Pablo Picasso’nun Ballet Russes Kostüm Tasarımına Modernist Yaklaşımı


Zeren M. A., Kozbekçi Ayranpınar S.

III. International Applied Social Sciences Congress (C-iasoS – 2019), İzmir, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, cilt.1, ss.976-978

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.976-978
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Pablo Picasso, 20. Yüzyıl’ın popüler öncü sanatçılarından biridir. Sanata disiplinler arası yaklaşımıyla birlikte kendi çağına ve sonrasına oldukça etkide bulunmuştur. Daha çok ressam yönüyle bilinen Picasso, giysi tasarımı, seramik, heykel, sahne dekor kostüm tasarımı dışında yazınsal anlamda da çalışmalar üretmiştir. 20. Yüzyılın başlarında Picasso’nun avangart bir sanatçı olarak parlaması, kendisine yönelik ilginin artmasını sağlamıştır. Özellikle sahne ve gösteri sanatları alanında oldukça ilgi görmüştür. Gerek Picasso’nun kullandığı dilde teatralliğe olan yatkınlığı gerekse işlerinde sirk-kabare ve melodramlara yönelmesi ve oyunlara afiş tasarımı yapmasıyla birlikte 1915 yılında Jean Cocteau’yla tanışması, onun Ballet Russes’la çalışmasını sağlamıştır. Picasso’nun yarattığı yeni dil anlayışı, resim sanatı ve gösteri sanatları arasında modern bir bağ oluşturmuştur. Bu bildiride kostüm tasarımına getirdiği avangart yaklaşımla gösteri sanatlarında önemli bir etki yaratmış olan Picasso’nun kostüm tasarımı ve sanata yaklaşımı incelenecektir. Picasso’nun Ballet Russes için yaptığı kostüm tasarımları örneğinde günümüz gösteri ve kostüm tasarımına etkisi, kendinden sonra gelen kostüm tasarımcılarına yansıması üzerinde durulacaktır. Bu bağlamda Picasso’nun tasarım ürünleri incelenecek, sanat ve tasarım ilişkisi geniş literatür araştırmasıyla irdelenerek aktarılacaktır.