2. Uluslarası & 8. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kogresi, Aydın, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2022, ss.25-26
Öğrenci
Hemşirelerin Teorik Derste Akıllı Telefon Kullanma Durumları
Giriş
Hemşirelik
eğitimi teorik ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Teorik dersler miller
piramidinin ilk iki basamağına göre büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle
teorik derslerin etkili ve etkin olmasının sağlanması gerekmektedir.
Amaç
Bu
araştırma ile öğrenci hemşirelerin teorik derslerde akıllı telefon kullanım
durumlarını ve görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Yöntem
Araştırma
tanımlayıcı tipte olup, araştırmacılar tarafından hazırlanmış 27 sorudan oluşan
anket formu Google Forms üzerinden online bir şekilde öğrenci hemşirelerle
paylaşılmış ve araştırmaya katılmayı kabul eden 1724 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
Veriler 1 Temmuz-20 Ekim 2022 tarihleri arasında toplanmış, SPSS 28.0
istatistik programında yüzde ve ortalamalar ile değerlendirilmiştir.
Bulgular
Katılımcıların
yaş ortalaması 20.4 (SD=1.66), %83,5’i kadın, %67’si devlet üniversitesinde
öğrenci ve %36’sı ikinci sınıftadır. Öğrencilerin %97,6’sı akıllı telefonunu
günde en az 2 saat ve üzeri kullandığını ifade etmiştir. Öğrencilerin %11,2’si derslerde akıllı
telefonunu rahatsız olmamak amaçlı kapattığını, %66,4’ü dersin ilk 15 dakikalık
diliminde akıllı telefonu ile ilgilediğini, %82,9’u 1 saatlik teorik ders
diliminde en az 5 kez akıllı telefona baktığını belirtmiştir. Dersteyken akıllı
telefon kullanım amaçlarını %74,4’ü sosyal medya kullanmak, %34,8’i saate
bakmak, %22,6’sı anında mesajlaşma hizmetlerini kullanmak, %15,9’u internette
gezinmek, %11,6’sı kısa video izlemek, %4,3’ü müzik dinlemek olarak
belirtmiştir. Öğrencilerin derste akıllı telefon kullanma nedeni olarak 54,9’u
ders içeriğinin ilgi çekmemesi, %44,5’i eğiticinin dersi etkili anlatamaması,
%36,6’sı ders sürelerinin uzun olması, %22,6’sı telefona sık bildirim gelmesi
ve %4,9’u arkadaşın akıllı telefon kullanmaya özendirmesi olarak ifade
etmiştir. Öğrencilerin %86’ı teorik derslerde eğitim materyalinin fotoğrafını
çektiğini, %24,4’ünün ise kendi kişisel fotoğrafını çektiğini ve %36,7’sinin
ise teorik derslerde oyun oynadığı saptanmıştır.
Sonuç
ve Öneriler
Bu bulgular
doğrultusunda öğrenci hemşirelerin teorik derslerde akıllı telefon kullanımının
yüksek olduğu ve teorik derslerin öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde
hazırlanması ve teknoloji kullanımı ile zenginleştirerek yapılması önerilmektedir.
Anahtar
Kelimeler: Hemşirelik
Eğitimi, Öğrenci Hemşire, Akıllı Telefon,