Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2002 - 2002
2002 - 2002Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Çoklu Zeka Aktivitelerinin Öğrencilerin Sözcük Bilgisi Başarısı ve İngilizce'ye YönelikTutumları Üzerindeki Etkileri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr)
2004
2004Yüksek Lisans
İngilizce Öğretmen Adaylarının İngilizce’xxye Yönelik Tutumları
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - 2018
2013 - 2018Öğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2002 - 2013
2002 - 2013Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Makaleler
Tümü (6)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (5)
2024
20241. Level of Digital Literacy Among Pre-service English Teachers
HARPUTLU L., GÜRYAY B.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 2024 (TRDizin)
2016
20162. Individual variables Attitudes toward English and Being a Teacher A Study on Prospective Teachers
GÜRYAY B.
International Journal of Psychology and Educational Sciences , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20163. The Role of Creative Drama on Prospective English Teachers Academic Achievement
GÜRYAY B.
The Global E-Learning Journal , 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20154. Is Creative Drama a Way to Excellence in ELT Classrooms
GÜRYAY B.
Yaratıcı Drama Dergisi (Creative Drama Journal) , 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20145. Creative Drama A Way to Understand Shakespeare
GÜRYAY B.
Procedia - Social and BehavioralSciences , sa.116, ss.1127-1131, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20136. Yabancı dil öğretiminde ders kitabı seçimi
ORUÇ ERTÜRK N., GÜRYAY B.
The Journal ofInternational Social Research , cilt.6, sa.27, ss.398-407, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. A Study on Candidate EnglishTeachers’ Self-Perception ofUsing Creative Drama inEnglish Language Teaching
GÜRYAY B.
1st International Conference onInternational Perspectives in Education, BUXTON, Birleşik Krallık, 11 - 13 Ekim 2018, ss.35, (Özet Bildiri)
2017
20172. The Role of Reflections and Classroom Assessment Techniques on Prospective English Teachers Professional Development
GÜRYAY B.
INOVED, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. Individual Variables Attitudes towards English and Being a Teacher Astudy on Prospective Teachers of English
GÜRYAY B.
Glocalisation of Professional Development in ELT: Think Global, Act Local, İzmir, Türkiye, 3 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
20164. The Relationship between Learning Styles and Perceieved Self Regulation Levels
GÜRYAY B.
GlobELT 2016, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
20165. The Role of Creative Drama on Prospective English Teachers Academic Achievement
GÜRYAY B.
ICETR International Conference on Educational Theory and Research, 11 - 13 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
20166. The Relationship between Learning Modalities and Perceived Self-regulation Levels
GÜRYAY B.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.389-395, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. Creative Drama: A Way to Understand Shakespeare?
GÜRYAY B.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1127-1131, (Tam Metin Bildiri)
2013
20138. Can social studies and language lessons be integrated via global education? English Language Teacher Candidates' Perceptions
ÇULHA ÖZBAŞ B., GÜRYAY B.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1132-1136, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Prospective English Teachers' Views on Teacher Education Program
Güryay B.
Contemporary Challanges in Education.., Oliver Holz,Fiona Shelton,Lotte Geunis,Vana Chiou,Nesrin Oruç Ertürk, Editör, Waxmann Verlag Muenster/New York , Münster, ss.272-286, 2023
2023
20232. The Significance of Collaborative Learning in Language Classrooms of 21st Century
Güryay B.
21st Century Skills in Language Education, Feryal Çubukçu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.157-173, 2023
2021
20213. Matematiğe İngiliz Kalmak
GÜRYAY B.
Şimdiki Aklım Geçmiş Tecrübem, Çetin, Hande, Editör, Nobel Bilimsel, Ankara, ss.88-106, 2021
2021
20214. Does Creative Drama Really Enhance Creativity?
GÜRYAY B.
Voices From the Classroom, Chiou, Vana; Geuinus, Lotte; Holz, Oliver; Oruç Ertürk, Nesrin; Shelton, Fiona, Editör, Waxmann, Münster, ss.127-142, 2021
2020
20205. Developing Intercultural Competence
GÜRYAY B.
Developing Intercultural Competence, Bektaş Çetinkaya, Yeşim, Editör, Peterlang, Berlin, ss.101-114, 2020
2019
20196. A Study on Prospective Teachers’xx Self Perception of Using Creative Drama in English Language Teaching
GÜRYAY B.
International Insights: Equality in Education, Vana Chiou, Oliver Holz, Nesrin Oruç Ertürk, Fiona Shelton, Editör, Waxmann, Münster, ss.127-135, 2019
2018
20187. Being Different in Turkey is not Easy
ORUÇ ERTÜRK N., GÜRYAY B.
Somewhere Over the Rainbow, Kristof De Witte, Oliver Holz, Lotte Geunis, Editör, Waxmann, Münster, ss.127-137, 2018
2014
20148. Prospective Teachers' Perceptions ofProfessional Identity: The Role of Gender and Department
GÜRYAY B., ÇULHA ÖZBAŞ B.
Gender and Education from Different Angles, Malgorzata Jarecka-Zyluk, Oliver Holz, , Editör, Lit Verlag, Berlin, ss.103-125, 2014
2014
20149. Prospective Teachers'Perceptions of Professional Identity: The Role of Gender and Department
ÇULHA ÖZBAŞ B., GÜRYAY B.
Gender and Education from Different Angles, JARECKA-ZYLUK Malgorzata, HOLZ Oliver, Editör, LIT VERLAG, Berlin, ss.103-125, 2014
2012
201210. The Use of Creative Drama
GÜRYAY B.
Teaching Skills, Çubukçu, Feryal, Editör, Nobel, Ankara, ss.225-241, 2012
2009
200911. Turkish Traniee Teachers’ Perception of National and European Identities
GÜRYAY B.
New Architectures in European Higher Education Area, Seebauer, Renate, Editör, Lit Verlag, Berlin, ss.207-220, 2009
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018Buca Proaktif Öğretmen Eğitimi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Canbulat T., Uğurel I., Sarıoğlu C. C., Uygur S. S., İkiz F. E., Ergun S., et al.