Web Araçları ile Matematik Eğitimine Yönelik Hazırlanan Hizmet içi Eğitim Programının Değerlendirilmesi


Özcan Ö., Erduran A.

3. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.135

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.135
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Teknolojik gelişmelerin toplumun her alanını etkilemesiyle birlikte bütün dünyada iletişim teknolojilerinin ilerlemesine paralel olarak, eğitim bilimlerinde de yeni arayışlar içine girilmiştir. Bu amaçla ülkemizde de gelişen teknolojinin sınıflarda etkin kullanımıyla öğrenci başarısını artırmak amaçlı çeşitli web araçları kullanılmaktadır. Teknolojik gelişmeler sonucu ortaya çıkan web araçlarının tanıtımı, etkili kullanımı, öğretmenlerin değişen teknolojiden haberdar edilmesi ve bu araçları kullanım becerilerinin artırılması önem arz etmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenler sorgulamaya dayalı sınıf ortamı oluşturma, sorgulama yöntemini sınıfta etkili bir şekilde uygulayabilme beceri ve tutumuna sahip olmaları 21. yüzyıl öğrenci profilini oluşturmaya katkı sağlayacaktır. Bunun için etkili ders tasarımlarının ve yardımcı ders materyallerinin nasıl oluşturulacağı ve sınıf ortamında nasıl daha etkili kullanılacağı ile ilgili gerekli öğretmen eğitimlerinin sağlanması gerekmektedir. Bu nedenle çalışmanın amacı web araçları ile sorgulamaya dayalı matematik eğitimine yönelik hizmet içi eğitim programının değerlendirilmesidir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Angeli ve Valanides tarafından geliştirilen Teknoloji haritalama modeline göre yapılandırılan hizmetiçi eğitim programında matematik öğretmenlerine teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra, hem matematik öğretimi için geliştirilen hem de farklı kategorilerde Web 2.0 araçları tanıtılmış ve eğitim boyunca uygulamalar yapılmıştır. 18 saatlik bir hizmet içi eğitim programı geliştirilmiştir. Geliştirilen program 28 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmadaki veri toplama araçları, kurs sonu değerlendirme anketi ve araştırmacı günlükleridir. Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim programı hakkında değerlendirmelerinin genel anlamda olumlu olduğu özellikle kendi branş öğretmenleri ile eğitim almalarının bu tür çalışmalarda verimi arttırdığı görüşlerini belirtmişlerdir. Ayrıca uygulama zamanının uygun olması ve sınıf ortamının yeterli donanıma sahip olmasına ilişkin öğretmenlerin değerlendirmelerinin yüksek oranda olumlu olduğu tespit edilmiştir.