ERKEN YAŞTA BAKIR ÇALGI EĞİTİMİNİN KAZANIM VE ZORLUKLARI İLE BİRLİKTE OLUŞABİLECEK SORUNLARA KARŞI YÖNELİK ÖNERİLER


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Giray Doğukan Kandemir

Danışman: Mehmet Faruk Düzgün

Özet:

Bu tezde, bakır üflemeliler için erken yaş olarak kabul edilen 10-13 yaş arası bakır üflemeli çalgı eğitiminin zorluklarına yönelik, yardımcı ve yapıcı çözüm önerilerine değinilmiştir.

 Tez kapsamında ilk olarak bakır üflemeli çalgıların yüzeysel tarihi, gelişimleri ve çalışma sistemi anlatılmıştır. Sonrasında Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminden ve eğitim veren okullar ile akademik kadrolarından bahsedilmiştir. Son alarak, alanında uzman farklı üniversitelerde eğitim veren yedi bakır üflemeli çalgı öğretmenin katıldığı on üç soruluk bir anket yapılmış ve değerlendirilmiştir.

               Bu tez çalışması sonucunda, tıp ve eğitim biliminin kesişiminde yer alan araştırma konusunun öğrencilerin kişisel yetenek seviyeleri, yaş farkı, sağlık durumu ve çevresel faktörler ile birlikte daha karmaşık bir yapıya dönüştüğü gözlemlenmiştir. Ayrıca oluşabilecek sağlık sorunlarını çözebilmek için uzman sağlık çalışanlarından destek alarak gözlem yapılması gerektiği fark edilmiştir. Öğrencilerin sorunlarına çözümler için bireysel yaklaşım ve analizler yapılması gerektiği anlaşılmıştır. Bu nedenle tezde öneriler verilirken, bakır üflemeli çalgı ailesini çalan öğrencilerin bireysel sorunları yerine ortak olabilecek sorunlarına odaklanılmıştır.