Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, vol.7, no.02, pp.41-52, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Otel işletmeleri; mevcut işgörenlerin yanında yeni işe aldıkları veya
görev alanını değiştirdikleri işgörene değişik amaçlarla hizmetiçi
eğitim verirler. Bu amaçlar içinde; yeni göreve ve çalışma ortamına
alışmak, yeniliklere uyum sağlamak sayılabilir. İşgörenlerin hizmetiçi
eğitimine bakış açılarını ortaya koymak ve bunun iş tatmini üzerine
etkisini ölçmek amacıyla yapılan bu araştırmada, önce literatür
taraması yapılmış, devamında İzmir´de bir alan araştırması
gerçekleştirilmiştir. Beş yıldızlı altı adet otelde, 224 otel çalışanı ile
yapılan alan araştırmasında veri toplama aracı olarak anket
kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında analiz edilip
değerlendirilmiştir. Araştırmada 5 hipotez test edilmiştir. Araştırma
sonucunda, hizmetiçi eğitimin otel işgörenlerinin iş tatminini olumlu
yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.