Assessment of logistics service quality: Perspective of logistics service providers


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: HASAN TOLGA KAYA

Danışman: Gamze Arabelen

Özet:

Küreselleşme ve tedarik zinciri ağlarının hızlı gelişmesi sonucunda, lojistik hizmetlerin önemi evrensel olarak artmıştır. Aynı zamanda, lojistik hizmet sağlayıcılarının sunduğu hizmet türleri çeşitlenmiş ve (TÜRKCE CÜMLE KURUGULANMASINDA ‘’VE’’ DEN SONRA VİRGÜL GELMEZ) küresel hizmet sağlayıcılar arasındaki rekabet yükselmiştir. Bu rekabet, lojistik hizmet sağlayıcılarını işletmeler arası pazarlama yaklaşımlarında stratejik kararlar almaya yöneltmiştir ve böylece hizmetlerin kalitesi önemli bir konuma yükselmiştir.

        Uluslararası tedarik zinciri ağlarında lojistik hizmetler çok karmaşık olarak kurulabilmekte ve kalite beklentisi farklı olabilmektedir. Bu nedenle, literatürde üzerinde anlaşılmış, sağlam yapıda bir lojistik hizmet kalitesi ölçüm modeli bulunmamaktadır. Çalışmanın temel amacı, lojistik hizmet sağlayıcılarının bakış açısıyla lojistik hizmet kalitesi boyutlarını keşfetmek ve lojistik hizmet kalitesi için bir ölçüm modeli önermektir. Çalışmanın amacına ulaşmak için sistematik literatür taraması ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Daha sonra anket geliştirilmiş ve Alman lojistik hizmet sağlayıcıları üzerinde uygulanmıştır. Sonuçlar üzerinde yapısal eşitlik modeli oluşturulmuş ve kalite boyutları doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Sonuç olarak, lojistik hizmet kalitesinin ölçülmesi için doğrulanmış ve güvenilir beş lojistik boyutu ve on altı lojistik faktörü keşfedilmiştir.

 

Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Lojistik Hizmetler, Lojistik Hizmet Kalitesi, SEM(bunun türkçesini yazmalısın buraya), Lojistik Hizmet Sağlayıcıları