Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr), Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1997 - 2002
1997 - 2002Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Improving 11th grade students’xx understanding of acid-base concepts by using 5E learning cycle model
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
Effect of conceptual change texts accompanied with analogies on understanding of chemical bonding concepts
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kimya Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2025
2020 - 2025Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2018 - 2020
2018 - 2020Yrd. Doç. Dr.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2018
2008 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2007
2005 - 2007Araştırma Görevlisi
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorErasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2016 - 2016
2016 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2010 - 2016
2010 - 2016Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2010 - 2013
2010 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
2009 - 2011
2009 - 2011Bölüm Başkan Yardımcısı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Tez Çalışması
Uzmanlık Alanı Dersi
Kimya Eğitiminde Dijital Hikayeler
Kimya Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları
Uzmanlık Alan Dersi
Fen Eğitiminde Kavram Geliştirme
Fen Eğitiminde Araştırma Yöntemleri
Kimya Eğitiminde Teknoloji Adaptasyonu
Seminer
Bilimin Doğasını Öğretme
Nitel Araştırmada Kuram ve Uygulama
Fen Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar
Fizikokimyada Seçme Konular
Fen Eğitiminde Kimya Konuları ve Kavramları
Lisans
Kimya 1
Öğretmenlik Uygulaması 2
DİSİPLİNLER ARASI KİMYA ÖĞRETİMİ
Bilim Tarihi ve Felsefesi
Kimya Öğretiminde Materyal Tasarım
TOPLUMA HİZMET
Genel Kimya Lab I
Öğrenme ve Öğrt. Kuramları
Eğitim Sosyolojisi
Özel Öğretim Yöntemleri II
Genel Kimya Lab II
Seçmeli I: Kimya Eğitiminde Argümantasyon
Genel Kimya Laboratuvarı
Özel Öğretim Yöntemleri I
Laboratuvar Güvenliği
Öğretmenlik Uygulaması
Sınıf Yönetimi
Kimyada Özel Konular
Öğrenme ve Öğretme Kuramları
Genel Kimya
Araştırma Projesi II
Genel Kimya I
GENEL KİMYA IV
GENEL KİMYA II
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Stem etkinliklerinin kimya ile ilgili kavramları anlamaya etkisi
PABUÇCU AKIŞ A. (Danışman)
I.DEMİRER(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Using innovative technology tools in organic chemistry education: bibliometric analysis
PABUÇCU AKIŞ A.
Chemistry Teacher International
, cilt.7, 2025 (ESCI)
2024
20242. Bibliometric analysis on argumentation research in chemistry education
PABUÇCU AKIŞ A.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.62, ss.3336-3355, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Entrepreneurial STEM Education: Enhancing students’ Resourcefulness and Problem-solving Skills
Kaya-Capocci S., Pabuçcu Akış A., Orhan-Özteber N.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.54, sa.4, ss.1-32, 2024 (SSCI)
2024
20244. Using Arduino in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Education: Bibliometric Analysis
Akış A.
Science Education International
, cilt.35, sa.2, ss.73-84, 2024 (Scopus)
2023
20235. STEM Eğitiminin Kimya Kavramlarının Anlaşılmasına Etkisi
PABUÇCU AKIŞ A., DEMİRER I.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.58, ss.2758-2780, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Integrated STEM activity with 3D printing and entrepreneurship applications
Pabuçcu Akış A., Demirer I.
SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS
, cilt.60, sa.1, ss.1-11, 2023 (ESCI)
2017
20177. The Infusion of Argumentation in Chemistry Education: The Case with Daily Life Phenomena Related to Gases
Pabuçcu A.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.28, ss.635-650, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Beyond rote learning in organic chemistry: the infusion and impact of argumentation in tertiary education
PABUÇCU A., Erduran S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.39, sa.9, ss.1154-1172, 2017 (SSCI)
2016
20169. Fen bilgisi öğretmen adaylarının gaz basıncıyla ilgili bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme seviyeleri
PABUÇCU A.
Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi , cilt.1, sa.2, ss.1-24, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Öğretmen adaylarının asit yağmurlarıyla ilgili bilgilerinin kimya okur yazarlığı açısından incelenmesi
PABUÇCU A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.3, ss.961-976, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Investigating students' engagement in epistemic and narrative practices of chemistry in the context of a story on gas behavior
Pabuccu A., Erduran S.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.17, sa.3, ss.523-531, 2016 (SCI-Expanded)
2015
201512. 5E öğrenme döngüsüne göre düzenlenmiş uygulamaların Asit Baz konusundaki kavram yanılgılarına etkisi
Pabuçcu A., Geban Ö.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.191-206, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201213. Students conceptual level of understanding on chemical bonding
Pabuçcu A., Geban Ö.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.4, sa.3, ss.563-580, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201214. ARGUMENTATION AND STUDENTS' CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF PROPERTIES AND BEHAVIORS OF GASES
Aydeniz M., Pabuccu A., Cetin P. S., Kaya E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.10, sa.6, ss.1303-1324, 2012 (SSCI)
2011
201115. Understanding the impact of formative assessment strategies on first year university students conceptual understanding of chemical concepts
Aydeniz M., Pabuçcu A.
Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education , cilt.5, sa.2, ss.18-41, 2011 (Hakemli Dergi)
2006
200616. Remediating misconceptions concerning chemical bonding through conceptual change text
Pabuçcu A., Geban Ö.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.2006, sa.30, ss.184-192, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Kimya ve Matematik Öğretim Programlarının Beceriler ve Disiplinler Arası İlişkiler Bağlamında Karşılaştırılması
Çetinkaya G. S., Ünal B. N., ÖZGÜR Z., PABUÇCU AKIŞ A.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Türkiye, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Limon ve Portakal Kabuğu İçeren Yenilebilir Filmler: Kaşar Peynirinde Raf Ömrü, Mikrobiyolojik ve Fizikokimyasal Özellikler
Kavas N., Kocatürk E., ORHAN ÖZTEBER N., PABUÇCU AKIŞ A.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Türkiye, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. ATIK YAĞINI GETİR SABUNUNU YAP ÇALIŞMASI
Mete S. A., Sağaltıcı Y., Açar Y., Atar D., PABUÇCU AKIŞ A., ORHAN ÖZTEBER N.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Türkiye, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. Sulardaki Ağır Metallerin Yumurta Kabuğu ile Giderilmesinin Araştırılması
Ülgüz H., Sarıkaya A., PABUÇCU AKIŞ A., ORHAN ÖZTEBER N.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Türkiye, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. STEM Etkinliklerinin Kimya Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Becerileri ve Girişimcilik Algılarına Etkileri
Atar D., Sarıoğlan A., Açıkyol E., PABUÇCU AKIŞ A., ORHAN ÖZTEBER N.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20256. STEM Etkinliklerinin Kimya Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Deşik G., Önel E., Ocak E., ORHAN ÖZTEBER N., PABUÇCU AKIŞ A.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2024
20247. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinde Kimya Öğretmen Adaylarının Yaptığı Bir Uygulamanın Değerlendirilmesi: Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik Örneği
PABUÇCU AKIŞ A., ORHAN ÖZTEBER N.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20238. How Chemistry Education Research Has Responded to the Demands of the Pandemic Context?
Pabuçcu Akış A., Erduran S.
esera 2023, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.447, (Özet Bildiri)
2023
20239. Making 3D Holograms Of Molecules: A STEM Activity
ORHAN ÖZTEBER N., PABUÇCU AKIŞ A.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Kimya Dersine Olan Tutumlarına Etkisi
Demirer I., Pabuçcu Akış A.
III. UBEST SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.104-110, (Tam Metin Bildiri)
2022
202211. STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Kimya Dersine Olan Tutumlarına Etkisi: Arduino Örneği.
DEMİRER I., PABUÇCU AKIŞ A.
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, cilt.1, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
2022
202212. Kimya Dersinde Hologram Kullanımı: Örnek STEM Etkinliği
Orhan Özteber N., Pabuçcu Akış A.
