Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Giray Doğukan Kandemir
Danışman: Mehmet Faruk Düzgün
Özet:
Bu tezde, bakır üflemeliler
için erken yaş olarak kabul edilen 10-13 yaş arası bakır üflemeli çalgı
eğitiminin zorluklarına yönelik, yardımcı ve yapıcı çözüm önerilerine
değinilmiştir.
Tez kapsamında ilk olarak bakır üflemeli
çalgıların yüzeysel tarihi, gelişimleri ve çalışma sistemi anlatılmıştır.
Sonrasında Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminden ve eğitim veren okullar ile
akademik kadrolarından bahsedilmiştir. Son alarak, alanında uzman farklı
üniversitelerde eğitim veren yedi bakır üflemeli çalgı öğretmenin katıldığı on
üç soruluk bir anket yapılmış ve değerlendirilmiştir.
Bu tez çalışması sonucunda, tıp ve eğitim biliminin kesişiminde yer alan
araştırma konusunun öğrencilerin kişisel yetenek seviyeleri, yaş farkı, sağlık
durumu ve çevresel faktörler ile birlikte daha karmaşık bir yapıya dönüştüğü
gözlemlenmiştir. Ayrıca oluşabilecek sağlık sorunlarını çözebilmek için uzman
sağlık çalışanlarından destek alarak gözlem yapılması gerektiği fark
edilmiştir. Öğrencilerin sorunlarına çözümler için bireysel yaklaşım ve
analizler yapılması gerektiği anlaşılmıştır. Bu nedenle tezde öneriler
verilirken, bakır üflemeli çalgı ailesini çalan öğrencilerin bireysel sorunları
yerine ortak olabilecek sorunlarına odaklanılmıştır.