2. ULUSLARARASI GENÇ ORAD SEMPOZYUMU, Adana, Türkiye, 5 - 09 Mart 2024, ss.15
Amaç: Diş hekimliğinde uzmanlık sınavı (DUS), 2012 yılından beri ÖSYM (Ölçme, Seçme, Yerleştirme Merkezi) tarafından her yıl düzenli olarak yapılan, soruları beş yıllık diş hekimliği öğretim müfredatından oluşan bir sınavdır. Çalışmamızın amacı DUS’ta Ağız Diş ve Çene Radyolojisi sorularında, bir yapay zekâ platformu olan ChatGPT’nin (Chat Generative Pre-trained Transformer) başarı oranının belirlenmesidir.
Yöntem: 2012 ve 2021 yılları arasında yapılan 13 sınavdaki (her sınavda 10 adet) toplam 130 Ağız Diş ve Çene Radyolojisi branşına ait sorular ChatGPT-4’e sorulmuştur. Sınavlardaki doğru-yanlış sayıları Excel dosyasına kaydedilerek ChatGPT-4’ün sınav sorularındaki başarısı değerlendirilmiştir.
Sonuç: Son dönemde farklı alanlarda kullanımı yaygınlaşan yapay zekâ sistemlerinin başarısı artmakta olup diş hekimliği eğitimi alanında da faydalı bir şekilde kullanılabilir. ChatGPT gibi yapay zekâ araçlarının gelişmesi ile daha başarılı sonuçlar elde edilecektir.