Instructional Technology and Lifelong Learning, cilt.5, sa.2, ss.1-22, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu betimsel çalışmada
üniversitelerde farklı alanlarda çalışmakta olan öğretim elemanlarının bilimsel
tutum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada verilerin elde
edilme sürecinde Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini İzmir’deki dört devlet üniversitesi ve iki vakıf
üniversitesinde görev yapmakta olan öğretim elemanları oluşturmaktadır.
Araştırma örneklemi 341’i kadın 337’si erkek olmak üzere toplam 678 öğretim
elemanından oluşmaktadır. Veriler SPSS 23 istatistik paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir.
Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t- Test
ile One Way ANOVA Testi yapılmıştır. Anlamlı farklar bulunduğu zaman,
farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu saptamak için LSD Anlamlılık Testi
kullanılmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının bilimsel tutum düzeylerinin
unvanlarına, çalıştıkları üniversitenin türüne ve alanlarına göre farklılık
gösterdiği bulunmuştur. Buna göre öğretim elemanları akademik unvanlarda
ilerledikçe bilimsel tutum düzeyleri de yükselmektedir. Bilimsel tutum düzeyi
bakımından devlet üniversitelerinde görev yapmakta olan öğretim elemanları ile
iletişim teknolojileri, doğa bilimleri ve matematik alanlarında çalışan öğretim
elemanlarının lehine bir bulgu ele edilmiştir.