TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES, cilt.16, sa.3, ss.1773-1794, 2021 (Hakemli Dergi)
Değişen dünya standartlarına uyum sağlayabilmek için edinilmesi gereken 21. yüzyıl becerilerinin fen bilimleri dersi kapsamında kazandırılabileceği düşünülürse, fen bilgisi öğretim programlarının çağın gerekliliklerine uygun şekilde revize edilmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, 2007 ve 2018 fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın verilerini YÖK tarafından yayımlanan 2007 ve 2018 fen bilgisi öğretmen yetiştirme programları oluşturmaktadır. Araştırmada doküman analizi tekniğiyle veriler analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin betimsel analizi gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, 2018 fen bilgisi öğretmen yetiştirme programında 2007 programına kıyasla genel kültür ve alan eğitimine ilişkin toplam ders saatleri ve kredilerinin azaltıldığı, buna karşın meslek bilgisi havuzundaki ders saatlerinin ve kredilerinin arttırıldığı söylenebilir. 2018 fen bilgisi öğretmen yetiştirme programında, 2007 programında yer alan Fizik, Kimya ve Biyoloji alanlarına ilişkin ders saatleri ve içeriklerinde kısıtlamalara gidildiği, bazı derslerin bir ders altında birleştirildiği ifade edilebilir. 2018 fen bilgisi öğretmen yetiştirme programında Eğitim Felsefesi, Eğitim Sosyolojisi, Eğitimde Ahlâk ve Etik, Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Bilimsel Muhakeme Becerileri, Disiplinlerarası Fen Öğretimi, Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları derslerinin eklendiği belirlenmiştir. 2018 fen bilgisi öğretmen yetiştirme programında seçmeli ders sayısı arttırılmıştır. Güncellenecek fen bilgisi öğretmen yetiştirme programlarında alan eğitiminin ön planda tutulduğu, çağın gereksinimlerine uygun güncel derslerin yer alması gerektiği önerisinde bulunulmuştur.