Metrikler
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Yönetilen Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Fen öğretiminde yansıtıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin üst biliş becerilerine ve duyuşsal değişkenlere etkisi
ERGİN Ö. (Danışman)
N.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Çevre eğitimi: İlköğretim düzeyinde bilgisayar destekli öğretim materyali hazırlama
ERGİN Ö. (Danışman)
D.EROL(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin sürdürülebilir çevre ile ilgili kavramsal anlamaları ve tutumları
ERGİN Ö. (Danışman)
Ş.YILDIZ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İşbirlikli öğrenme yoluyla kavramsal anlamaya yönelik öğretimin öğrencilerin çevre kavramlarını anlamalarına ve çevre farkındalıklarına etkisi:7. sınıf ?insan ve çevre? ünitesi örneği
ERGİN Ö. (Danışman)
G.SOLMAZ(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Fen ve teknoloji dersinde kullanılan farklı deney tekniklerinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, bilimin doğasına yönelik görüşlerine, laboratuvara yönelik tutumlarına ve öğrenme yaklaşımlarına etkileri
ERGİN Ö. (Danışman)
B.AYDOĞDU(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Modellemeye dayalı fen öğretiminin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. sınıf ışık ünitesi örneği
ERGİN Ö. (Danışman)
G.ÜNAL(Öğrenci)
2008
2008Doktora
5E modelinin kullanıldığı kavramsal değişime dayalı öğretimde üst bilişin etkileri: 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bir uygulama
ERGİN Ö. (Danışman)
E.YILDIZ(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin bilimsel yaratıcılığa etkisi: İlköğretim 7. sınıf fizik ünitesi örneği
ERGİN Ö. (Danışman)
H.AKTAMIŞ(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Fen öğretiminde soyut kavramların yapılandırılmasında bilgisayar desteği: Yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesi
ERGİN Ö. (Danışman)
E.AKPINAR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerilerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi
ERGİN Ö. (Danışman)
B.AYDOĞDU(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Fen öğretiminde derinliğine öğrenme: "Basınç" konusunda modelleme
ERGİN Ö. (Danışman)
G.ÜNAL(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Farklı deney teknikleriyle fen öğretimi
ERGİN Ö. (Danışman)
E.YILDIZ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Buluş stratejisi ile fen öğretimi: Yaşamımızı etkileyen manyetizma etkisi
ERGİN Ö. (Danışman)
H.AKTAMIŞ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Buluş stratejisiyle enerji ilişkili fen öğretimi: Canlılar için madde ve enerji ünitesi
ERGİN Ö. (Danışman)
E.AKPINAR(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
Kristal ve amorf yapıdaki ferromagnetik malzemelerin magnetik özelliklerinin incelenmesi
ERGİN Ö. (Danışman)
M.SABRİ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2011
20111. Yetişkinler için Yapılan Uygulamalı Çevre Eğitimine Bir Örnek Su Farkındalığı Eğitimi
CAPPELLARO E., ÜNAL ÇOBAN G., AKPINAR E., YILDIZ FEYZİOĞLU E., ERGİN Ö.
Journal of Turkish Science education
, cilt.8, sa.2, ss.157-173, 2011 (Scopus)
2011
20112. Elementary school students' water awareness
Çoban G. Ü., AKPINAR E., Küçükcankurtaran E., Yildiz E., Ergin Ö.
International Research in Geographical and Environmental Education
, cilt.20, sa.1, ss.65-83, 2011 (SCI-Expanded)
2008
20083. İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği
ÜNAL ÇOBAN G., ERGİN Ö.
İlköğretim Online
, cilt.7, ss.706-716, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
20074. The evaluation of science teachers' exam questions Fen bilgisi öǧretmenlerinin yazili sinav sorularinin deǧerlendirilmesi
AKPINAR E., Ergin Ö.
Milli Egitim
, sa.172, ss.225-231, 2007 (Scopus)
2006
20065. Fen Eğitimi ve Modeller
ÜNAL G., ERGİN Ö.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.35, sa.171, ss.188-196, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
20066. Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi
ÜNAL ÇOBAN G., ERGİN Ö.
Journal of Turkish Science Education , cilt.3, sa.1, ss.36-52, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2010
20101. Bilişüstü Yönlendirmeler Eğitim Yazılımına Nasıl Entegre Edilebilir
AKPINAR E., YILDIZ E., TATAR N., ERGİN Ö.
