Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Fakültesi, Bilgisayar Bilimleri Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Doğaç Ekici
Danışman: Mete Eminağaoğlu
Özet:
Oyun
geliştirmenin en büyük zorluklarından biri, hem tatmin edici derecede gerçekçi
hareket sonuçları üreten hem de oyun geliştiricilerin sınırsız hayal gücünün
yarattığı dünyalarda farklı senaryoları gerçekleştirebilen bir yol bulma
algoritması üretmektir. Ayrıca oyunlar son kullanıcıya yönelik programlar
olduğu için içerdikleri sistemlerin mümkün olduğunca az bilgisayar kaynağı
kullanması ve maliyet açısından mümkün olan en kısa sürede geliştirilmesi
istenmektedir. Mevcut yol bulma çözümleri, soruna güçlü yanıtlar üretebilse de
çözülmesi uzun bir geliştirme süresi gerektiren bazı kronik sorunları da
içermektedir. Bu çözümler, baştan sona gezinilebilen ve sürekli haritalarda çok
iyi çalışmaktadır. Ancak yürüme dışında zıplama, uçma gibi farklı hareket
mekaniklerinin de kullanıldığı çeşitli engellerin aşılması gereken durumlara
çözüm getirememektedir. Çoğu zaman geliştiricilerin yol bulma örgülerini
birbirine linklerle manuel olarak bağlaması gerekmektedir. Bu da farklı hareket
mekaniklerine sahip haritalarda oyun geliştirme sürecini önemli ölçüde uzatmaktadır.
Aynı zamanda bağlanan linkler manuel olarak kurulduğu için link üzerinde
hareket eden cismin hareketi doğal görünmemektedir. Bu çalışmanın odak noktası,
mevcut yol bulma algoritmalarının zorluklarını aşmak için yapay sinir ağları ve
derin pekiştirmeli öğrenme kullanarak bir düğüm ağı oluşturacak bir sistem
oluşturmaktır. Son olarak, yapım aşamasında yapay sinir ağları kullanılmayacağından
son kullanıcı için hızlı ve daha az kaynak kullanan bir sistem
hedeflenmektedir.