VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.187, (Özet Bildiri)
Bu çalışmanın amacı, MEB-Üniversite işbirliğinde hazırlanan bir bilim şenliğine katılan, ortaokul ve lise öğrencilerinin bilim şenliği öncesinde ve sonrasında bilim şenliğine yönelik görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bolu ilinde özel bir ortaokul (n=41) ve iki devlet lisesinden (n=35) bilim şenliğine katılan toplam 76 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen Bilim Şenliği Öğrenci Ön Görüşme Formu ve Bilim Şenliği Öğrenci Son Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar aşağıdaki gibidir.
Katılım öncesinde, genel anlamda, öğrenciler bilim şenliğinden bilgi edinmeyi beklemektedirler. Lise öğrencileri deneylerin ve projelerin olduğu bir ortamı beklerken, ortaokul öğrencileri bilim insanları ve icatlar beklentisi içindedirler.
Katılım sonrasında ortaokul öğrencileri deney yapmayı öğrendiklerini, bilime yönelik ilgi ve meraklarının arttığını, ayrıca sosyal etkileşim ve iletişim becerilerinin gelişimine yönelik katkı sağladığını ifade etmişlerdir.