24. Ulusal Turizm Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2024, ss.361-371, (Tam Metin Bildiri)
Bu araştırma, spor tırmanışı yapan bireylerin katıldıkları spor etkinlikleri boyunca etkinliği ilgilendiren sosyal medya paylaşımlarının neler olduğunu anlamak amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla, TED Boulder Cup etkinliğine katılan yarışmacıların Instagram paylaşımları incelenmiştir. Böylelikle bir spor etkinliğine katılan yarışmacıların gözünden etkinlik ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışma, belirli bir spor dalına yönelik etkinlilerin geliştirilmesine olanak sağlayan, etkinlik süresince toplam deneyimi etkileyen unsurları belirleyen ve deneyimin planlamasına yardımcı olan bulgular sunmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın doğrudan ve dolaylı olarak etkinlik yöneticilerine, geliştiricilerine ve organizatörlerine stratejilerini planlamaları ve geliştirmeleri açısından yararlı olacağı düşünülmektedir.