Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar-12


İşeri K. (Editör), Çetin B. (Editör)

Türk Dil Kurumu, Ankara, 2022

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Türk Dil Kurumu
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüz koşulları ve gereksinimi dolayısıyla dil ve dillerin öğretimi önemli bir duruma gelmiştir. Ülke sınırlarının dışındaki yaşam biçimlerini tanıma isteği, dünyayı algılayış biçimlerinin farklılıkları ve kültürlerin etkileşiminden kaynaklanan birbirini tanıma ve tanıtma ihtiyacının gün geçtikçe arttığı gözlemlenmektedir. Buna koşut olarak dilin sadece iletişim aracı olmadığı; insanı ilgilendiren birçok davranışın temelinde dil olduğu, başka deyişle insanla ilgili her şeyin dile yansıdığına ilişkin çalışmaların olması; dilin iletişim aracı olma dışındaki işlevlerinin keşfedilmesi, dil ve dil öğretiminin önemini artırmaktadır. Türkçenin dünya dilleri arasındaki yerini alabilmesi için bu türde bilimsel etkinliklerin de önemi gün geçtikçe anlaşılmaktadır. Türkçenin eğitimi-öğretimi alanı; Türkçenin yapısal, anlam ve kullanım özellikleri, eğitim bilimi, dil bilimi ve edebiyat öğretimi alanlarında yapılan kuramsal ve uygulamalı çalışmaları içeren bir alan olma özelliği taşımaktadır. Günümüz teknolojik gelişmeleri ışığında kitle iletişim araçları, dijitalleşme, sosyal medya, internet gibi günümüz araçlarının kullanımıyla yazılan kitaplar, makaleler ve sunulan bildiriler, eğitim öğretim ortamlarının zenginleştirilmesine katkı sağladığı gibi 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasına ve gelişmesine imkân sağlaması açısından önem kazanmaktadır.

Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı’nda sunulan bildirilerin kitap olarak basılması bir gelenek hâline gelmiştir. Kurultayların düzenlenişinin başından günümüze kadar seri ve aksatılmadan gerçekleştirilmesi; sonucunda da aday çalışmaların hakem sürecine tabi tutularak bilimsel niteliğinden ödün vermeden açık ve şeffaf biçimde hazırlanan bu kitap, Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayları bildirilerinin 12. kitabı olarak alanyazınında yerini almaktadır. Burada amaç, her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen ve bilimsel etik kurallarından taviz vermeyerek hem kuramsal hem de uygulamalı çalışmalarla alana hizmet veren uygulayıcılara kılavuz olmaktır. Bu kitapla kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalardan oluşan serinin on ikincisi yayımlanmış olacaktır.