Hizmet İçi Eğitim ve İş Tatmini İlişkisi Otel İşletmelerinde Bir Uygulama


BUCAK T.

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, cilt.7, sa.02, ss.41-52, 2010 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 02
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.41-52
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Otel işletmeleri; mevcut işgörenlerin yanında yeni işe aldıkları veya görev alanını değiştirdikleri işgörene değişik amaçlarla hizmetiçi eğitim verirler. Bu amaçlar içinde; yeni göreve ve çalışma ortamına alışmak, yeniliklere uyum sağlamak sayılabilir. İşgörenlerin hizmetiçi eğitimine bakış açılarını ortaya koymak ve bunun iş tatmini üzerine etkisini ölçmek amacıyla yapılan bu araştırmada, önce literatür taraması yapılmış, devamında İzmir´de bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Beş yıldızlı altı adet otelde, 224 otel çalışanı ile yapılan alan araştırmasında veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında analiz edilip değerlendirilmiştir. Araştırmada 5 hipotez test edilmiştir. Araştırma sonucunda, hizmetiçi eğitimin otel işgörenlerinin iş tatminini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.