Türk Periodontoloji Derneği 54. Bilimsel Kongresi 32. Bilimsel Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.175, (Özet Bildiri)
Amaç: Bu çalışmada diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin 2017 periodontal ve peri-implant hastalık sınıflaması hakkındaki bilgi düzeylerinin, klinikte sınıflamayı uygulayabilirliğinin ve sınıflama ile ilgili geri bildirimlerinin değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya iki farklı diş hekimliği fakültesinin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören yaşı 22,3 ±1,29 olan toplam 224 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilere bilgi düzeyleri, sınıflamayı uygulayabilirliği, demografik bilgiler ve geri bildirimlerini içeren 28 soruluk bir anket uygulanmıştır. Veriler tanımlayıcı istatistikler, Ki-Kare ve Mann Whitney U testleri ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın etik kurul onayı alınmıştır. (Onay tarihi: 03.09.2025, karar no: 2025/29-24). Bulgular:224 öğrencinin %58’i kadın, %42’si erkektir. Öğrencilerin %50,4’ü 3. sınıf, %49,6’sı ise 4. sınıftır. Öğrencilerin %90,6’sı 2017 periodontal ve peri-implant hastalık sınıflamasını klinik pratiklerinde kullandığını belirtmiştir. Klinik ataşman kaybı ve sondalama derinliği verilerine dayalı periodontitis evreleme sorularında öğrencilerin %82,6’sı Evre I Periodontitis, %71,9’u ise Evre IV Periodontitis tanısını doğru şekilde tanımlamıştır. Yeni sınıflamada Miller sınıflamasının yerini alan Cairo sınıflamasını doğru yanıtlayanların oranı %45,1 iken, %32,6’sı bu konuda fikri olmadığını belirtmiştir. Katılımcıların %79,9’u yeni sınıflamanın anlaşılır ve uygulanabilir olduğunu düşünmektedir ancak üniversiteler arasında veya incelenen sınıf düzeylerinde (3. ve 4. sınıflar) istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmaktadır (p>0.05). İki üniversitenin 3. sınıf öğrencileri karşılaştırıldığında, periodontal- endodontik lezyonların sınıflamasında yer almayan durumlar (p<0.01) ve diş eti çekilmesi sınıflaması (p<0.01) konularında istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Anketin güvenilirlik analizinde Cronbach’s Alpha değeri 0,839’dir. Sonuç Yüksek güvenilirlikte gerçekleşen anket verilerine göre öğrencilerin 2017 sınıflamasına yönelik bilgi düzeyleri yeterli ve klinik uygulayabilirlikleri yüksektir ancak diş eti çekilmesi sınıflaması ve peri-implant hastalıklar konularında ek bilgilendirmeye ihtiyaç duymaktadırlar.
Purpose: This study aimed to evaluate the knowledge level of dental students regarding the 2017 classification of periodontal and peri-implant diseases, its applicability in clinical practice, and students’ feedback on the classification.
Materials and Methods: A total of 224 students (mean age: 22.3 ± 1.29) from the 3rd and 4th years of two dental faculties were included. A 28-item questionnaire covering knowledge, applicability, demographics, and feedback was administered. Data were analyzed using descriptive statistics, Chi-square, and Mann–Whitney U tests. Ethical approval was obtained (03.09.2025, No: 2025/29-24).
Results: Of the participants, 58% were female and 42% male; 50.4% were 3rd-year and 49.6% 4th-year students. Overall, 90.6% reported using the 2017 classification in clinical practice. Correct identification rates were 82.6% for Stage I and 71.9% for Stage IV periodontitis. Regarding gingival recession, 45.1% recognized Cairo as the replacement for the Miller classification, while 32.6% had no opinion. Most students (79.9%) considered the new system clear and applicable, with no significant differences between faculties or year levels (p > 0.05). However, significant differences were observed among 3rd-year students from the two faculties concerning periodontal–endodontic lesions (p < 0.01) and gingival recession classification (p < 0.01). The questionnaire showed high internal consistency (Cronbach’s Alpha = 0.839).
Conclusion: Students demonstrated adequate knowledge and high clinical applicability regarding the 2017 classification. Nevertheless, further education is needed on gingival recession and peri-implant diseases.