTİMDE BİLİME KATKI: LİSANSÜTÜ EĞİTİM SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, (Özet Bildiri)
2003
200336. Öğretmen Yetiştirmede Orff Öğretisi
BİLEN S., ÖZEVİN TOKİNAN B., UÇAL CANAKAY E.
Uluslararası Orff-Schulwerk Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Ocak 2003, ss.110-120, (Tam Metin Bildiri)
2002
200237. Oyun, Dansve Müzik
BİLEN S.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Uluslararası Katılımlı 2000’xxli Yıllarda Birinci Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.104-105, (Özet Bildiri)
1999
199938. Çağdaş müzik eğitiminde yaratıcılığın önemi
BİLEN S.
DEU. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, (Tam Metin Bildiri)
1998
199839. Müzik Eğitiminde Etkili Öğrenme Yöntemleri
BİLEN S.
ACI Egean Active Learning Conference, İzmir, Türkiye, 6 - 07 Kasım 1998, (Tam Metin Bildiri)
1997
199740. Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Eğitimi Programları ile Edindikleri Bilgi ve Becerilerini Uygulamalara Yansıtabilmelerinin Değerlendirilmesi
BİLEN S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Müzik Eğitimi Sempozyumu 97, Bolu, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 1997, (Tam Metin Bildiri)
1996
199641. İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçleri üzerindeki etkileri
BİLEN S.
Uludağ Üniversitesi III. Eğitim Bilimleri Kongresi, Bursa, Türkiye, 5 - 07 Eylül 1996, (Tam Metin Bildiri)
1995
199542. Müzik eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi
BİLEN S.
HÜ. II. Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 1995, (Tam Metin Bildiri)
1988
198843. Yürürlükteki Ortaokul ve Lise Müzik Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi
BİLEN S.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü I. Müzik Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 18 Haziran 1988, (Tam Metin Bildiri)
1984
198444. Çalgı Destekli Ses Eğitime Dayalı Müzik Eğitimi
BİLEN S.
1. Ulusal Müzik Bilimleri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 1984, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Çocuk ve Müzik
BİLEN S.
AKADEMİSYEN ANNE BABALARIN GÖZÜNDEN ÇOCUKLARIN DÜNYASI, TİMUÇİN YALÇINKAYA, Editör, GAZİ KİTABEVİ, Ankara, ss.71-98, 2020
2009
20095. Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi
Bilen S., Özevin Tokinan B., Uçal Canakay E.
Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, Ankara, 2009
Desteklenen Projeler
2007 - 2009
2007 - 2009YARATICI DANS ETKİNLİKLERİNİN MOTİVASYON, ÖZGÜVEN, ÖZYETERLİK VE DANS PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
BİLEN S. (Yürütücü)
2006 - 2009
2006 - 2009AKTİF ÖĞRENMENİN MÜZİK TEORİSİ DERSİNE İLİŞKİN AKADEMİK BAŞARI, TUTUM, ÖZYETERLİK ALGISI VE YÜKLEMELER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
BİLEN S. (Yürütücü)
Sanatsal Etkinlik
Nisan 2019
Nisan 2019Play, Sing and Dance: Orff Schullwerk Music and Dance Pedagogy(katılımcı olarak)
BİLEN S.
Nisan 2019
Nisan 2019Body Percussion and Orff Schulwerk Music and Dance Pedagogy(katılımcı olarak)
BİLEN S.
Haziran 2017
Haziran 2017Orff-Schulwerk: Kendini İfade Aracı Olarak Konuşma, Müzik ve Yaratıcı Dans
BİLEN S.
Mayıs 2011
Mayıs 2011İzmir Uluslararası Orff-Schulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi (Katılımcı olarak)
BİLEN S.
Mayıs 2001
Mayıs 2001Müzik ve Dans Gösterisi(Okul Öncesi Eğitim ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Ortak Çalışması)
BİLEN S.
Temmuz 1999
Temmuz 1999Lehrer Internationaler Sommerkurs Elementare Musik und Tanzerziehung in der Paedagogischen Praxis
BİLEN S.
Nisan 1999
Nisan 1999Okul Öncesi Eğitimde Orff Öğretisi Temelinde Müzik ve Hareket Uygulamaları (katılımcı olarak)
BİLEN S.
Nisan 1998
Nisan 1998Okul Öncesi Eğitimde Orff Pedagojisi Temelinde Müzik ve Hareket(katılımcı olarak)
BİLEN S.