AJIT-e: Academic Journal of Information Technology, cilt.13, sa.49, ss.72-89, 2022 (Hakemli Dergi)
Avrupa'yı etkisi altına aldığından beri Covid-19 salgını, özellikle Amerika kıtasında
hızla yayılmaya devam etmektedir. Güncel verilere bakıldığında virüs yaklaşık 250
milyon insanı etkilemiş ve beş milyondan fazla insanın ölümüne neden olmuştur.
Özellikle Avrupa kıtasında salgının hızla yayılmasıyla birlikte bu konu sosyal
medyada tartışılmaya başlanmıştır. Özellikle Twitter bu çalışma alanında en sık
kullanılan mikroblogdur. Bu çalışmada, küresel COVID-19 salgını sırasında Twitter
üzerinden birçok kişi, kuruluş ve devlet kurumu tarafından paylaşılan tweetlerin
VADER Duygu Analizi yöntemi kullanılarak, duygu analizi gerçekleştirilmesi
amaçlanmaktadır. Bu çalışmada #covid19, #Covid, #pandemic, #social-distance,
#socialdistance, #covid-19, #corona-virius, #coronavirus, #Chinesevirus, #Chinesevirus hashtagleri kullanılmıştır. Bu hashtag'ler ile 1 Ocak 2020 ile 1 Temmuz 2020
tarihleri arasında Twitter'dan toplam 60.243.040 tweet toplanmıştır. Bu çalışmada,
Covid-19 ile ilgili Twitter verilerinde ifade edilen duyguları sınıflandırmak için
VADER kullanılmış ve ortaya çıkan tweetlerin bileşik puanları, çok olumlu, olumlu,
nötr, olumsuz, çok olumsuz olmak üzere beş kategoriye ayrılmıştır. Ayrıca
çalışmada, aylık olarak en sık toplanan metin verilerinin görselleştirilmesi için
Wordcloud kullanılmış ve tweetlerin içeriğini daha iyi anlamak için tweetlere Ngram uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar incelendiğinde, çıkışın farklı
dönemlerinde Covid-19 ile ilgili paylaşılan tweetlerin farklı duygusal durumları
yansıtmaktadır.
The Covid-19 outbreak, which has been under the influence of Europe since then,
continues to spread rapidly especially in the American continent. Looking at the
current data, the virus has affected about 250 million people and has killed more than
five million people. Especially with the rapid spread of the outbreak in the European
continent, this issue started to be discussed in social media. In particular, Twitter is
the most frequently used micro-blogging in this workspace. In this study, it is aimed
to analyze the tweets shared by many people, organizations and government agencies
through Twitter during the global COVID-19 outbreak with sentiment analysis
using the VADER Sentiment Analysis method. The hashtags #covid19, #Covid,
#pandemic, #social-distancing, #socialdistance, #covid-19, #corona-virius,
#coronavirus, #Chinesevirus, #Chinese-virus were used in this study. With these
hashtags, a total of 60,243,040 tweets were collected from Twitter between January
1, 2020 and July 1, 2020. In this study, we use the VADER to classify the sentiments
expressed in Twitter data related to Covid-19 and the compound scores of the
resulting tweets were divided into five categories: Highly Positive, Positive, Neutral,
Negative, Highly Negative. In addition, in the study, the Wordcloud was used to
visualize the most frequently collected text data monthly, and N-grams were applied
to the tweets to better understand the content of the tweets. When the results obtained
in the study are examined, the tweets shared about Covid-19 in different periods of
the release reflect different sentimental situations.