Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Ölçme ve Değerlendirme, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2022 - 2023
2022 - 2023RESEARCH SCHOLAR
SOUTHERN METHODIST UNIVERSITY, RESEARCH SCHOLAR
2017 - 2018
2017 - 2018Visiting Scholar
Center on Research Evulation/Southern Methodist University, Visiting Scholar
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (4)
2023
20231. COMPARISON OF GPCMLASSO AND ALIGNMENT METHODS IN DETECTING DIFFERENTIAL ITEM FUNCTIONING
SIRGANCI G.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.23, ss.2270-2299, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. A Machine Learning Approach to Assess Differential Item Functioning of PISA 2018 ICT Engagement Questionnaire
SIRGANCI G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.15, sa.3, ss.2079-2093, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Determination of the psychometric properties of the digital addiction scale for children
Cimke S., Gurkan D. Y., Sirganci G.
JOURNAL OF PEDIATRIC NURSING
, cilt.71, sa.71, ss.1-5, 2023 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20234. Psychometric Properties of the Sport Imagery Ability Questionnaire (SIAQ) in Turkish Culture
ARAÇ ILGAR E., SIRGANCI G., CİHAN B. B.
CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.455-467, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Prospective Study on Avoiding Seroma Formation by Flap Fixation After Modified Radical Mastectomy
Sırgancı G.
AMERICAN SURGEON , cilt.90, sa.4, ss.533-540, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2022
20226. Reliability and Validity Study of Rational Drug Use Scale: Methodological Study
GÖÇER Ş., SIRGANCI G., GÜNAY O.
Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.856-864, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Determining the Factors Affecting the Psychological Distance Between Categories in the Rating Scale
UYUMAZ G., SIRGANCI G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.3, ss.178-190, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. A study on validity and reliability of COVID-19 anxiety scale
SIRGANCI G., Ceyhan O., Kılıç H.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.4, sa.1, ss.123-136, 2021 (TRDizin)
2020
20209. Doğrulayıcı Faktör Analizi için Gerekli Örneklem Büyüklüğü Kaç Kişidir? : Bayes Yaklaşımı ve Maksimum Olabilirlik Kestirimi
UYUMAZ G., SIRGANCI G.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.16, sa.32, ss.5302-5340, 2020 (TRDizin)
2020
202010. Measurement Invariance Testing with Alignment Method: Many Groups Comparison
SIRGANCI G., UYUMAZ G., YANDI A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.7, sa.4, ss.657-673, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202011. SIRALI LOJİSTİK REGRESYON VE POLY-SIBTEST YÖNTEMLERİ İLE DEĞİŞEN MADDE FONKSİYONUNUN BELİRLENMESİ
SIRGANCI G., ÇAKAN M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.705-717, 2020 (TRDizin)
2019
201912. Spora Bağlılık Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
SIRGANCI G., ARAÇ ILGAR E., CİHAN B. B.
GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.7, sa.17, ss.171-182, 2019 (TRDizin)
2018
201813. BOZOK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINI ETKİLEY
SALI G., SIRGANCI G.
The Journal of International Educational Sciences , cilt.5, sa.16, ss.32-41, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Davranış ve Duyguları Değerlendirme Ölçeği-2 (BERS-2)’nin Kategoriler Arasındaki Psikometrik Uzaklığının İncelenmesi
SALI G., SIRGANCI G.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.26, sa.4, ss.1217-1226, 2018 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Üniversite Öğrencilerinin Covıd-19 Pandemisi ile Mücadele Sürecinde Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Psikolojik İyi Oluş ve Algılanan Sağlık Durumlarına Etkisi
SIRGANCI G., ANDRE H., SEFER A.
The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 2 - 04 Haziran 2022, ss.92-93, (Özet Bildiri)
2021
20212. Bayesçi Yaklaşık Ölçme Değişmezliği: Önsellerin ve Örneklem Büyüklüğünün Kestirimlere Etkisi
UYUMAZ G., SIRGANCI G., Kamata A.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.486-491, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. Measurement Invariance Testing with Many Groups: A Comparison of Bayesian Structural Equation Modeling and Alignment Optimization
SIRGANCI G., UYUMAZ G., Kamata A.
7. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 01 Eylül 2021, ss.127-133, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Öğretmenlerin Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlikleriyle İlgili Algı Ve Bilgi Düzeylerinin Eğitimle Değişiminin İncelenmesi
ÇABUK B., TEPETAŞ CENGİZ G. Ş., SIRGANCI G., GÜNEY S. Y.
International Congress of Research and Practice in Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, ss.51-58, (Tam Metin Bildiri)
2020
20205. “Öyküleştirme Yaklaşımını (Storyline) Öğreniyorum” Çalışmalarının Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öyküleştirme Yaklaşımına Yönelik Bilgi Düzeylerine Etkisi
TEPETAŞ CENGİZ G. Ş., ÇABUK B., SIRGANCI G., GÜNEY S. Y.
International Congress of Research and Practice in Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, ss.59-70, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. The Effect of Covariant Variable on Determination of Differential Item Functioning Using Mixture Rasch Model
SIRGANCI G., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
2020 AERA ANNUAL MEETING, 17 - 21 Nisan 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Alignment Method: Concept and Application
UYUMAZ G., SIRGANCI G., YANDI A.