International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, ss.220-224, (Tam Metin Bildiri)
2010
20102. THE EFFECTS OF EDUCATIONAL SOFTWARE INTEGRATED WITH METACOGNITIVE PROMPTS ON PRIMARY STUDENTS' ACHIEVEMENT AND METACOGNITION
Yildiz E., Tatar N., Akpinar E., Ergin O.
2nd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 5 - 07 Temmuz 2010, ss.6582-6588, (Tam Metin Bildiri)
2009
20093. Fen ve Teknoloji Dersinde Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüş Ölçeğinin Geliştirilmesi
AYDOĞDU B., AKPINAR E., EROL D., ÖZTÜRK C., ERGİN Ö.
Eğitimde Yeni Yönelimler–5: “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme” Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, cilt.2009, (Tam Metin Bildiri)
2009
20094. İlköğretim II Kademe Öğrencilerinin Fen Aktivitelerine Yönelik Tutumlarını Belirleyen Bir Ölçeğin Geliştirilmesi
AYDOĞDU B., ÖZTÜRK C., EROL D., AKPINAR E., ERGİN Ö.
Eğitimde Yeni Yönelimler–5: “Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme” Sempozyumu., İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, cilt.2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
20075. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz Yeterlik İnançları Üzerine Bir Araştırma
AKPINAR E., YILDIZ E., AYDOĞDU B., ERGİN Ö.
VII. International Educational Technologies Conference, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, cilt.1, ss.216-221, (Tam Metin Bildiri)
2006
20066. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Belirlenmesi
AYDOĞDU B., AKPINAR E., YILDIZ FEYZİOĞLU E., ERGİN Ö.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, cilt.2006, ss.424425, (Özet Bildiri)
2006
20067. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Alternatif Değerlendirme Aracı Olarak Öğrenci Ürün Dosyasının Portfolyo Kullanılması
AKPINAR E., YILDIZ E., ERGİN Ö.
7. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.376
2006
20068. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Okuryazarlık Durumları Üzerine Bir Çalışma
AKPINAR E., YILDIZ E., AYDOĞDU B., ERGİN Ö.
VI. International Educational Technology Conference, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Haziran 2006, cilt.1, ss.69-75, (Tam Metin Bildiri)
2006
20069. Biliş üstü ve Fen Eğitimine Yansımaları
YILDIZ E., AKPINAR E., AYDOĞDU B., ERGİN Ö.
Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, ss.80-83, (Tam Metin Bildiri)
2006
200610. İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Etkileyen Değişkenler
AYDOĞDU B., AKPINAR E., YILDIZ FEYZİOĞLU E., ERGİN Ö.
Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, cilt.2006, ss.182-185, (Tam Metin Bildiri)
2006
200611. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Fen Deneylerine Yönelik Tutumları
YILDIZ FEYZİOĞLU E., AYDOĞDU B., AKPINAR E., ERGİN Ö.
VI. International Educational Technologies Conference, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 19 - 21 Nisan 2006, cilt.2006, ss.1669-1675, (Tam Metin Bildiri)
2003
200312. Yapılandırmacı Kurama Dayalı Fen Öğretimi
AKPINAR E., AKTAMIŞ H., GÜNAY F. Y., ERGİN Ö.
3th International Educational Technology Conference, Kıbrıs (Kktc), 29 - 31 Mayıs 2003, ss.1200-1209, (Tam Metin Bildiri)
2004
200413. İlköğretim Öğrencilerinin Fen Dersine Yönelik Görüşleri
YILDIZ E., AKPINAR E., ÜNAL ÇOBAN G., CAN B., ERGİN Ö.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.114
Desteklenen Projeler
2007 - 2010
2007 - 2010Modellemeye Dayalı Fen Öğretiminin Öğrencilerin Epistemolojik ve Ontolojik Görüşlerine ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ERGİN Ö. (Yürütücü)
2007 - 2009
2007 - 2009Fen Eğitiminde Üst Bilişsel Becerilerin Kullanılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ERGİN Ö. (Yürütücü)
2005 - 2008
2005 - 2008Fen Öğretiminde Soyut Kavramların Yapılandırılmasında Bilgisayar Desteği: ?Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesi?
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ERGİN Ö. (Yürütücü)
2005 - 2007
2005 - 2007İLKÖĞRETİM 7.SINIF FEN BİLGİSİ DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ VE BİLİMSEL YARATICILIKLARINI GELİŞTİRME : FİZİK ÜNİTESİ ÖRNEĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
ERGİN Ö. (Yürütücü)
2005 - 2006
2005 - 2006Fen Eğitiminde derinlemesine Öğrenme: Basınç Konusunda Modelleme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
ERGİN Ö. (Yürütücü)