BALKAN 13th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES , Skopje, Makedonya, 25 - 27 Nisan 2025, ss.301-308, (Tam Metin Bildiri)
Dijitalleşmenin hızla yayılması, insanların teknolojiyi doğru, güvenli ve etkili bir şekilde kullanma ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Bu durumda dijital okuryazarlık, yalnızca bilgiye erişim değil, aynı zamanda bilgiyi değerlendirme, oluşturma ve paylaşma becerilerini de içerir. Spor bilimleri alanındaki bireyler, akademik başarıdan mesleki gelişime kadar birçok açıdan dijital okuryazarlığı önemsiyor. Bu alandaki yetenek, özellikle dijital kaynaklara erişim, verilerin yorumlanması ve dijital iletişim araçlarının kullanımını içerir. Bu araştırma, spor bilimleri öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinin benimsendiği araştırmaya spor bilimleri fakültesinin lisans programına kayıtlı yaşları 18 ile 25 arasında değişen 111’i kadın, 129’u erkek toplam 240 öğrenci katılım göstermiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Dijital Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde; tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde dijital okuryazarlık düzeyinin cinsiyete ve öğrenim görülen bölüme göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<,05); buna karşın sınıf düzeyine göre dijital okuryazarlık düzeyinin anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>,05). Ayrıca öğrencilerin dijital okuryazarlık puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular dijital okuryazarlığın yalnızca eğitim süreciyle değil, bireysel ve alan temelli faktörlerle de şekillendiğini ortaya koymaktadır. Öğrencilerin dijital becerilere büyük ölçüde sahip oldukları anlaşılmakla birlikte, bu becerilerin geliştirilmesinde bazı demografik değişkenlerin etkili olduğu söylenebilir.