Restoratif Diş Hekimliği Preklinik ve Klinik Eğitimine Genel Bakış, Prof. Dr. Hülya Erten, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, ss.10-15, 2024
Türk Yükseköğretim alanı içerisinde sağlık bilimleri alanında önemli bir yer tutan diş hekimliği fakültelerinde yürütülmekte olan lisans programlarında restoratif diş tedavisi bilim dalını da kapsayacak şekilde Avrupa Birliği Yükseköğretim Alanına uyum sağlama süreci kapsamında AKTS'ye (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) geçiş ile birlikte eğitim müfredatlarının yeniden tanımlanması gerekmiş, ulusal ve uluslararası mesleki yeterlilikler çerçevesinde program çıktıları ve öğrenim kazanımları matriksleri oluşturularak müfredatlar güncellenmiştir. Gerek kuramsal gerekse de uygulamalı boyutu olan diş hekimliği eğitim ve öğretiminde geleneksel yaklaşımlar ile birlikte güncel teknolojinin kullanımı da göz önüne alınarak eğitim ve öğretim programlarının yeniden tanımlanması mesleki yeterlilikler ve kalite süreçleri açısından önem taşımaktadır. Bununla doğru orantılı olarak, eğitim öğretim yöntemlerinin belirlenmesinde hedef öğrenci kitlesinin farklı öğrenme çeşitlerinin dikkate alınması da gereklilik arz etmektedir.
In the field of higher education within the Turkish higher education system, where dental faculties play a significant role in the field of health sciences, as part of the process of harmonization with the European Higher Education Area, the transition to the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) has necessitated the redefinition of educational curricula in dental faculties to include the field of restorative dentistry. Educational curricula have been updated by creating matrices for program outcomes and learning outcomes within the framework of national and international professional qualifications. In dental education, which encompasses both theoretical and practical dimensions, the redefinition of educational and teaching programs, taking into account both traditional approaches and the use of current technology, is crucial in terms of professional competencies and quality processes. In line with this, determining educational and teaching methods requires consideration of the diverse learning styles of the target student population.