BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME ARACI OLARAK AKILLI TAHTA


Gündoğdu T.

ASOS JOURNAL - The Journal of Academic Social Science, sa.6, ss.392-401, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

FATİH projesi kapsamında yurdun tüm sınıflarına kurulan akıllı tahtalar eğitim öğretim dünyasına pek çok fayda getirmekle beraber öğrencileri de öğrenme etkinliklerinde desteklemektedir. Kara tahta veya beyaz tahta gibi klasik tahtalarla karşılaştırıldığında akıllı tahtanın birçok olumlu özellikleri ortaya çıkmaktadır. Bu yeni özelliklerin, öğretmenleri, daha çok da öğrencileri etkilediği görülmektedir. Öğrencilerin bu yeni akıllı tahtalarla derse daha iyi yoğunlaşabildikleri ve derste işlenen konuları daha kısa sürede anlayabildikleri yapılan çeşitli araştırmalarla saptanmıştır. Öğretmenlerin ise bu yeni öğretme ve öğrenme aracını derslerinde etkili bir şekilde kullanmaları, ciddi bir hazırlık ve ön çalışma gerektirmektedir. Bu makalede akıllı tahtanın nasıl bir öğretme ve öğrenme aracı olduğu, öğretmenlere ve öğrencilere ne gibi artı değerler sağladığı anlatılıp, buradan çıkan öneriler ortaya konmaktadır.

Within the FATİH project, interactive whiteboards put in all classes of the country not only benefit to the world of education but also support the student in learning activities. The interactive whiteboard have many positive features as
compared with classic boards like black or white board. It is seen that this new features affect teachers and more students. It was determined in various studies that by means of these new interactive whiteboards, the students could concentrate to the course better and could understand the topics dealt with in the course in a shorter time. The teachers need a serious preparing and study to use effectively this new teaching and learning tool in their class. In this article, it is said that how the interactive whiteboard is teaching andlearning tool and what advantages are gained to teachers and students. Then as a result of this issue we suggest some offers.