III. UBEST SEMPOZYUM, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
202113. Pre-service Teachers? Experiences On The Use Of Digital Storytelling In Chemistry Education
Pabuçcu Akış A.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Online, Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.232, (Özet Bildiri)
2021
202114. Extended Reality In Chemistry Education Research
Pabuçcu Akış A., Erduran S.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , Bursa, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.231, (Özet Bildiri)
2021
202115. Implementing self-regulated learning strategies in online learning environments
PABUÇCU AKIŞ A., BLAKE C.
CALRG 2021 Online Conference, İngiltere, 15 - 16 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2019
201916. Organik Kimya Derslerinde Argümantasyon Uygulamaları
Pabuçcu Akış A.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, 02 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2020, ss.17, (Özet Bildiri)
2018
201817. From memorization to argumentation in organic chemistry education: the case of conformational analysis of butane in pre-service teacher education
PABUÇCU A., ERDURAN S.
25TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CHEMISTRY EDUCATION, 10 - 14 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201818. Chemistry Education Research Trends in Turkey: 2000–2018
PABUÇCU A.
ULEAD Annual Congress-8th International Conference on Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201719. Öğretmen adaylarının kimya eğitiminde kullanılan asit-baz teorilerini anlama seviyelerinin incelenmesi
PABUÇCU A.
RessCongress (1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.766, (Özet Bildiri)
2017
201720. Using newspaper to promote students’ argumentation in chemistry: The case of decompression sickness
PABUÇCU A.
ULEAD Annual Congress-7th International Conference on Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, ss.188, (Özet Bildiri)
2016
201621. The Assessment of Preservice Science Teachers Understanding of the Concept of Atmospheric Pressure
PABUÇCU A.
ICASE 2016 WORLD SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION CONFERENCE, 1 - 05 Kasım 2016, ss.91, (Özet Bildiri)
2016
201622. Öğretmen adaylarının sahip oldukları kimya bilgilerinin asit yağmurlarıyla ilgili görüşlerinin oluşmasındaki rolü
PABUÇCU A.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.258, (Özet Bildiri)
2016
201623. The History of Nature of Science Representation in State Science Standards: A Systematic Assessment
Summers R., Maddux J., Wallon R., Alameh S. K., Brunner J., Myers J. Y., et al.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, ss.213-214, (Özet Bildiri)
2015
201524. A Chemistry Story to Promote Argumentation in Science Classrooms
Pabuçcu Akış A., Erduran S.
Chem Ed 2015, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Temmuz - 01 Ağustos 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
201425. ”Organic Chemistry: From Memorisation to Argumentation in Educational Contexts” as a part of the symposium entitled “Exploring Contexts and Content Influence on Teaching and Learning Argumentation”
PABUÇCU A., ERDURAN S.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.245-246, (Özet Bildiri)
2013
201326. Argumentation in organic chemistry education
PABUÇCU A., ERDURAN S., MONCADA A.
European Science Education Research Association Conference (ESERA), 2 - 07 Eylül 2013, cilt.7, ss.1227-1233, (Tam Metin Bildiri)
2013
201327. Teaching and Learning Chemistry through Argumentation
ERDURAN S., PABUÇCU A.
IUPAC Word Chemistry Congress, İstanbul, Türkiye, 11 - 16 Ağustos 2013, ss.586, (Özet Bildiri)
2013
201328. ”Narrative and Epistemic Practices of Science: Investigating Students’ Argumentation in the Context of a Story about Gases” as a part of the symposium entitled “Promoting epistemic practices in the secondary science classroom”
PABUÇCU A., ERDURAN S.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Meeting, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, ss.220-221, (Özet Bildiri)
2012
201229. Argumentation in organic chemistry education
Pabuçcu Akış A., Erduran S.
IOSTE XV International Symposium Science & Technology Education for Development, Citizenship and Social Justice, Tunis, Tunus, 29 Ekim - 03 Kasım 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201230. Heating up the discussion: Promoting and investigating argumentation in the context of chemistry stories
PABUÇCU A., ERDURAN S., JAMES J.
I. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, 2 - 05 Temmuz 2012, ss.43-58, (Tam Metin Bildiri)
2011
201131. Using concept maps to assess secondary pre-service teachers views of nature of science
PABUÇCU A.
European Science Education Research Association Conference (ESERA), 5 Eylül - 09 Kasım 2011, ss.162, (Özet Bildiri)
2011
201132. Argumentation in chemical education: STEAM project perspectives and implications for coordinating theory and practice in tertiary education
Xiaomei Y., ERDURAN S., PABUÇCU A.
Variety in Chemistry Education, Birleşik Krallık, 1 - 02 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201033. Science Education in the Global World
PABUÇCU A.
XIV World Congress of Comparative Education Societies (WCCES), İstanbul, Türkiye, 14 - 18 Haziran 2010, ss.272, (Özet Bildiri)
2010
201034. Enhancing Minority Students Agency for Science Learning Through Argumentation: Case for Culturally Responsive Science Instruction
AYDENİZ M., PABUÇCU A.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, 30 Nisan - 04 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2009
200935. Examining Students’s Views on the Nature of Science
PABUÇCU A., GEBAN Ö.
European Science Education Research Association (ESERA), 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.383, (Özet Bildiri)
2009
200936. Improving Student Achievement in the Topic of Acids and Bases By Implementing 5E Learning Cycle Model
PABUÇCU A., GEBAN Ö.
Proceedings of the Redesigning Pedagogy: Designing New Learning Contexts for a Globalizing World, 1 - 03 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200837. 5E Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Öğretimin Asitler ve Bazlarla İlgili Kavramları Anlamaya Etkisi
PABUÇCU A., GEBAN Ö.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.231, (Özet Bildiri)
2007
200738. Yeni Öğretim Programında Değişen Öğretmen Öğrenen İlişkisi
ŞEN H. C., YILMAZ SENEM B., PABUÇCU A.
Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV- Yapılandırmacılık ve Öğretmen, Ankara, Türkiye, 17 - 18 Kasım 2007, ss.90-93, (Özet Bildiri)
2004
200439. Conceptual Change and Chemical Bonding
PABUÇCU A., GEBAN Ö.
18th International Conference on Chemical Education, 3 - 08 Ağustos 2004, ss.153, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Fen Bilgisi Öğretmenliğinde Dijital Hikaye
Pabuçcu Akış A.
Eğitimde Hikayenin Gücü 2024, Dr.Ahmet Kızılay,Dr.Cengiz Yakıncı,Dr.Hilal Türker Alan,Dr.Müge Karadağ,Dr. Mehmet Ali Erkurt,Dr. Tuğçe Nur Yiğenoğlu, Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.25-36, 2024
2024
20242. Kimya Öğretiminde STEM Uygulamaları
ORHAN ÖZTEBER N., PABUÇCU AKIŞ A.
Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları, ŞENDUR GÜLTEN, UYULGAN MELİS ARZU, Editör, Pegem Akademi, ss.397-417, 2024
2023
20233. Chemistry Education Research Recent Trends and the Onset of the Pandemic Era
ERDURAN S., PABUÇCU AKIŞ A.
Handbook of Research on Science Education. Volume III, Norman G. Lederman, Dana L. Zeidler, Judith S. Lederman, Editör, Taylor&Francis Group, New York, ss.657-691, 2023
2022
20224. Sosyobilimsel Konular ve Dijital Hikayeler
PABUÇCU AKIŞ A.
Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli SOSYOBİLİMSEL KONULARIN ÖĞRETİMİ, Namdar, Bahadır, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.103-118, 2022
2019
20195. Fen Eğitiminde Dijital Hikayeler
PABUÇCU A.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Devrim Akgündüz, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.229-244, 2019
2019
20196. Argumentation in Organic Chemistry Education
PABUÇCU A.
Argumentation in Chemistry Education: Research, Policy and Practice, Sibel Erduran, Editör, Royal Society of Chemistry , Washington, ss.228-246, 2019
2019
20197. Kimya Eğitiminde Hikayelerin Gücü
PABUÇCU A.
