Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.97-102, 2022 (Hakemli Dergi)
Covid-19 pandemisi hemşirelik eğitiminde kullanılan eğitim yöntemlerinden, eğitimin ölçmedeğerlendirme sürecine kadar geniş bir alanda bazı değişimlere neden olmuştur. Bu değişimi
gerçekleştirmek için Etkileşimli Ders Tasarım Formları kullanılabilmektedir. Çalışmada, Dokuz Eylül
Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi eğitici eğitimleri kapsamında düzenlenen etkileşimli ders tasarımı
eğitimi ve sonuçlarının değerlendirilmesi, devamında etkileşimli ders tasarımlarının oluşturulması,
kullanılması ve sonrasında sonuçlarının paylaşılması amaçlanmaktadır. Sürekli iyileştirmeyi
desteklemek amaçlı 10-11 Eylül 2020 tarihleri arasında iki tam günlük tüm öğretim elemanlarının
katılımı (n:66) ile eğitici eğitimi gerçekleştirilmiştir. Eğitici eğitiminin çalıştay bölümünde öğretim
elemanlarının kendi belirledikleri dersleri etkileşimli ders tasarım formu ile yeniden tasarlamaları
istenmiştir. Öğretim elemanlarının %84’ü eğitimin açık ve anlaşılır, %82’si eğitim içeriğinin
hedefleriyle uyumlu, %90’ı eğiticilerin konuya hâkim, %64’ü eğitim süresinin yeterli ve %82’si
mesleki gelişimine katkısı olduğunu belirtmişlerdir. Oluşturulan Etkileşimli Ders Tasarım Formları
dönem içinde kullanıldıktan sonra, öğretim elemanlarından sözel ve yazılı alınan geribildirimlerde
etkileşimli ders tasarım formları ile derslerde zaman yönetiminin sağlandığı, memnuniyetin arttığı
belirlenmiştir. Ek olarak öğretim elemanları dersleri yeniden tasarlama sürecinde zorlandıklarını ve
sürekli destek verilmesine gereksinim duyduklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin geribildirimlerinden,
derslerin etkileşim odaklı tasarımından dolayı memnun oldukları ve uzaktan eğitim sürecinde
etkileşimli derslerin daha fazla yapılması gerektiği saptanmıştır. Bu çalışma ile etkileşimli ders tasarım
formunun hemşire eğiticiler tarafından derslerin etkin ve etkili hale getirilmesinde bir araç olarak
kullanılabileceği öngörülmektedir.
The Covid-19 pandemic has caused some changes in a wide area from the education methods used
in nursing education to the measurement-evaluation process of education. Interactive Course Design
Forms can be used to realize this change. In the study, it is aimed to evaluate the Interactive Course
Design Training organized within the scope of Dokuz Eylul University Nursing Faculty trainers' training
and its results, followed by the creation and use of Interactive Course Designs and then sharing the
results. In order to support continuous improvement, a two full days of trainer training was held with
the participation of all teaching staff (n:66) between 10-11 September 2020. In the workshop part of
the trainer's training, the instructors were asked to redesign the courses they chose with an interactive
course design form. 84% of the instructors stated that the education is clear and understandable,
82% of them is compatible with the objectives of the training content, 90% of the trainers have a
good command of the subject, 64% of them stated that the training period is sufficient and 82%
contributes to their professional development. After the interactive course design forms created
were used during the term, it was determined that time management was provided and satisfaction
increased in the courses with the interactive course design forms in the verbal and written feedbacks
received from the instructors. In addition, the instructors stated that they had difficulties in the process
of redesigning the courses and that they needed continuous support. It was also determined that the
students were satisfied with the interaction-oriented design of the courses and that more interactive
courses should be done in the distance education process. With this study, it is predicted that the
interactive lesson design form can be used by nurse educators as a tool to make the lessons effective
and efficient