Çocuklarda uyum süreci henüz gelişmekte olduğu için önleme ve müdahalede daha hızlı sonuç alınmaktadır. Bu nedenle gerek okullarda psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin gerekse ailelerin uyum ve davranış sorunları konusunda farkındalığının olması, çocuklara uygun psikososyal yardım ve psikolojik desteğin verilmesi çok önemlidir. Okullar bu doğrultuda, hem uyum ve davranış sorunlarını önlemede hem de müdahalede en önemli psikososyal merkezler konumundadır. Öğretmen yetkinlik beklentisi (teacher efficacy), öğretmenin öğretim ve sınıf yönetimi konularındaki bilincine odaklanan bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı ilkokul döneminde öğretmen yetkinliği ve öğrenci uyum problemlerine çok yönlü bakarak değerlendirmektir. Bu çalışmada alan yazın taraması yapılarak konuyla ilgili derleme yapılmıştır. Ulaşılan sonuçlar, öğrencilerde uyum sorunlarının dört başlıkta ele alındığını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin yetkin hale gelmesi için problem davranışa müdahale edebilmesi veya uyum sorunu olan öğrenciyi ayırt edebilmesi, bu konuda ihtiyacı olan ailelere nasıl destek olabileceğini bilmesi önemli görülmektedir. Öğretmenin hangi konuda kimden yardım alabileceğini bilerek sevk edeceği uzmanlar hakkında bilgi sahibi olması, yetkinliğine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Öğretmen yetkinliği açısından incelendiğinde yüksek yetkinlik, insancıl tutuma, öğrenmede öğrenciyle güçlü ilişki kurmaya katkı sağlamaktadır. Uyum sorunlarını fark etme ve sağlıklı yönetebilme açısından düşük yetkinlik algısı olanların gelişmeye açık olduğu anlaşılmıştır. Yapılan alan yazın sonuçlarına dayanarak öğretmenlerin gözünden öğrencilerin uyum problemlerinin incelenmesine ihtiyaç olduğu anlaşılmıştır.
Since the adaptation process in children is still developing, prevention and intervention yield faster results. For this reason, it is very significant that both psychological counselors and teachers in schools and families are aware of adjustment and behavioral problems and that appropriate psychosocial help and psychological support are provided to children. In this respect, schools are the most important psychosocial centers in both preventing and intervening in adjustment and behavior problems. Teacher efficacy focuses on teachers' perceptions of teaching and classroom management. The objective of this study is to explore a multidimensional approach to teacher efficacy and student adjustment issues in primary school. This paper includes a systematic review of the literature, uncovering that adjustment issues in students are categorized into four main areas. For teachers to become competent, it is important for them to be able to intervene in problem behaviors or to distinguish students with adjustment problems and to know how to support families in need. It is thought that knowing from whom the teacher can get help on which subject and having information about the experts he/she will refer to will contribute to his/her competence. When analyzed in terms of teacher competence, high competence contributes to a humanistic attitude and establishing a strong relationship with students in learning. It was understood that those with low competence perception were open to improvement in terms of recognizing and managing adaptation problems healthily. Based on the results of the literature, it is understood that there is a need to examine the adjustment problems of students from the perspective of teachers.