Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.251-261, 2015 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de akademik bale eğitimi, 6 Ocak 1948 tarihinde İstanbul Yeşilköy Bale Okulu’nda başlar (Bale okulu
daha sonra 1950’de Ankara Devlet Konservatuvarı’na taşınır). O zamandan günümüze Devlet
Konservatuvarları’nda, farklı süreçlerde eğitimin kurumsal yapısında değişiklikler meydana gelmiştir. 1950
yılında bale bölümümün Ankara Devlet Konservatuvarı’na geçişini 1982’de Devlet Konservatuarlarının YÖK
kapsamına alınıp üniversitelere bağlanması süreci takip etmiştir. 2010 yılında ise Devlet Konservatuvarları
Türkiye genelinde ortak bir yönetmelik ile Müzik ve Bale İlköğretim Okulu olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na
bağlanmıştır.
Tüm bu kurumsal değişimler değerlendirildiğinde günümüzde göze çarpan ilk unsur, mezuniyet yaşının
değişmesi ve mesleki eğitimin daha uzun bir sürece yayılarak veriliyor olmasıdır. Ancak yoğun bir fiziksel
aktiviteye dayalı bale mesleğinin eğitiminin uzun bir süreç olması, profesyonel dans hayatının kısalmasıdır. Yani
bir bale dansçısı adayı mevcut kurumsal eğitim sürecine göre, profesyonel dans yaşamına geç başlayacak ve
mesleki hayatı kısalacaktır.
The first formal academic ballet training in Turkey began on 6 January 1948 at Istanbul Yesilköy Ballet School
(after which time the ballet school was moved to Ankara State Conservatory in 1950). Since that time changes
in the institutional structure of ballet education have occurred. In the year 1982 the Higher Education
Department of the State Conservatories started a process connecting the Ankara State Conservatory to the
university system. In 2010, the State Conservatory of Music and Ballet in Turkey joined the Elementary School
System through a common regulation from the National Education Minıstry. Considering all these
organizational changes, the first elements that stand out today are the change in the age of graduation and
professional training extending over a longer period. However, the intense physical activity of professional
ballet training being a long process leads to a shortening of the professional dance life. In these circumstances
based on the process of actual training, a ballet dancer candidate’s professional dance career will begin later
and professional dance life will be shortened.