Çocuk Edebiyatı ve Barış


Creative Commons License

Uslu K., Uslu Yardımcı E.

International Symposium on New Trends in Social and Liberal Sciences, Milan, İtalya, 28 Nisan - 01 Mayıs 2016, ss.81

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Milan
  • Basıldığı Ülke: İtalya
  • Sayfa Sayıları: ss.81
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

“Barış” bireysel ve toplumsal anlamda her geçen gün daha fazla gereksinim duyulan değerlerden biridir. Barış eğitimi ise, çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin barış içinde yaşamaya, barışa giden koşulları yaratmaya ve barış kültürünü geliştirmeye yönelik tutum ve davranışlarını geliştirmeyi amaçlayan bir eğitimdir. Barış eğitiminin en temel araçların biri “çocuk edebiyatı”dır; çünkü çocuk edebiyatındaki yazınsal kurgu ve örtük iletiler sayesinde barışın değeri, önemi ve gerekliliği sorgulanabilmektedir. “Barış” bireysel ve toplumsal anlamda her geçen gün daha fazla gereksinim duyulan değerlerden biridir. Barış eğitimi ise, çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin barış içinde yaşamaya, barışa giden koşulları yaratmaya ve barış kültürünü geliştirmeye yönelik tutum ve davranışlarını geliştirmeyi amaçlayan bir eğitimdir. Barış eğitiminin en temel araçların biri “çocuk edebiyatı”dır; çünkü çocuk edebiyatındaki yazınsal kurgu ve örtük iletiler sayesinde barışın değeri, önemi ve gerekliliği sorgulanabilmektedir.