Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), cilt.12, sa.1, ss.276-292, 2021 (Hakemli Dergi)
Yaratıcı ve üretici düşünme becerisinin en önemli destekleyicilerinden olan sanat, yaşamı anlamlandıran ve
tekdüzelikten çıkaran bir güç taşır. Sanatın gücü, her alandaki çağdaş öğretmenlerin öğrencilerine rol model
olmalarıyla anlam kazanır; sanatla yaşamları zenginleşmiş bireylerin yetiştirilmesine ve estetik bir toplum
oluşumuna temel oluşturur. Yalnızca alan ve meslek bilgisi ile sınırlı kalmayıp kültürel boyutta da kendisini
yetiştiren, sanatın gücünden beslenerek dünyaya çok yönlü bir bakış açısı geliştirebilen öğretmenlerin, ideal bir
rol model olma olasılığının yüksek olduğu söylenebilir. Bu bağlamda bu çalışmada, farklı disiplinlerdeki öğretmen
adaylarının sanat ile olan ilişkilerinin ve sanata olan bakış açılarının ne olduğu sorusuna odaklanılmıştır.
Çalışmanın katılımcılarını Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi’nin, İngiliz Dili Eğitimi, Alman Dili Eğitimi,
Fransız Dili Eğitimi ve Müzik Eğitimi Anabilim dallarında son sınıfta öğrenimine devam eden 115 öğretmen adayı
oluşturmuştur. Tarama modelinin kullanıldığı çalışmada veriler, kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan soru formu
ile toplanmıştır. Kapalı sorulardan elde edilen veriler için betimleyici istatistik kullanılmış, açık uçlu sorudan elde
edilen veriler için ise içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular, farklı alanlarda öğrenim görmekte olan
öğretmen adaylarının, farklı sanat dallarıyla olan yeterince güçlü ilişki kuramadıkları ve genel anlamda sanatı
yaşamlarının bir parçası haline getiremedikleri yönündedir.
Art, which is one of the most important supporters of creative and productive thinking skills, carries a
power that makes life meaningful and uneven. The power of art gains significance as contemporary teachers in
every field are role models for their students. It serves to raise individuals whose lives have been enriched with
art and to create an aesthetic society. It can be said that teachers who are not only limited to their field and
profession knowledge but also train themselves in a cultural dimension and who can develop a multi-faceted
perspective to the world and benefit from power of art, are likely to be an ideal role model. In this context, this
study focuses on the question of what are the relationships of prospective teachers in different disciplines with
art and their perspective on art. The participants of the study were 115 prospective teachers from the Dokuz
Eylul University, Buca Faculty of Education who continued their education as seniors in the Departments of
English Language Education, German Language Education, French Language Education and Music Education.
Descriptive statistics were used for the data obtained from closed questions and content analysis was applied
for the data obtained from the open-ended questions. The findings show that the relations of the prospective
teachers studying in different fields are not able to relate strongly enough to different branches of art and cannot
make art a part of their lives.