Expectations for the Use of Generative Artificial Intelligence in Higher Education: A Research on the Perceptions of Tourism Faculty Students


Çankaya G. Z., Kurgun H., Aktaş E., Kurgun O. A.

INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL AND ECONOMIC STUDIES, cilt.5, sa.1, ss.78-97, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmada yaratıcı yapay zekanın turizm alanı başta olmak üzere yükseköğretimde dönüştürücü potansiyelinin kullanımına ilişkin öğrencilerin bakış açılarının ortaya konması amaçlanmıştır. Bu kapsamda dijital dönüşüm ve yapay zekâ uygulamaları hakkında dört eğitim seminerine katılmış, konuyla ilgili temel bilgiye sahip turizm işletmeciliği bölümünden dokuz öğrenci ile odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcı yapay zekanın akademik performanslarına, eleştirel düşünme ve araştırma becerilerine etkisi, mezuniyet sonrası yeteneklerine katkısı ve muhtemel zorluklar ile ilgili görüşleri içerik analizine tabi tutulmuştur. Öğrenciler yaratıcı yapay zekanın öğrenim deneyimlerini, akademik performanslarını ve gelecekte işe alım ve performanslarını geliştirmek için çeşitli açılardan bir fırsat oluşturacak yardımcı araç olarak görmeleri temel araştırma bulguları arasında yer almaktadır. Bu kapsamda eğitim kalitesinin geliştirilmesi için alanyazına ve uygulamaya yönelik yükseköğretim kurumlarına ve eğiticilere yaratıcı yapay zeka merkezli bir çerçeve sunulmuştur. 

The study aims to explore the transformative potential of generative artificial intelligence within higher education, particularly in the tourism sector, and investigate students' perspectives. This involved conducting focus group discussions with nine tourism management students who had attended four training seminars and possessed basic knowledge of the subject. The outcomes of these discussions, covering students' views on the impact of generative artificial intelligence on academic performance, critical thinking, and research skills, its contribution to post-graduation capabilities, and potential challenges, were subjected to content analysis. Among the primary research findings was that students perceive generative artificial intelligence as an auxiliary tool to enhance their learning experiences, academic performances, and future employability. Consequently, the study proposed recommendations to higher education institutions and educators, contributing both literature and practical insights for a generative artificial intelligence-centric approach