OTEL İŞLETMELERİNDEKİ YEŞİL UYGULAMALARIN MÜŞTERİLERİN İŞLETMEYE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA


Creative Commons License

Koba Y., Akgündüz Y., Alkan C.

International Congress on Management Economics and Business, Zonguldak, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2024, cilt.1, sa.1, ss.46, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Zonguldak
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.46
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İklim değişikliğiyle mücadele otel işletmelerini yeşil uygulamalara yöneltmiştir. Hava kalitesi, su ve enerji tasarrufu, geri dönüşüm ve atık yönetimi başlıklarında gerçekleştirilen bu uygulamaları yürüten otel işletmeleri Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Yeşil Yıldız olarak tescillenmiştir. Bu araştırmanın amacı otel işletmeleri tarafından gerçekleştirilen yeşil uygulamaların müşterilerin işletmeye yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu kapsamda İzmir’de bulunan 27 adet yeşil yıldızlı otel işletmesinde konaklayan 42 müşteri ile 1 Ocak – 15 Nisan 2024 tarihleri arasında görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme metinlerine içerik analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda müşteriler yeşil uygulamalar farkındalığı olanlar ve olmayanlar olarak iki kategoriye ayrılmıştır. Yeşil uygulamalar farkındalığı olmayan müşterilerin farklı nedenlerle bu otel işletmelerinde konaklamayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Yeşil uygulamalar farkındalığı olan müşterilerin ise çoğunun iklim değişikliği ve sürdürülebilirlik ile ilgili bilgi sahibi oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca bu müşterilerin yeşil yıldızlı otel işletmelerinde konaklayarak iklim değişikliği ile mücadeleye katkıda bulunduklarını düşündükleri belirlenmiştir. Bu müşterilerin otel işletmesine ilişkin tekrar ziyaret etme, tavsiye etme ve sosyal ağlarında otel işletmelerine ilişkin olumlu paylaşımlarda bulunma niyetlerinin olduğu tespit edilmiştir.