Giriş: Klinik uygulamalar, hemşirelik öğrencilerinin mesleki beceri kazanmasında kritik bir rol oynar ve hemşirelerle etkileşimleri öğrenme süreçlerini doğrudan etkileyebilir. Ancak, öğrencilerin klinik hemşirelerden beklentilerinin karşılanma düzeyi ile klinik başarıları arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalar sınırlıdır. Amaç: Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin klinik uygulamada birlikte çalıştıkları hemşirelerden beklentilerinin karşılanma düzeyi ile uygulama başarı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı kesitsel tasarımda, bir üniversitenin 198 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür.Verilerin toplanmasına ‘Tanımlayıcı Bilgiler Veri Toplama Formu’ ve ‘Öğrencilerin Hemşirelerden Beklentileri ve Karşılanma Durumu Anket Formu’ kullanılmıştır. Veriler tanımlayıcı analizler, pearson korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizi ile değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS version 25.0 kullanılmıştır. Bulgular: Hemşireler tarafından öğrencilerin en fazla karşılanan beklentileri ‘Hemşirelik becerilerimi geliştirmem için yardımcı olması (4.51±0.81)’, en az karşılanan beklentileri ise ‘Bana yeterli zaman ayırması (4.54±0.71)’ olarak belirlenmiştir. Karşılanma düzeyi ile uygulama başarı puanı arasında en yüksek korelasyona sahip beklenti ‘Uygulama süresince beni motive etmesi (r=0.437)’ olarak belirlenmiştir. Hemşirelerin öğrencilerin beklentilerini karşılama düzeyi uygulama başarı notunun istatistiksel anlamlı bir yordayıcısıdır ve başarı puanına ait toplam varyansın %13.7’sini açıklamaktadır. Sonuç: Öğrencilerin hemşirelerden beklentilerinin karşılanma düzeyi, klinik başarılarını artırarak mesleki gelişimlerine olumlu katkı sağlayabilmektedir. Bu bulgu, hemşirelik okulları ile hastaneler arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesinin, öğrencilerin öğrenme süreçlerini destekleyerek daha nitelikli hemşireler yetişmesine katkı sağlayacağını göstermektedir.
Background: Clinical practice plays a critical role in nursing students’ acquisition of professional skills and can directly affect their learning processes through interactions with nurses. However, there is limited research examining the relationship between the extent to which students’ expectations of clinical nurses are met and their success in clinical practice. Objectives: To evaluate the relationship between the fulfillment of nursing students’ expectations of nurses in clinical settings and their success in clinical practice. Methods: The study was conducted with 198 nursing students of a university in a descriptive cross-sectional design. The “Descriptive Information Data Collection Form” and the “Students’ Expectations of Nurses and Their Fulfillment Survey” were used. Data analysis included descriptive statistics, Pearson correlation, and simple linear regression. SPSS version 25.0 was used for statistical analysis. Results: The expectation most frequently met was “Helping me to improve my nursing skills,” while the least met was “Allocating enough time to me.” The expectation most strongly correlated with clinical practice success was “Motivating me during clinical practice.” The extent to which nurses met students’ expectations was a statistically significant predictor of clinical practice success, explaining 13.7% of the total variance. Conclusions: Fulfilling nursing students’ expectations in clinical practice may positively contribute to their professional development by enhancing their clinical success. These findings suggest that stronger collaboration between nursing schools and clinical institutions could support student learning and help produce more qualified nurses.