10. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri Konferansı “Dijital Çağda Sürdürülebilirlik”, İstanbul, Turkey, 18 - 20 October 2023
Gıda israfının farklı nedenleri olmakla birlikte tüketicilerin neden olduğu israf, gıda israfının yarıya yakınını oluşturmaktadır. Gıda israfına neden olan faktörlerin bireylerle ilgili kısımları tüketim davranışlarını değiştirerek önlenebilir. Mobil uygulamalar, diğer birçok alanda olduğu gibi gıda sürdürülebilirliği konusunda da işe yarar araçlar olabilirler. Bu çalışmada da bireylerin sürdürülebilir gıda tüketimi davranışlarını olumlu yönde değiştirmeye ilişkin ölçme araçları, eğitim materyalleri, video içeriklerini gibi araçları içeren bir mobil uygulama olan MySusCof'un oyunlaştırma kısmı ile bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Uygulama içeriklerinin oyunlaştırma ile entegre edilmesi kullanıcıların daha fazla ilgisini çekme amacıyla yapılmıştır. Kullanıcıların mobil uygulamayı kullanırken çeşitli aktivitelerden puan almaları üzerine bir mantık oturtulmuş ve puan aldıkça bir üst düzeye çıkacakları bir yapı ortaya konmuştur. Çalışma kapsamında kullanıcıların sürdürülebilir gıda tüketim düzeyleri ile oyunlaştırma puanları arasındaki ilişki de analiz edilmiş ve çeşitli istatistikler sunulmuştur.