Eğitimde Hikâyenin Gücü, Yakıncı, C. ve Kızılay, A., Editör, İnönü Üniversitesi Yayınevi, Malatya, ss.115-122, 2019
2015
20158. Promoting argumentation in the context of chemistry stories
Erduran S., Pabuçcu A.
Relevant chemistry education From theory to practice, Eilks,Ingo Hofstein,Avi, Editör, Sense Publishers, Zuid-Holland, ss.143-161, 2015
2012
20129. Kimya ve Argümantasyon Kimyanın Hikaye ve Tartışma Yöntemleri ile Öğretilmesi
PABUÇCU A., ERDURAN S.
Türkiye Kimya Derneği, 2012
2012
201210. 5E Learning Cycle Laboratory Instruction Improving Understanding of Acid Based Concepts
PABUÇCU A.
LAP LAMBERT Academic Publishing, 2012
2012
201211. Bonding Chemistry and Argument Teaching and Learning Argumentation through Chemistry Stories
ERDURAN S., PABUÇCU A.
Bristol University Press, 2012
Desteklenen Projeler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorArgümantasyon Temelli Bütünleşik STEM Uygulamalarının Öğrencilerin Girişimcilik Algısı Problem Çözme Becerisi ve Argümantasyon Kalitesine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
PABUÇCU AKIŞ A. (Yürütücü), ORHAN ÖZTEBER N.
2024 - 2025
2024 - 2025
Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.
2014 - 2015
2014 - 2015Fen Bilgisi Ögretmen Adaylarmm Oluşlurmacı Fen Ortamı Oluşturma Tercihlerinin Bazı Degişkenlere Göre İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PABUÇCU AKIŞ A.
2013 - 2015
2013 - 2015Günlük hayattan hikayelerle bilimin doğası öğretimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
PABUÇCU AKIŞ A. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - 2020
2018 - 2020Eğitimde Kuram ve Uygulama
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2012 - 2015
2012 - 2015NARST-INTERNATIONAL COMMITTEE MEMBER
Bilim Kurulu Üyesi
2010 - 2015
2010 - 2015NARST
Üye
2010 - 2011
2010 - 2011AERA
Üye
2009 - 2011
2009 - 2011ESERA
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2017
Ocak 2017Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017International Journal of Science Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016Chemistry Education Research and Practice
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013The Journal of Academic Social Science Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013Science and Education
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2010
Ocak 2010INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2010
Ocak 2010International Online Journal of Educational Sciences
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015
01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015Science Education Graduate Panel University of Illinois at Urbana Champaign
Panelist
Illinois-Amerika Birleşik Devletleri
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015Lightning Symposium
Davetli Konuşmacı
Illinois-Amerika Birleşik Devletleri
01 Ekim 2012 - 01 Ekim 2012
01 Ekim 2012 - 01 Ekim 2012SERN seminar
Davetli Konuşmacı
Bristol-İngiltere
Burslar
2014 - 2015
2014 - 20152219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu
TÜBİTAK
2011 - 2012
2011 - 2012Doktora Sonrası Araştırmacı
YÖK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 99
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Ocak-2022
Ocak 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Atika Banu GÜÇLÜ, Tez Savunması - Atatürk Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Mutafa Kılıç, Tez Savunması - Dokuz Eylül Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Elvin Tekin Tez Savunması - Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşe ÖZDEMİR Tez Savunması - Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Büşra Sağlamyürek Tez Savunması - Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Doktora)
Oktay Kızkapan Tez Savunması - Erciyes Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Tez Savunma (Doktora)
Gülşen Koçak Tez Savunması - Atatürk Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Tez Savunma (Doktora)
Yurdagül Boğar Tez Savunması - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eylül-2012
Eylül 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ali Yiğit Kutluca Tez Savunması - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Ocak-2012
Ocak 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yılmaz Soysal Tez Savunması - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Eylül-2010
Eylül 2010Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Eda Özkan Tez Savunması - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Ocak-2010
Ocak 2010Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Seda Çavuş Tez Savunması - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Ocak-2009
Ocak 2009