11. International Statistics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2019, ss.133-132, (Özet Bildiri)
2019
20198. Different Methods for Testing of Measurement Invariance with Many Groups
SIRGANCI G., UYUMAZ G., YANDI A.
11. International Statistics Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Hierarchical Bayesian Approach to Estimate Interventional Effect in Randomized Control Trials
Liang X., Kamata A., SIRGANCI G., Ji L.
2019 AERA ANNUAL MEETING, Toronto, Kanada, 5 - 09 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201810. PISA 2015 ÖĞRENCİ ANKETLERİ ÖLÇME EŞ DEĞERLİĞİ ÇALIŞMASI
YANDI A., SIRGANCI G., UYUMAZ G.
3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. İKİ KATEGORİLİ FAKTÖR ANALİTİK MODEL İLE İKİ PARAMETRELİ LOJİSTİK MADDE TEPKİ MODELİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
SIRGANCI G., YANDI A., UYUMAZ G.
3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 10 Ekim 2018 - 13 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2018
201812. Geleneksel T-Testi̇ Üzeri̇ne Bi̇r Öneri̇: Bayes Çıkarımları
YANDI A., SIRGANCI G.
IV. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, ALANYA, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.77, (Özet Bildiri)
2018
201813. Küçük Örneklemlerde Bayes Doğrulayıcı Faktör Analı̇zı
SIRGANCI G., YANDI A.
4.ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.92, (Özet Bildiri)
2017
201714. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN BAZIDEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
SIRGANCI G., SALI G.
EYFOR ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Sınıf Ve Branş Öğretmenlerinin 12 Yıllık (444) Zorunlu Eğitime İlişkin Görüşleri
SIRGANCI G., YANDI A.
EYFOR ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Analysis of Cross-Cultural Comparability of PISA 2012 Student Questionnaire
SIRGANCI G.
IASSR XII. European Conference on Social andBehavioral Sciences, SİCİLY, İtalya, 25 - 28 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Detecting Differential Item Functioning of Behavioral and Emotional Rating Scale-2 by Using Parameter Comparison Method
SALI G., SIRGANCI G.
IASSR XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, SİCİLY, İtalya, 25 - 28 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. PISA 2012 Analysis of Measurement Invariance of Openness for Problem Solving Scale
YANDI A., SIRGANCI G.
2nd International Conference on Lifelong Education andLeadership for All-ICLEL 2016, Litvanya, 21 - 23 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. Farklı Kategori Sayısı ve Yetenek Dağılımı Durumlarında Kategoriler Arası Psikolojik Uzaklıkların Ġncelenmesi
UYUMAZ G., SIRGANCI G., ÇOKLUK BÖKEOĞLU Ö.
V. ULUSAL EGITIMDE VE PSIKOLOJIDE OLCME VE DEGERLENDIRME KONGRESI, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Analyzing of Psychological Distance between Categories of Behavioral and Emotional Rating Scale-2
SALI G., SIRGANCI G.
ICLEL 2016 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG EDUCATION AND LEADERSHIP FOR ALL, Litvanya, 21 - 23 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
201521. Çok Kategorili Puanlanan Verilerde Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede Sıralı Lojistik Regresyon POLY-SIBTEST ve Parametre Kıyaslama Yöntemlerinin Karşılaştırılması
MOR E., SIRGANCI G., UYUMAZ G., KULA KARTAL S.
The 6th International Conference on New Horizons in Education-INTE2015, Barselona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, cilt.1, ss.359, (Özet Bildiri)
2015
201522. Çok Kategorili Puanlanan Verilerde Değişen Madde Fonksiyonu Belirlemede Sıralı Lojistik Regresyon Poly Sıbtest ve Parametre Karşılaştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
SIRGANCI G., UYUMAZ G., MOR DİRLİK E., SEVAL K. K.
INTE-2015 International Conference New Horizons in Education, BARSELONA, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201423. PISA 2012 Öğrenci Anketinin Madde Yanlılığının Sıralı Lojistik Regresyon ve Poly Sıbtest Teknikleri ile Test Edilmesi
SIRGANCI G., YANDI A., ÇAKAN M.
VI. Ulusal Eğitimve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2013
201324. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Eğilimlerinin Cinsiyet, Akademik Başarı Ortalaması ve Sınıf Düzeyi Değişkenleri Açısından İncelenmesi
YANDI A., SIRGANCI G.
ULEAD 2013 Annual Congress: ICRE, Nevşehir, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, ss.60, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılabilecek İstatistiksel İşlemler
SIRGANCI G.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Gök Bilge, Bilgen Bıkmaz Özge, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.179-216, 2022
2022
20222. Ölçek Geliştirme Sürecinde Ölçme Değişmezliği
SIRGANCI G.
Tüm Yönleriyle Ölçek Geliştirme Süreci, Acar Güvendir Meltem, Özer Özkan Yeşim, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.155-182, 2022
2022
20223. GENİŞ ÖLÇEKLİ DEĞERLENDİRMELERDE ÇOKLU GRUP KARŞILAŞTIRMALARININ GEÇERLİĞİ ÜZERİNE YENİ YAKLAŞIMLAR
SIRGANCI G.
EĞİTİM & BİLİM 2022-IV, Karabatak Songül, Editör, Efe Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.95-116, 2022