15. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi -Sosyal ve Eğitim Bilimleri, 17 - 18 Aralık 2022, ss.73
Bu çalışma, tekniker adaylarının kısa devre konusundaki kavramsal anlamalarını ortaya
çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcıları Elektronik ve Otomasyon Bölümünde öğrenim
gören ve Doğru Akım Devre Analizi dersine kayıtlı 130 tekniker adayıdır. Araştırmanın verileri iki
aşamalı altı sorudan oluşan bir test ile toplanmıştır. Bu testte öğrencilere iki lamba içeren bir elektrik
devresinin üç farklı gösterimi sunulmuştur. Soruların ilk aşamasında öğrencilerden her bir devredeki
lambaların yanıp yanmayacağını belirlemeleri, ikinci aşamasında ise bu tercihlerinin nedenini yazarak
açıklamaları istenmiştir. Verilerin analizi sonrasında öğrencilerin lambaların durumunu yorumlarken
kısa devre kavramını kullandıkları fakat devre şeması değiştiğinde öğrencilerin bölgesel olarak
düşündükleri ve lambaların durumunda farklılık olacağına inandıkları görülmüştür.