Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1993 - 1999
1993 - 1999Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İşletmecilik (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Televizyon reklamlarının tüketiciler üzerindeki etkilerinin ölçülmesi: Bankacılık sektöründe bir uygulama
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
1993
1993Yüksek Lisans
Türk ve yabancı menşeeli tedarik kaynaklarına yönelik algılanan imaj: Karşılaştırmalı profil belirleme çalışması
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İşletmecilik (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi
2006 - 2012
2006 - 2012Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi
1991 - 1999
1991 - 1999Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2014 - 2017
2014 - 2017Bölüm Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2012 - 2015
2012 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2012 - 2012
2012 - 2012Dekan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2011 - 2012
2011 - 2012Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2008 - 2011
2008 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2008 - 2008
2008 - 2008Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2005 - 2007
2005 - 2007Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
SEMİNAR İN CONSUMER BEHAVİOR
Seminar in Marketing Trends
Research Methodology II
Marketing Trends
Brand Management
Lisans
Lisans
CONSUMER BEHAVIOR
PRİNCİPLES OF MARKETİNG
PRINCIPLES OF BUSINESS ADMINISTRATION
SALES AND SALES PROMOTION MANAGEMENT
MARKETING APPLICATIONS
SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECT
ADVERTISING MANAGEMENT
PRODUCT DEVELOPMENT MANAGEMENT
PROMOTION MANAGEMENT
BUSINESS ADMINISTRATION IN TURKEY-EU
RECENT DEVELOPMENT IN MARKETING
Yönetilen Tezler
2019
2019Doktora
The interplay between brand names and sound symbolism and its influence on the perception of consumers
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
İ.YARAN(Öğrenci)
2018
2018Doktora
The effect of intentionality of wrongdoing and corporate reputation on consumer perceptions and repurchase intentions in product recall situations
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
E.YAKUT(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Gender identity differences in hedonic vs utilitarian shopping motivations
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
E.ZÜMRÜT(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The relationship of lovemarks with brand experience and brand equity
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
G.BAYCUR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The mediation effect of innovation on the relationship between internationalization and firm performance
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
A.KÜBRA(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Exploring country of origin effect: A qualitative analysis of Turkish consumption practices
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
B.GENÇ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Effectiveness of Website localization practices from different cultures in ready-to-wear sector: A comprehensive approach to determine cultural differences
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
P.MUTLU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Internationalization process of national firms in emerging economies with the change in the direction of mergers and acquisitions: A case study of Turkish airline companies
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
H.DÖRDÜNCÜ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Hedonic consumption: Confirmation of the scale and analyzing the effects of demographic factors and an application in Izmir by using LISREL
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
E.KARATAŞ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Analytical approach in creating value for foreign customers of Turkish five star hotel services: Quality function deployment (QFD) model
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
C.DANII(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Consumer attitudes towards functional food products: A survey applied in İzmir
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
B.AKSULU(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Measurement of service quality in health-care sector: Application of servqual method in Celal Bayar University Hospital
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
S.ÖZİÇ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
The content of WEB advertisement and its perceived effectiveness: An application in İzmir Atatürk Organized Industrial Region
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
Ö.KARACAOĞLU(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Mass customization: A study on consumers' sensitivity toward customized apparel products in İzmir
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Danışman)
B.ATREK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (3)
2021
20211. Consumer reactions to product recalls: the effects of intentionality, reputation, and public apology on purchase intentions
Yakut E., Bayraktaroglu A. G.
Journal of Business Economics
, cilt.91, sa.4, ss.527-564, 2021 (Scopus)
2012
20122. Is There a Need to Develop a Separate Service Quality Scale for Every Service Sector Verification of SERVQUAL in Higher Education Services
ATREK B., BAYRAKTAROĞLU A. G.
Suleyman Demirel University The Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences , cilt.17, sa.1, ss.423-440, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
20103. Testing the Superiority and Dimensionality of SERVQUAL vs SERVPERF in Higher Education
BAYRAKTAROĞLU A. G., ATREK B.
Quality Management Journal , cilt.17, sa.1, ss.47-59, 2010 (Scopus)
2008
20084. Sosyal Sorumluluk Konusunda Tüketicilerin Beklentileri Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi ile Önceliklerin Belirlenmesi
BAYRAKTAROĞLU A. G., ÖZGEN Ö.
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.321-341, 2008 (TRDizin)
2008
20085. Müşterilerin Bireyselleştirilmiş Hazır Giyim Ürünlere Karşı Duyarlılıkları Üzerine Bir Uygulama
ATREK B., BAYRAKTAROĞLU A. G.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.256-289, 2008 (TRDizin)
2007
20076. Kar Amacı Gütmeyen Sosyal İçerikli Pazarlama Uygulamaları Sosyal Pazarlama
İLTER B., BAYRAKTAROĞLU A. G.
Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , sa.Sayı 28, sayfa 49-64, ss.2849-64200, 2007 (TRDizin)
2007
20077. Sosyal Pazarlama Engeller ve Öneriler
BAYRAKTAROĞLU A. G., İLTER B.
EGE ACADEMIC REVIEW , sa.Cilt 7 Sayı 1 Yıl 20, ss.71200, 2007 (ESCI, TRDizin)
2006
20068. Firmalara Rekabet Avantajı Sağlayacak Yeni Bir Strateji Bireyselleştirilmiş Kitlesel Üretim
BAYRAKTAROĞLU A. G., ATREK B.
Review of Social,Economic Bussines Studies , cilt.7, ss.235-253, 2006 (Hakemli Dergi)
2004
20049. Influence of Salesperson Type on Consumers Attitudes and Purchasing Decision An Application in Izmir
BAYRAKTAROĞLU A. G., İLTER B.
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.Cilt 2 sayfa 68-89 Y, ss.68-89200, 2004 (TRDizin)
2003
200310. History of Political Campaigning
KARACASULU Z. N., BAYRAKTAROĞLU A. G.
Turkish Public Administration Annual , cilt.19, sa.31, ss.27-39, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. Understanding Brand Love Antecedents and Consequences
AŞKIN N., İPEK İ., BAYRAKTAROĞLU A. G.
European Marketing Academy 45. Annual Conference, Oslo, Norveç, 24 - 27 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2013
20132. Öteleme Davranışı Sonucu Oluşan Pişmanlık Hazcı ve Faydacı Ürün Karşılaştırması
DUMAN KURT S., BAYRAKTAROĞLU A. G.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2013, ss.551-562, (Tam Metin Bildiri)
2004
20043. Requirements of an Effective Supply Chain Management for Mass Customization
BAYRAKTAROĞLU A. G., ATREK B.
International Logistics Congress 2004, 2 - 03 Aralık 2004, ss.569-577, (Tam Metin Bildiri)
2004
20044. SERVQUAL Modelinin Eğitim Kalitesi Ölçümünde Kullanılması D E Ü İşletme Fakültesi Örneği
BAYRAKTAROĞLU A. G., ATREK B.
II. Kalite Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2004, ss.107-123, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2009
20091. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Pazarlamada Yeni Bir Paradigmaya Doğru
BAYRAKTAROĞLU A. G., İLTER B., TANYERİ M.
Literatür Yayıncılık, 2009
Desteklenen Projeler
2016 - 2021
2016 - 2021DİJİTAL OYUN VE SANATSAL ÜRÜNLER KULUÇKA VE HIZLANDIRMA PROGRAMI OLUŞTURMA ile ilgili ARAŞTIRMA ve ALTYAPI PROJESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAYRAKTAROĞLU A. G. (Yürütücü)