Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, cilt.27, sa.1, ss.7-13, 2011 (Hakemli Dergi)
Amaç: Araştırmanın amacı, 7-9 yaş grubu erkek ve kız ilköğretim öğrencilerinin
fiziksel ve motorik özelliklerinin cinsiyete göre değerlendirilmesidir.
Yöntemler: Çalışmaya 7 yaş grubu 200 kız, 200 erkek, 8 yaş grubu 155 kız, 147 erkek ve
9 yaş grubu 178 kız, 170 erkek öğrenci katıldı.
Gönüllülerin boy uzunluğu, vücut ağırlığı, vücut yağ oranı ölçüldü ve Beden kütle
indeksi (BKİ) hesaplandı. Motorik özelliklerin tespitinde her iki el pençe kuvveti, otur
uzan testi ile esneklik, dikey sıçrama ve kassal dayanıklılık için 30 sn. mekik testleri
uygulandı. Veriler istatistiksel olarak SPSS 15.0 programında değerlendirildi.
Bulgular: Erkek ve kız çocukların 7 yaş grubunda fiziksel özelliklerinde VYO dışında
anlamlı farklılık bulunmazken, 8 yaş grubunda VYO dışında diğer parametrelerinde
anlamlı farklılık tespit edildi. 9 yaş grubunda ise erkek ve kız çocukların tüm fiziksel
özelliklerinde anlamlı farklılık bulundu.
7 yaş ve 9 yaş grubunda erkek ve kız çocukların motorik özellikleri karşılaştırıldığında
sağ ve sol pençe kuvveti, mekik 30 sn parametrelerinde anlamlı farklılık olduğu tespit
edildi. 8 yaş grubunda ise sadece mekik 30 sn parametresi anlamlı farklı olarak tespit
edildi.
Sonuç: Spor yapmayan 7-9 yaş grubu ilköğretim kız ve erkek çocukların benzer fiziksel
özelliklere sahip olmasına karşın performansla ilgili fiziksel uygunluk test sonuçlarında genellikle erkek çocukların daha iyi performans gösterdiği tespit edilmiştir.
Anahtar sözcükler: Fiziksel özellik, motorik özellik, beden kütle indeksi, çocuk