Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: HASAN TOLGA KAYA
Danışman: Gamze Arabelen
Özet:
Küreselleşme
ve tedarik zinciri ağlarının hızlı gelişmesi sonucunda, lojistik hizmetlerin
önemi evrensel olarak artmıştır. Aynı zamanda, lojistik hizmet sağlayıcılarının
sunduğu hizmet türleri çeşitlenmiş ve (TÜRKCE CÜMLE
KURUGULANMASINDA ‘’VE’’ DEN SONRA VİRGÜL GELMEZ) küresel hizmet
sağlayıcılar arasındaki rekabet yükselmiştir. Bu rekabet, lojistik hizmet
sağlayıcılarını işletmeler arası pazarlama yaklaşımlarında stratejik kararlar
almaya yöneltmiştir ve böylece hizmetlerin
kalitesi önemli bir konuma yükselmiştir.
Uluslararası tedarik zinciri ağlarında
lojistik hizmetler çok karmaşık olarak kurulabilmekte ve kalite beklentisi
farklı olabilmektedir. Bu nedenle, literatürde üzerinde anlaşılmış, sağlam
yapıda bir lojistik hizmet kalitesi ölçüm modeli bulunmamaktadır. Çalışmanın
temel amacı, lojistik hizmet sağlayıcılarının bakış açısıyla lojistik hizmet
kalitesi boyutlarını keşfetmek ve lojistik hizmet kalitesi için bir ölçüm
modeli önermektir. Çalışmanın amacına ulaşmak için sistematik literatür
taraması ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Daha sonra anket geliştirilmiş ve Alman lojistik hizmet
sağlayıcıları üzerinde uygulanmıştır. Sonuçlar üzerinde yapısal eşitlik modeli
oluşturulmuş ve kalite boyutları doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Sonuç
olarak, lojistik hizmet kalitesinin ölçülmesi için doğrulanmış ve güvenilir beş
lojistik boyutu ve on altı lojistik faktörü keşfedilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Lojistik Hizmetler, Lojistik Hizmet Kalitesi, SEM(bunun türkçesini yazmalısın buraya), Lojistik Hizmet Sağlayıcıları