Eğitimde Yapay Zekâ: Sadece Tehditler


Arslan K.

YEGANE dergi, cilt.1, sa.1, ss.18-22, 2024 (Hakemsiz Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: YEGANE dergi
  • Sayfa Sayıları: ss.18-22
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitimde yapay zekâ uygulamaları, bireyselleştirilmiş öğrenme ve erişilebilirlik gibi önemli fırsatlar sunarken, çeşitli tehditler de barındırmaktadır. Bu makale, yapay zekânın eğitimdeki olası olumsuz etkilerini incelemektedir. Özellikle bilişsel kapasitelerde düşüş, veri gizliliği ve güvenliğinin sağlanamaması, dijital eşitsizliklerin derinleşmesi, öğretmen-öğrenci etkileşiminin azalması ve algoritmik önyargı gibi tehditler ele alınmaktadır. Yapay zekânın eğitim süreçlerinde yer almasının getirebileceği risklere karşı dikkatli olunması gerektiği vurgulanarak, sınırsız ve kontrolsüz kullanımının önüne geçilmesi gerektiği önerilmektedir.