Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1981 - 1986
1981 - 1986Bütünleşik Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Klinik Psikolojisi (Dr), Türkiye
1974 - 1979
1974 - 1979Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2018
2015 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2012 - 2018
2012 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2009 - 2012
2009 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2009 - 2012
2009 - 2012Bölüm Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2006 - 2009
2006 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2003 - 2006
2003 - 2006Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
Ergenlerde psikolojik sağlamlığın yordanmasında algılanan anne baba tutumu ve affetme davranışının rolü
KARACA R. (Danışman)
C.GÜRAT(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülüğüne ilişkin bir model geliştirme
KARACA R. (Danışman)
S.SEVGİ(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Suça Sürüklenen Çocukların Benlik Uyum Düzeylerinin ve Psikolojik Semptomlarının İncelenmesi
KARACA R. (Eş Danışman), KABASAKAL H. Z. (Eş Danışman)
M.FARUK(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Ergenlere Yönelik Akademik Erteleme Davranışıyla Baş Etme Programının Geliştirilmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KARACA R. (Danışman)
M.TANRIKULU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin sürekli kaygı düzeyleri ve affetme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
Y.SİMGE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Açık ceza infaz kurumlarındaki erkek hükümlülerin algıladıkları ebeveyn tutumları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
G.DELİOĞLU(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Affetme odaklı grup rehberliğinin ergenlerin saldırganlık ve öznel iyi oluşları üzerindeki etkisi
KARACA R. (Danışman)
E.ASICI(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ergenlerde sorumluluk inançları ve sürekli kaygı ilişkisinin incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
C.GÜRAT(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ergenlerde duygusal öz-yeterlik ve sürekli kaygı ilişkisinin incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
B.ÖZKAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ergenlerin akademik erteleme davranışlarıyla benlik saygılarının incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
M.TANRIKULU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ergenlerin benlik saygısı ve duygusal öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
İ.CEYLAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının affetme özelliklerinin öz-duyarlık ve benlik saygısı açısından incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
E.ASICI(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal beceriler grup rehberliği programının sosyal kaygı düzeyine etkisi
KARACA R. (Danışman)
H.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Öz-yeterlikleri farklı ergenlerin psikolojik semptomlarının incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
B.BAKİ(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Madde kullanan ve kullanmayan ergenlerin kişilik özellikleri ve benlik saygısı açısından karşılaştırılması
KARACA R. (Danışman)
Z.KAYA(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Çalışan annelerin iş stresiyle başa çıkma becerisi ile tükenmişlik düzeylerinin aile değerlendirmesine ve çocuklarının davranışlarına etkileri
KARACA R. (Danışman)
M.ÖZEK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
KARACA R. (Danışman)
H.CANBAY(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
Scopus (1)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (2)
2020
20201. Psikolojik Esneklik Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliği ve Güvenirliği
Uygur S. S., Karaca R.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.5, ss.3797-3826, 2020 (TRDizin)
2020
20202. Affetme Odaklı Grup Rehberliğinin Ergenlerin Affetme Eğilimi Üzerindeki Etkisi
ASICI E., KARACA R.
Nesne Dergisi , cilt.8, sa.17, 2020 (TRDizin)
2019
20193. Affetme Odaklı Grup Rehberliğinin Ergenlerin Saldırganlık Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Bir Karma Yöntem Araştırması
ASICI E., KARACA R.
Gençlik Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.19, ss.57-73, 2019 (TRDizin)
2018
20184. Ergenlerin Atılganlık ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göreİncelenmesi
KAYA Z., KARACA R.
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1490-1516, 2018 (TRDizin)
2018
20185. Olumlu duyguyu düzenlemede güçlükler ölçeği (O-DDGÖ): Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Asıcı E., İkiz F. E., Karaca R.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.5, ss.1589-1600, 2018 (TRDizin)
2018
20186. Ergenler için affetme ölçeği (EAÖ): Bir ölçek geliştirme çalışması
ASICI E., KARACA R.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, sa.11, ss.205-228, 2018 (TRDizin)
2018
20187. Tepki Stratejileri Ölçeği’nin (TSÖ) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ASICI E., KARACA R.
Journal of Human Sciences
, cilt.15, sa.3, ss.1608-1622, 2018 (TRDizin)
2013
20138. Sorumluluk İnançlarını Arttıran Faktörleri Belirleme Ölçeğinin Uyarlanması
İKİZ F. E., TOTAN T., KARACA R.
yeni symposium
, cilt.51, sa.2, ss.105-114, 2013 (Scopus)
2011
20119. DANIŞMA BECERİLERİ EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EMPATİK BECERİSİNE ETKİSİ
İKİZ F. E., KARACA R.
e-Journal of New World Sciences Academy Education sciences , cilt.6, sa.2, ss.1585-1595, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Ergenlerin Öz Yeterliklerinin Ve Psikolojik Semptomlarının İncelenmesi
TELEF B. B., KARACA R.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2011 (TRDizin)
2010
201011. duygusal öz yeterlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak tek ve dört faktörlü yapısının psikometrik özelliklerinin incelenmesi
Totan T., İkiz F. E., Karaca R.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, ss.71-95, 2010 (TRDizin)
2010
201012. The relationship between behavioral problems of primary school students in pre adolescence period and family functionings
SAVİ ÇAKAR F., KARACA R.
The International Journal of Research in Teacher Education , 2010 (Hakemli Dergi)
2005
200513. PDr Lisans ve Lisansüstü Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Düşünmew Stilleri ve Benlik Saygılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KARACA R., argun y., İKİZ F. E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı 1: Lisansüstü Eğitim , cilt.17, ss.283-292, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Okulda Gevşeme ve Bilinçli Farkındalık Alışkanlıkları Ölçeği Kısa Formunun Türk Kültürüne Uyarlanması: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Uygur S. S., Karaca R.
II. UBEST Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2020
20202. Psikolojik Esneklik Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
UYGUR S. S., KARACA R.
Karadeniz 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 25 - 26 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2019
20193. Kendini affetmenin duygusal şemalar aracılığıyla yordanması
ASICI E., UYGUR S. S., KARACA R.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Ergenler için Affetme Ölçeğinin Geliştirilmesi
ASICI E., KARACA R.
1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20192. Öğrenci öğrenmesini değerleme
BALOĞLU M., GÜZEL B., ÖZABACI N. Ş., GENÇDOĞAN B., SART G., KALKAN M., et al.
Eğitim Psikolojisi, Prof.Dr.Galip Yüksel, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.322-370, 2019
2015
20153. Kişiliğim ve Ben
KARACA R.
Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., 2015
2007
20077. Psikolojik Danışma Ve Rehberlikte Çağdaş bir Anlayış Yaşamla İçiçe Yaşam Boyunca
KARACA R., İKİZ F. E.
NOBEL YAYIN DAĞITIM ANKARA, 2007