AMAÇ: Bu araştırmada, COVID-19 pandemisinde annelerin emzirmeye ilişkin yaşadıkları sorunlar, sorunlara yönelik bilgi kaynakları ve bilgi gereksinimlerinin incelemesi amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Tanımlayıcı bu araştırma, bir Aile Sağlık Merkezinde, Eylül - Ekim 2021 tarihlerinde 112 emziren anne ile yapılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu”, “COVID-19 Pandemi Döneminde Annelerin Emzirmeye İlişkin Bilgi Gereksinimlerini Ortaya Çıkaran Soru Formu” ve “Emzirme Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. BULGULAR: Annelerin Emzirme Sorunlarını Değerlendirme Ölçeği toplam puan ortalaması 32,37±9,05’dir. Annelerin pandemi döneminde emzirmeyle ilişkili olarak mekanik endişeleri, sürece ait endişeleri ve memeyle ilişkili endişelerinin daha fazla olduğu saptanmıştır. Anneler emzirme sorunlarında en fazla hemşirelere (%31,3) ve aile/arkadaşlarına (%28,5) başvurmuştur. Pandemide, annelerin %49,1’inin anne sütü ve yararlarına, %54,5’inin emzirmenin yararları ve emzirme tekniğine ve %52,6’sının pandemi döneminde emzirmeye ilişkin bilgi puanlarının ortalamanın üstünde olduğu belirlenmiştir. Annelerin anne sütü ve yararlarına ilişkin bilgileri azaldıkça emzirme sürecine ait endişeleri artmıştır (r= -0.243, p = 0.010). Emzirmenin yararları ve emzirme tekniğine ilişkin bilgileri azaldıkça, memeye ait endişeleri artmıştır (r=-0.180, p = 0.016). Ayrıca, pandemi döneminde emzirmeye ilişkin bilgi düzeyleri azaldıkça, annelerin süt yetersizliğine ait endişeleri (r=-0.258, p = 0.006) ve sosyal endişeleri (r=-0.218, p = 0.021) artmıştır (p< 0,05). SONUÇ: Pandemi döneminde annelerin emzirmeyle ilişkili olarak mekanik endişelerinde, sürece ait endişelerinde ve memeyle ilişkili endişelerinde daha fazla artış olmuştur. Annelerin emzirmeye ait bilgi düzeyleri azaldıkça emzirme sorunları artmaktadır. Pandemi sürecinde emzirme sorunları için en fazla hemşirelere başvurulmuştur. Bu nedenle hemşireler emzirme sürecini değerlendirerek sorunları saptamalı, sorunlara yönelik eğitim ve emzirme desteği sağlamalıdırlar.
OBJECTIVE: In this study, it was aimed to examine the problems that mothers experienced with breastfeeding during the COVID-19 pandemic, their information sources and information needs for problems. MATERIAL AND METHODS: Descriptive study was conducted with 112 breastfeeding mothers at the a Family Health Center in between September and October 2021. The data were collected using the “Personal Information Form”, “Questionnaire Revealing Information Requirements of Mothers Regarding Breastfeeding During the COVID-19 Pandemic Period” and “Breastfeeding Experience Scale (BES)”. RESULTS: The total mean score of the BES of Mothers was 32.37±9.05. The sub-dimension of mechanical, process, and breast-related concerns during the pandemic period was higher than other dimensions. Mothers mostly consulted nurses (31.3%) and family/friends (28.5%) for breastfeeding problems. During the pandemic, it was determined that 49.1% of the mothers had higher than average knowledge scores about breast milk and its benefits, 54.5% of the mothers about the benefits of breastfeeding and breastfeeding technique, and 52.6% of them had a higher level of knowledge about breastfeeding. As the mothers' knowledge about breast milk and its benefits decreased, concerns about the breastfeeding process increased (r=-0.243, p=0.010). As the level of knowledge about the benefits of breastfeeding and the breastfeeding technique decreased, breast concerns increased (r= -0.180, p = 0.016). Also, as the level of knowledge about breastfeeding decreased during the pandemic, mothers' concerns about milk insufficiency (r=-0.258, p=0.006) and social concerns (r = -0.218, p = 0.021) increased (p< 0.05). CONCLUSIONS: During the pandemic, there was a greater increase in mothers' mechanical concerns, process concerns, and breast-related concerns related to breastfeeding. As mothers' knowledge of breastfeeding decreases, breastfeeding problems are increasing. Mothers have consulted with nurses the most about breastfeeding problems during the pandemic. For this reason, nurses should evaluate the breastfeeding process, identify problems, and provide education and breastfeeding support for the problems.